Ogre w Dragon's Dogma | Bestiariusz Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Ogre
Opis: Bestia przypominająca przerośniętego goryla, która potrafi zaskoczyć swoją ruchliwością i zażartością. Ogr nie poddaje się łatwo w walce - szczególnie, gdy jest rozwścieczony.
Lokalizacja: The Everfall (przed i po zabiciu Smoka), The Ancient Quarry, The Catacombs, nieopodal Abbey, Bluemoon Tower (po zabiciu gryfa).
Słabości: głowa, magia, ogień, lód oraz... kobiety (ogr atakuje je w pierwszej kolejności).
Ataki: Ogr dysponuje szeregiem ataków łapami, które mają olbrzymi zasięg. Bestia potrafi też nagle przyspieszyć i szarżować. Groźną techniką jest złapanie przewróconego celu - musimy wtedy szybko machać lewym drążkiem. Ogry mogą też skulić się na chwilę, aby zwiększyć swoją obronę lub wpaść we wściekłość kiedy ma mało życia. Atakiem, który jest bronią obosieczną ogra jest skok na plecy - wykonuje go tylko, gdy któraś z postaci uczepi się ich.
Taktyka: Walka z ogrem może sprawić dużo problemów niedoświadczonej ekipie, bo bestia ma mocne ciosy i porusza się bardzo szybko. Oczywiście potwory tego typu mają pewne słabości - nie radzą sobie z obrażeniami magicznymi oraz atakami w głowę. Ruchliwość ogrów sprawia też, że dość łatwo można spowodować ich upadek w przepaść.
Najlepszą i najbezpieczniejszą taktyką na ogry jest jednak wykorzystanie ich ataku na plecy. Wystarczy wspiąć się na grzbiet wroga (byle nie za wysoko) i poczekać. Gdy zwierzę zacznie "wymach" ramionami, odskakujemy do tyłu. Ogr walnie o ziemię i przez ułamek sekundy będzie bezbronny. Czynność powtarzamy aż do jego zgonu. Metoda nie jest szczególnie widowiskowa, ale pozwala uniknąć wściekłych szarży bestii.