Lure of the Abyss | Akt 1 (ZG) w Dragon's Dogma Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Lure of the Abyss
Zagadujemy Barnabę, aby pomóc pionkom z ich problemami. Postać wpuści nas do Everfall - tajemniczych podziemi.
Musimy dostać się na sam dół tej lokacji. Schodzimy krętą drogą. Zaatakują nas nietoperze.
Po paru metrach dotrzemy do kraty blokującej przejście. Przed nią jest drogą prowadząca w bok.
Boczny korytarz prowadzi do komnaty opanowanej przez szkielety. Wybijamy je. Łucznicy mogą dość łatwo zniszczyć parę wrogów strzelając do wybuchowej beczek.
Odnoga zaprowadzi nas z powrotem do głównego zejścia. Kontynuujemy podróż w dół.
Koło skrzyń trzeba zmierzyć się ze szkieletami. Przeciwnicy nie są trudni, ale mają więcej życia i potrafią chwytać postać - trzeba wtedy energicznie ruszać lewym drążkiem.
Przed kolejną kratą blokującą drogę ponownie odbijamy w boczny korytarz.
Tym razem szkieletom będą towarzyszyli groźniejsi magowie. Eliminujemy ich w pierwszej kolejności.
W końcu wrócimy do głównej części lokacji. Warto spojrzeć w stronę kraty, którą ominęliśmy - po tej stronie czeka troll. To dość trudny przeciwnik, chociaż zabicie go ułatwia sprawy później. Jeśli jednak nie potrafimy pokonać trolla, ignorujemy go i ruszamy w dół.
Trafimy na trzecią zamkniętą kratę - ponownie odbijamy w boczny korytarz.
W tej odnodze trafimy na więcej wrogów (i skarbów). Eliminujemy szkielety, harpie i inne postacie, po czym zbieramy przedmioty z dolnej części tego miejsca.
Przechodzimy górą na przeciwległą stronę pomieszczenia (po zboczu i fragmentach kolumn).
W tym miejscu znajduje się dźwignia, która otworzy kratę na dole. Udajemy się odblokowaną ścieżką.
Na rozwidleniu idziemy prosto (droga w prawo prowadzi z powrotem na krętą ścieżkę w dół). Trafimy do komnaty ceremonialnej. Plądrujemy groby. Z ostatniego z nich wyjdzie trudniejszy wróg. Zabijamy go i bierzemy dźwignię znajdującą się w tym sarkofagu.
Montujemy dźwignię w odpowiednim miejscu przy kracie i otwieramy ją. Po drugiej stronie zgarniamy skarby.
Teraz wychodzimy wąskim korytarzem do głównej komnaty. Zbieramy przedmioty.
Kiedy będziemy gotowi, badamy okrągły obiekt na środku (wciskamy przy nim B).
Pojawią się dziwne węże spod ziemi. Walka z nimi nie ma sensu - odnawiają się w nieskończoność. Musimy uciec z powrotem na górę. Ignorujemy pionków i biegniemy. Jeśli zginą, będziemy mogli przyzwać ich później.
Kiedy włączy się animacja uciekającej drużyny, jesteśmy bezpieczni.
Żeby zakończyć zadanie, rozmawiamy z Barnabą.
Wychodząc z gildii pionków zaczepi nas Ser Duncan. Rycerz skieruje nas do bramy zamkowej w strefie szlachty, gdzie znajdziemy kolejne zadania.
Dojdziemy tam przejściem znajdującym się nieopodal gildii pionków.