Of Merchants and Monsters | Akt 2 (ZP) w Dragon's Dogma Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Of Merchants and Monsters
W skrócie: Zadanie, w którym musimy otworzyć drogę przez Ancient Quarry (kamieniołom). Rozpoczynamy je przy północnym wejściu do tej lokacji. Wystarczy pogadać z zatroskanym kupcem kręcącym się koło wejścia.
Poziom trudności: Średni. W zadaniu będziemy musieli zmierzyć się z trollem - to groźny przeciwnik dla niewyszkolonych pionków.
Po dotarciu do Ancient Quarry Northern Entrance rozmawiamy z kupcem Alonem.
Wchodzimy do jaskiń i na pierwszym rozwidleniu skręcamy w lewo.
Dojdziemy do zamkniętej kraty. Żeby ją otworzyć wystarczy stanąć w kilka osób na dużym przycisku w podłodze.
W środku podnosimy klucz (Quarry Key) leżący na bloku skalnym (będzie delikatnie podświetlony).
Udajemy się drugą odnogą i na następnym rozwidleniu podążamy w lewo. Trafimy na bandytów.
Idziemy dalej na południe centralną drogą. W większym, ciemnym pomieszczeniu z kolumnami czai się ogr.
Jeśli bestia sprawia nam problemy (co jest bardzo prawdopodobne), nie musimy jej zabijać. Trzeba jednak zagonić ją na przycisk pod następną kratą. Kiedy krata zostanie otwarta, możemy zostawić trolla i wracać do kupca.
Kupiec zleci kolejne zadanie - oczyścić kopalnie z potworów. Jeśli ogry sprawiają nam problemy, wykonanie tego może być trudne. Zaliczenie misji nie jest wymagane, żeby przejść na drugą stronę kamieniołomu.
W zadaniu trzeba zabić dwa ogry znajdujące się w południowej części korytarzy. Droga do jednego z nich zostaje odblokowana dopiero po podjęciu questa (drugiego można było zabić przy pierwszym wejściu do kamieniołomu).
Pierwszy ogr posila się na półce skalnej przy głównym korytarzu.
Drugi znajduje się w odnodze prowadzącej z legowiska pierwszego ogra. Walkę z nim można zacząć od wysadzenia pobliskich beczek.
W walce z ogrami można stosować prostą taktykę, aby je unieruchomić. Wystarczy wejść na ich plecy i poczekać aż zaczną ruszać ramionami - wtedy szybko zeskakujemy. Ogr rzuci się do tyłu, aby pozbyć się balastu i w konsekwencji przewróci się. Gdy leży na ziemi możemy go bezkarnie okładać przez 2-3 sekundy.
Po zabiciu obu ogrów wracamy do kupca. Od teraz możemy poruszać się w Ancient Quarry jak po mieście (bez spadku wytrzymałości).