Inteligentne rasy | Bestiariusz | Dragon Age Początek poradnik Dragon Age: Początek
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Tabela - inteligentne rasy
Poniższa tabela omawia typy inteligentnych przeciwników, z którymi będziesz miał do czynienia w trakcie gry. W tabeli pominięci zostali pełnoprawni bossowie, a to dlatego, że metody ich eliminacji zostały szczegółowo omówione w głównym poradniku.
Łucznicy Zagrożenie: 3/10 - 6/10 W większości przypadków łucznicy nie będą stanowili dużego problemu, aczkolwiek analogicznie do wojowników najbardziej musisz uważać na elitarnych przedstawicieli tej klasy. Może się bowiem okazać tak, że ich specjalne ataki będą znacznie osłabiały Twoich sojuszników czy wręcz ich chwilowo unieruchamiały. To z kolei może przyczynić się do szybkiej śmierci któregoś z członków ekipy. | |
Magowie / Kapłani Zagrożenie: 5/10 - 7/10 Wrogich magów powinieneś zawsze eliminować w pierwszej kolejności, albowiem ich czary będą stanowiły poważne zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa Twojej drużyny. Do walk z magami radzę szczególnie wysyłać swoich wojowników, a nie próbować wyłącznie ataków z odległości. | |
Magowie krwi Zagrożenie: 6/10 - 7/10 Ta szczególna odmiana magów da Ci się we znaki między innymi podczas przemierzania korytarzy Wieży Kręgu oraz w trakcie eksploracji wschodniej części lasu Brecilian. Szybka eksterminacja magów krwi będzie jednym z kluczy do sukcesu, zwłaszcza że będą oni dysponowali potężnymi zaklęciami ofensywnymi. | |
Najemnicy / Łotrzyki / Skrytobójcy Zagrożenie: 4/10 - 5/10 Podobnie jak w przypadku wrzeszczotów i innych potworów preferujących ataki z zaskoczenia musisz w szczególności uważać na swoich magów i łuczników, bo ich zdrowie będzie poważnie zagrożone. | |
Wojownicy qunari Zagrożenie: 6/10 Ci osobnicy będą zdecydowanie rzadszym widokiem na polu bitwy i nie bez przyczyny, bo ich skuteczna eliminacja nie będzie czymś łatwym. Uważaj na możliwe duże spadki punktów zdrowia, zwłaszcza że wielu qunari będzie korzystało z doskonałych modeli broni białej. | |
Żołnierze / Rycerze / Templariusze Zagrożenie: 2/10 - 5/10 Na wrogich wojowników będziesz wpadał zdecydowanie najczęściej i ich eliminacja w większości przypadków powinna przebiegać bez większych problemów. Uważaj jedynie (pomijając naturalnie bossów) na elitarnych krasnoludzkich wojaków i na pojedynczych templariuszy. |