Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon's Dogma - poradnik do gry

Dragon's Dogma - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy w Dragon's Dogma | Postać i rozwój Dragon's Dogma poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Klasy

Ekran klas podstawowych - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Ekran klas podstawowych

W Dragon's Dogma uwzględniono trzy klasy bazowe postaci: szermierz, łucznik oraz mag. Dzielą się one jednak na klasy bardziej zaawansowane (np. podstawowy łucznik może zostać Zabójcą, specjalizującym się w sztyletach lub zawodowym łucznikiem o wzmocnionej sile ataku i dostępności lepszych łuków) oraz hybrydy (wymieszanie dwóch klas podstawowych). Warto na początek wiedzieć, że każda z klas zaawansowanych i hybryd często posiada bronie i zbroje przeznaczone tylko dla tej klasy lub właśnie klas pokrewnych (zaznaczone jest to przy każdym ekwipunku, jakie klasy mogą z niego korzystać). Nie musisz martwić się wyborem klasy już na początku gry - w niedługich postępach w fabule (dotarcie do Gran Soren) będziesz mógł przebranżowić się w dowolnym momencie za nieduże pieniądze.

Fighter (Wojownik)

Fighter - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Fighter

Jedna z trzech klas bazowych, które możesz wybrać na początku. Bardzo często wybierana przez nowych graczy. Wojownik posiada broń jednoręczną (miecz) oraz opcjonalną tarczę. Nie jest to zła profesja w początkowych fazach gry, lecz postać bardziej nadaje się na "tanka" w drużynie (postać skupiającą na sobie uwagę wrogów posiadającą wysoką wytrzymałość), ze względu na wysoką ilość zdrowia i obrony. Jednakże, nie jest również to zły wybór, jeśli planujesz raczej podróżować sam lub z niedużą ilością pionków.

Bohater tej klasy posiada kilka przydatnych umiejętności. Między innymi można wskazać: zwiększające parametry postaci, ofensywne, choć nie o największej efektywności, a także przydatną zdolność Sinew, która pozwala na noszenie większej ilości przedmiotów znalezionych podczas podróży. Klasa nadaje się na dalsze fazy rozgrywki, lecz należy pamiętać, że walka z potworami może trwać nieco dłużej z powodu dość niskiego współczynnika ataku.

Strider (Zwiadowca)

Strider - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Strider

Jest to jedna z podstawowych klas, która jest kompromisem w używaniu łuku i sztyletu. Łuk, w który można wyposażyć postać ma krótki dystans ataku i dość niską precyzję strzału. Postać nie posiada wielu umiejętności opartych o magię (co może być istotne przy walce z wieloma podatnymi na tego typu ataki przeciwnikami). Dzięki wysokiej wytrzymałości i szybkości postaci, bardzo dobrze radzi sobie z dużymi potworami, z tego względu, że łatwo może wspiąć się na nie i długo wytrzymać na ich grzbiecie bez bycia zrzuconym na ziemię. Jednocześnie dobrze nadaje się do zwiedzania świata - porusza się szybko i długo może biec oraz bardzo szybko się wspina.

Umiejętności pasywne na które szczególnie warto zwrócić uwagę, to podwójny skok (Double Vault) oraz Reset, która powoduje, że będąc powalonym na ziemię możesz bardzo szybko powrócić do walki. Jednakże, na dłuższą metę warto zmienić profesję na pokrewną, chyba że lubisz wyzwania. Parametry postaci i nie-magiczne umiejętności dość słabo wypadają w późniejszym okresie gry.

Mage (Mag)

Mage - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Mage

Jak łatwo się domyślić, jest to typowa postać korzystająca z dobrodziejstw magii. Znów jednak profesja ta nie nadaje się dobrze do ukończenia gry. Powodem jest kompromis: w przeciwieństwie do bardziej zaawansowanego Czarownika, ta klasa posiada znacznie wyższy współczynnik zdrowia i obrony, tak aby dla gracza rozpoczynającego przygodę nie było utrapieniem częste umieranie, gdy nie umiesz jeszcze określić charakterystyki przeciwników i specyfiki gry magiem. Bohaterowie tej klasy posiadają tylko jedną broń - magiczną laskę - do dyspozycji. Z tego powodu (oraz charakterystyki) nie mają praktycznie żadnej możliwości obrony ani unikania ataków.

Mag posiada jednak dwie bardzo kluczowe umiejętności dla dobra całej drużyny - Anodyne oraz Halidom, do uzdrawiania oraz wyzwalania z negatywnych efektów, jak zatrucie. Z tego między innymi względu dobrze jest mieć maga w drużynie, lecz niekoniecznie grać nim samemu. Czary ofensywne - mimo, że dość silne - ładują się długo, a proces ten może zostać zakłócony, dlatego klasa ta lepiej nadaje się do walki z bossami.

Warrior (Żołnierz)

Warrior - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Warrior

Wojownicy stawiają na atak. Nie noszą tarcz, tylko potężną dwuręczną broń i nierzadko już w niedalekiej fazie gry wilki czy gobliny będą martwe po jednym ataku. Można mieć powody do narzekań. Przede wszystkim postać jest bardzo wolna i szybko się męczy oraz niemal nie ma możliwości obrony i uniku. Próba rekompensowania prawie najwyższą ilością zdrowia spośród innych klas nie jest całkiem wystarczająca. Postać ta lepiej poradzi sobie jednak ze średnio-mocnymi przeciwnikami (głównie mało ruchliwymi z dużą ilością zdrowia/silną obroną).

Graj tą postacią w myśl idei "najlepszą obroną jest atak". Umiejętności takie jak Arc of Deliverence mogą być zabójcze, jednak nie łatwo jest trafić przeciwnika. Co ważne, najsilniejsze bronie dwuręczne nie są znacznie silniejsze od tych, które dzierżyć możesz w jednej dłoni. Nie jest to zalecana frakcja na dalsze etapy gry i wymaga sporo wprawy. Jest jednak dobra dla osób, które bardziej interesuje prostota rozgrywki, niż kombinacje i używanie wielu umiejętności.

Ranger (Łucznik)

Ranger - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Ranger

Łucznik jest wyspecjalizowaną odmianą Zwiadowcy, oczywiście w kierunku korzystania z broni dystansowej. Jest wolniejszy i nieznacznie gorszy w walce sztyletami, również będącymi w jego wyposażeniu. Mimo to jest to bardzo dobrze zrównoważona postać. Nadaje się tak do ataków z bardzo dużego dystansu - często potrafi wyeliminować grupkę wrogów atakując z dystansu nie zwracając na siebie uwagi lub dobijając pozostałych nim do ciebie dobiegną - jak również w bliskim kontakcie potrafi się obronić.

Łucznik strzela wolniej niż Zwiadowca, lecz znacznie celniej. Z tego względu łuku używaj z bezpiecznym miejscu, z dala od pola bitwy. Również umiejętności potrzebują chwilę czasu na naładowanie. Nie jest to klasa dobra dla każdego - dłuższy czas grania bez czynnego udziału w walce (choć nikt nie zabrania) może być nieco monotonny. Jednakże ataki "masowe", jak Tenfold Flurry, czy Comet Shot mogą zranić wielu wrogów jednocześnie, przy okazji nie raniąc twoich pionków.

Sorcerer (Czarownik)

Sorcerer - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Sorcerer

Czarownik jest udoskonaloną wersją Maga, a przynajmniej bardziej ukierunkowaną. W przeciwieństwie do klasy bazowej ma mniej zdrowia i umiejętności obrony, to jednak lepiej nadaje się jako "mag-bojowy", posiadając znacznie potężniejsze zaklęcia. Wyposażony jest w arcy-laskę (Archistaff), która służy za jego broń (czy bardziej narzędzie do zaklęć). Ponownie -jak Mag - też gorzej radzi sobie z licznymi, a słabymi przeciwnikami, z powodu długiego czasu ładowania zaklęć.

Czarownicy posiadają bardzo bogatą gamę zaklęć opartych na żywiołach, każdy znajdzie coś dla siebie. Z powodu małej liczby zdrowia, obrony oraz braku możliwości uników, zdecydowanie zaleca się używanie ciężkich zbroi. Posiada również mało wytrzymałości - żywność i mikstury do regenerowania zdrowia i wytrzymałości są obowiązkowe. Szczególnie kłopotliwą sytuacją jest pozostanie samemu na polu bitwy. Ogółem rzecz biorąc - Czarownikiem nie gra się najłatwiej, wymagana jest duża manipulacja przedmiotami oraz odpowiednim doborem czarów. Również pionki będące Czarownikami świetnie wywiązują się ze swojego zadania.

Mystic Knight (Mistyczny rycerz)

Mystic Knight - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Mystic Knight

Jest to dość często wybierane powołanie. Rycerz ów łączy bowiem magię i miecz, dodatkowo nie stawiając zbyt wiele na obronę, choć może zamiast tego używać tarczy (magicznej). Dodatkowo może używać także laski maga. Jest to dość zbalansowana klasa. Jeśli chcesz grać tą postacią, warto wcześniej nauczyć się ciekawszych umiejętności pasywnych z innych klas.

Bohater tej klasy posiada m.in. czary obronne, wspomagające dla pionków, oraz ofensywne (w szczególności Magic Cannon). W zasadzie większość umiejętności jest magiczna. Gra tą postacią jest raczej dość powolna i bardziej defensywna. Jest to dobry wybór, gdy nie lubisz podróżować z dużą ilością towarzyszy.

Assassin (Zabójca)

Assassin - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Assassin

Jest to klasa licznie uznawana za jedną z najlepszych. Teoretycznie wywodzi się od Stridera, skupiając się na broni ręcznej. Jest to prawda, lecz klasa ta ma wiele innych plusów. Możesz korzystać tak ze sztyletów/miecza i dodatkowo łuku lub tarczy. Większość umiejętności jest taka, jak w klasach bazowych, co w pierwszym wrażeniu może wypadać kiepsko. Jednak biorąc pod uwagę parametry postaci (szczególnie wysoka siła) i tak jest to klasa ofensywna.

Na uwagę zasługuje szczególnie umiejętność niewidzialności (Invisibility). Dzięki niej po prostu nietykalny, bo niektórzy przeciwnicy mogą i tak cię namierzyć, jednak nie odniesiesz skutków ataku. Dwie zdolności bierne dedykowane dla tej postaci umożliwiają także szybkie zdobywanie doświadczenia. Mowa tu o Bloodlust i Autonomy, które poprawiają parametry bohatera podczas walki nocą - może nie każdemu pasuje taki rodzaj walki, lecz silni przeciwnicy spotykani po zachodzie słońca pozwolą nabić poziom oraz zdobyć niezłe nagrody. Warto przynajmniej spróbować zagrać tą klasą, gdyż w odróżnieniu od wielu gier - nie są to tylko skradanie i ataki z zaskoczenia, lecz bardzo mocny wojownik.

Magic Archer (Magiczny łucznik)

Magic Archer - Klasy w Dragons Dogma | Postać i rozwój - Dragons Dogma - poradnik do gry
Magic Archer

Klasa magicznego łucznika jest dość specyficzna. Wyposażony w specjalny magiczny łuk jest jednostką atakującą na średnio-krótki dystans (zależnie od umiejętności), z nastawieniem na "krótki". Główną cechą wyróżniającą tą profesję od pozostałych łuczników nie jest jedynie zwiększony atak magiczny - łuk posiada specjalny system auto-namierzania. Dzięki temu masz pewność, że strzała trafi przeciwnika, a także wykryjesz niewidocznych przeciwników podczas celowania. Do zestawu możesz dobrać sztylety lub używać magicznej laski.

Większość ataków specjalnych wymaga załadowania, które trwa dość długo, a na początkowych etapach ataki nie są zbyt potężne. Również podstawowy atak jest niezbyt szybki. Jednak, gdy postać dość znacznie się rozwinie, ataki magiczne mogą być śmiercionośne oraz dawać dodatkowe ujemne modyfikatory dla przeciwników. Sixfold Shot to świetny atak, by zadać obrażenia jednemu przeciwnikowi i jednocześnie na chwilę zatrzymać go w miejscu. Na szczególną uwagę zasługuje jednak umiejętność Hunter Bolt - pozwala ona namierzyć jednocześnie wielu wrogów i zadać im obrażenia w jednym czasie... Mimo, że o niewielkiej sile, to jednak potrafi ich zatrzymać podczas szarży. Szczególnie dobrze spisuje się na bossach - dzięki niej możesz namierzyć na ciele potwora wiele celów, co często pozwoli na jego powalenie, a dodatkowo nie konsumuje wiele punktów wytrzymałości.