Wspomnienia golema | DLC - Kamienny więzień | Dragon Age Początek poradnik Dragon Age: Początek
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Wspomnienia golema
Zleceniodawca: Shale [ Kowadło Pustki lub Obóz ]
Opis: Rozpoczęcie tego questu nie będzie czymś oczywistym, a to dlatego, że na przeszkodzie może Ci stanąć główny quest gry związany z wyprawą do Orzammaru. Generalnie możliwe są cztery warianty:
1) Jeżeli nie skończyłeś jeszcze zadania Kowadło pustki (część głównego questu Patronka swego rodu) to nie zapomnij zabrać ze sobą Shale . Po dotarciu do ostatniej komnaty (M59, 9) zmuszony zostaniesz do wybrania sprzymierzeńca. Jeśli nie chcesz mieć problemów to opowiedz się po stronie Caridina , z którym Shale utnie sobie wcześniej krótką pogawędkę. Po pokonaniu Brendy i kontrolowanych przez nią potworów oraz po otrzymaniu korony porozmawiaj z Shale. Golem przypomni sobie fragmenty ze swojej przeszłości i poprosi o pomoc w ustaleniu czy faktycznie był kiedyś krasnoludzką wojowniczką. Na mapie Głębokich Ścieżek pojawi się nowa lokacja, do której będziesz się mógł od razu udać - [Thaig Cadasha ].
2) Jeśli po dotarciu do ostatniej pieczary (M59, 9) opowiesz się po stronie Brendy to sprawy się skomplikują. Musisz się mianowicie wyratować siłą perswazji tak by przekonać golema do swoich racji. W przeciwnym wypadku Shale stanie po stronie Caridina , a jej śmierć nie tylko pogrzebie szanse na wykonanie omawianego questu, ale również stracisz bezpowrotnie sojusznika.
3) Jeżeli wyzwoliłeś golema mając już wcześniej zaliczony quest Patronka swego rodu to od razu po wykonaniu zadania Golem w Honnleath powróć do obozu drużyny. Tu musisz porozmawiać z Shale . Jeśli w końcówce questu Kowadło Pustki sprzymierzyłeś się z Caridinem to sytuację będziesz miał o tyle ułatwioną, że wystarczy porozmawiać z uwolnionym golemem na jego temat. Shale następnie zasugeruje wizytę w strefie [Rozstaje Caridina ], a po jej odbyciu odzyska część wspomnień, dzięki czemu będziesz mógł udać się do [Thaigu Cadasha ].
4) Jeśli quest Patronka swego rodu masz już zaliczony, ALE w końcówce Kowadła Pustki podjąłeś decyzję o sprzymierzeniu się z Brendą to sytuacja mocno się skomplikuje. Zanim porozmawiasz z Shale proponuję maksymalnie rozwinąć przymus, gdyż będziesz musiał podjąć próbę wywinięcia się kłamstwami lub perswazją.
Zakładając, że udało Ci się aktywować ten quest, swoją przygodę rozpoczniesz w zupełnie nowej strefie, oznaczonej jako [Thaig Cadasha ] (DLC5, 1). W tym miejscu nie musisz już na szczęście kombinować ani wybiegać myślami naprzód, gdyż eksploracja thaigu ograniczy się do przemierzania liniowych korytarzy i masowej eksterminacji wrogów. Na pierwszych przeciwników wpadniesz niedaleko miejsca startu (DLC5, 2). Początkowo będą to genloki i hurloki (wojownicy i łucznicy), lecz niestety wkrótce z północy nadbiegną wrzeszczoty . Jeśli nie walczyłeś wcześniej z tymi potworami to wiedz, że musisz zachować czujność, bo będą one atakowały z zaskoczenia (podobny schemat zachowania do skrytobójców).
Zbadaj mijane po drodze rumowisko i obejrzyj krótką scenkę z udziałem Shale . Po znalezieniu się w nowej strefie (DLC5, 3) początkowo do likwidowania będą jedynie mroczne pomioty , lecz wkrótce zjawi się tu też wrogi bronto . Uważaj żeby bestia nie staranowała nikogo z Twojej drużyny i zlikwiduj ją zanim zajmiesz się resztą potworów. Po walkach obejrzyj dziwne skupisko kryształów oraz kufer i ruszaj na północny-zachód.
Już wkrótce na drodze stanie Ci kolejny potężny przeciwnik i tym razem będzie to emisariusz genloków (DLC5, 4). Potwór ten dysponuje klasą maga, tak więc niezwykle istotne jest to żeby go szybko zlikwidować. Uważaj też na potencjalne magiczne pułapki, które mogły zostać przez niego rozstawione. Nie zapomnij zbadać ciała emisariusza (Splamiony krwią amulet , Duży czysty naturalny kryształ ) po zakończonej bitwie. Zajmij się zabezpieczeniem okolic mostu, ale przed wyruszeniem w dalszą podróż zbadaj zawartość pobliskiego kufra i sterty rupieci.
Po dotarciu na drugą stronę zaczniesz być atakowany przez duże grupki głębinowców . Stwory te powinieneś znać z innych thaigów, tak więc nie masz się czego obawiać. W miarę możliwości nie przeszkadzaj głębinowcom w eliminowaniu mrocznych pomiotów . Uważaj natomiast na tradycyjne pułapki, omijając je lub na bieżąco rozbrajając. Po wygranej bitwie zbadaj dokładnie okolicę, klikając na drewnianej skrzyni, rumowisku, stertach kości i stercie rupieci. Kieruj się teraz na południe.
Po drodze sukcesywnie będziesz wpadał na nowe głębinowce , przy czym po wyeliminowaniu większości z tych stworków w pobliżu Twojej drużyny pojawi się przywódca głębinowców . Nie jest to poważny problem. W większym stopniu musisz natomiast uważać na łotrzyków genloków , rozprawiając się z nimi gdy tylko odkryją swoje pozycje. Tradycyjnie już po wygranej bitwie zbadaj okolicę, sprawdzając zawartość kufra (świetna runa ), jak również klikając na stercie kości i rumowisku.
Jeśli chcesz możesz zbadać zachodnią krawędź planszy (DLC5, 5). Musisz jednak być przygotowany na pojawienie się kilku wrzeszczotów oraz jednego mini-bossa - wrzeszczota alfa . Bossa zostaw sobie na koniec i dbaj o stan zdrowia członków drużyny , bo ataki bestii będą zadawały spore obrażenia. Niestety, okaże się, że potwory pilnowały dostępu jedynie do sterty kości i kufra z kiepskim skarbem. Ruszaj na północ.
Już wkrótce na drodze stanie Ci kolejny boss i tym razem będzie to genlok alfa (DLC5, 6). Z racji tego, że przeciwnik ten jest łucznikiem, dobrze byłoby w pierwszej kolejności odciągnąć na południe wrogich wojowników i dopiero po ich wyeliminowaniu zająć się bossem. Tradycyjnie już po wygranej bitwie zbadaj okolicę, klikając na zamkniętym kufrze. Przed wyruszeniem w dalszą podróż radziłbym ponadto zapisać stan gry.
Kieruj się na północ, a po dotarciu na miejsce (DLC5, 7) okaże się, że cel wędrówki jest pilnowany przez pełnoprawnego bossa - ogra alfa . Do walki z potworem wyślij co najmniej jednego wojownika i zadbaj o to żeby łucznicy i magowie atakowali bestię z bezpiecznej odległości. Nie zapomnij leczyć swoich sojuszników, gdyż ataki bossa będą zadawały bardzo duże obrażenia. Po wygranym pojedynku zbadaj ciało potwora, podnosząc między innymi Zgniatacze Cadasha , nadzwyczajny rubin (prezent dla golema) i duży czysty duchowy kryształ .
Rozejrzyj się teraz po okolicy, klikając na interaktywnych obiektach i kolekcjonując cenne kryształy . W celu zakończenia tego questu musisz kliknąć na posągu golema (DLC5, 8). Shale podziękuje Ci za udzieloną pomoc, a oprócz doświadczenia zdobędziesz też dużo punktów przychylności golema. Uważaj, bo za chwilę pojawi się tu ostatnia grupa wrzeszczotów . Pokonaj bestie i opuść ten thaig korzystając ze znajdującego się obok przejścia (DLC5, 9).