Dragon's Dogma: Dragon (Grigori) | Akt 6 (ZG)
Aktualizacja:
Dragon (Grigori)

W pierwszej fazie walki ze smokiem uciekamy za pionkami do bocznego korytarza, omijając spadające głazy i kule ognia.

Biegniemy przed siebie sprintem, gdy bestia pojawi się za plecami.

Zatrzymujemy się dopiero w pomieszczeniu. Za nami pojawi się łeb bestii. Okładamy ją czym popadnie.

Gdy w pysku bestii zaczną pojawiać się iskry i płomienie, wycofujemy się za fragment muru - tu będziemy bezpieczni przed ognistym podmuchem.

Po chwili smok wydostanie się z gruzu. Okładamy go po nogach lub najlepiej sercu - to słaby punkt mieszczący się na klatce piersiowej. Początkowo go nie widać, ale po paru ciosach zacznie świecić.

W końcu gad wyfrunie z gruzów. Wspinamy się za nim i biegniemy do następnej wieży po murze. Trzeba uważać na szczeliny- łatwo przez nie spaść. Smok nie omieszka omiatać nas ogniem - czasami da się schować przed płomieniami za gruzem.

Gdy przedostaniemy się przez pierwszą wieżę, czeka nas jeszcze jeden bieg do następnej. Tym razem potwór siądzie z boku i będzie omiatał mur ogniem. Chowamy się za fragmentami ściany.

W połowie tego odcinka smok zeskoczy na mur - nie cofamy się. Biegniemy prosto na niego i przedostajemy się pod nim.

Na szczycie drugiej wieży obsadzamy balistę i strzelamy do nadlatującego smoka.

Znajdziemy się na grzbiecie Grigoriego. Przemieszamy się w stronę jego skrzydeł, zaliczając quick-time eventy (wystarczy w nich potrząsać lewym drążkiem).

Kiedy znajdziemy się przy miejscu pulsującym jasnym światłem, uderzamy dowolną bronią.

Teraz przechodzimy do właściwiej, najdłuższej części bitwy - regularnej walki ze smokiem na normalnych warunkach. Koncentrujemy się na atakowaniu jego słabego punktu, czyli serca. W razie braku możliwości można też okładać go po pazurach.

Musimy bardzo uważać na zachowanie smoka - jest piekielnie szybki. Kiedy podbiega do przodu i obraca się - uciekamy na bok (zaraz zaatakuje płomieniem). Kiedy przeskakuje na drugą stronę areny - szarżujemy na niego odskakując w bok w razie potrzeby. Generalnie najbezpieczniejszą pozycją jest bycie pod nim.

Z boku areny na skałach znajdują się balisty. Przydadzą się w momencie, gdy smok zacznie latać - możemy sprowadzić go na ziemię, ale musimy trafić w serce.

Jeżeli gramy sprawnym Striderem możemy też złapać się ogona smoka i wspiąć do jego serca. Jeden cios powali bestię na ziemię.

Utrzymywanie się na klatce piersiowej bestii jest ogólnie dobrym pomysłem w drugiej części walki - smok będzie często stawał na dwóch łapach, aby użyć potężnego ataku obszarowego.

Niestety, smok dość szybko przejrzy tę taktykę - gdy sięga łapą po naszego bohatera, szybko się puszczamy. W innym przypadku przygrzmoci nim o ziemię.

Żeby zabić smoka, ostatni cios musi zostać zadany przez głównego bohatera w serce.
Komentarze czytelników
ZG - Zadania Głównie
ZP - Zadania Poboczne
Poradnik ma dużo nie dorubek np bazyliszek nie jest podatny na ogień a na błyskawice. Mogli też dodać jakieś artykuły gdzie szerzej spojrzeli by na klasy postać umiejętność aktywne i pasywne czy najlepsze kombinacje umiejętność. Dodatkowo w Dark arisen niektórzy przeciwnicy są generowani losowo ja np po drugim wejściu do labiryntu nie spotkałem śmierci a cyklopa o znowu w drodze powrotnej do wyjścia ( nie chciałem marnować lifestona ) też cyklopa spotkałem ale jak znowu wszedłem tam wszyscy wrogowie się że spownowali ale nie było cyklopa. Dodatkowo na Bitterblack umarli wrogowie zostawiają po sobie gnijące zwłoki które mogą przyciągnąć nekrofagi np śmierci lub przeklętego smoka możemy też sami ich przywołać po użyciu przynęty żeby farmić upuszczanie przez nich przedmioty, były jeszcze jakieś nekrofagi ale nie pamiętam jakie.
Chyba mnie się zbugowała misja search party. Dziwnym trafem chodzi za mną Reynard i nie wiem czemu. A mam przynosić mu te itemy ale raczej ciężko mi podróżować z nim po katakumbach i innych miejscach bo go atakują. Wiece może jak to odbugować?
Witam, nie wiem czy jeszcze mi tu ktoś odpowie, ale zapytam. Czytałem, oglądałem mnóstwo poradników na temat tworzenia/levelowania postaci. Podane tam są buildy na postacie tzn, tyle lvl wbij tą postacia, tyle tamtą, jezeli dobrze zrozumiałem gra forsuje na nas granie postacią przez 200 lvl klasami które nam sie nie podobają, ale dostaniemy za nie najlepsze statystyki do naszej finalnej klasy?
@kluha666 - Owszem, ta część jest w trakcie tworzenia. Zapewne jutro (02.02) pojawi się pierwsza część.
@Nerka - Hard Mode różni się jedynie tym, że posiada zwiększony poziom trudności przeciwników+więcej expa (i mniej Staminy) i lepszy loot. Jeśli chcesz grać w tym trybie, musisz rozpocząć grę od nowa. Postać zapisywana jest jako stan gry, dlatego nie można jej przenieść.
@Hosti - to zależy. Nie chodzi tu o zadania ominięte z powodów fabularnych (powiązane zadania/zbyt daleki postęp w fabule). Tych zadań ograniczonych czasowo nie ma wiele, warto po prostu zwrócić na to uwagę. Nie dotyczy to jedynie zadań głównych - chociażby w Cassardis zadanie Floral Delivery. Jeśli w ciągu kilku dni nie dostarczy się kwiatów-leków, to nie będzie już kogo leczyć :) Lub zadanie główne Trials and Tribulations, gdzie na zdobycie wniosków i zadecydowanie o wyroku również mamy ograniczony czas (tym razem wyraźnie zaznaczony).
"Pamiętaj, że niektóre zadania poboczne mają ograniczony czas wykonania. Nie pobieraj od razu zbyt wielu zadań i staraj się je realizować w miarę sukcesywnie."
Trzeba by chyba w tym miejscu doprecyzować, że mowa raczej głównie o zadaniach "nie tablicowych" (czyli te, które brane są od innych postaci) i ten ograniczony czas wykonania , wynika z zagłębienia się w questy głównej historii. Jeżeli zajdziemy za daleko w głównych questach, nie będziemy mogli ich dokończyć.
Jak ktoś ma wątpliwości, które są czasowe, a które nie ,może spojżeć na tabelkę z oficjalnego wiki.
Poradnik jest w trakcie powstawania, więc na pewno jeszcze kilka razy go poprawimy i zaktualizujemy, ale wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Niby drobna rzecz, a jak widać może mieć duże znaczenie :)
w poradniku jest błąd. Mamy tu napisane "Budowa fizyczna, czyli wzrost, muskulatura oraz masa nie ma żadnego znaczenia dla rozgrywki." A masa i wzrost odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu postaci. Cięższa postać ma dużo większy udźwig i szybciej się męczy. Ciężkiej jest łatwiej aktywować płyty naciskowe, np dłużej może przytrzymać harpie przy ziemi. Z lekką dokładnie odwrotnie. A wzrost ma wpływ na zasięg broni.
Szczegółowo, razem z tabelkami macie to na wiki.
Ta gra jest strasznie krótka czy mi się wydaje? jestem już gdzieś w połowie a grałem może z 4-5 godzin.
Fajno, gdyby był poradnik odnośnie levelowania, wytwarzania przedmiotów i innych takich pierdół.
dlaczego linki do sciagniecia poradnika nie dzialaja??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
