Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dragon Age Początek: Utworzenie postaci poradnik Dragon Age: Początek

Utworzenie nowej postaci to część kreatora uruchamianego po rozpoczęciu gry Dragon Age Początek. Ta strona poradnika opisuje wybór płci, rasy, klasy oraz pochodzenia protagonisty.

Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2024

Przed rozpoczęciem kampanii w grze Dragon Age: Początek musicie utworzyć bohatera z użyciem kreatora postaci. W naszym poradniku opisaliśmy jego wybrane kroki - ustalenie płci, rasy, klasy oraz wybranie 1 z 6 pochodzeń dla głównego bohatera.

Z osobnych stron rozdziału Rozwój postaci możecie dowiedzieć się więcej o atrybutach, umiejętnościach, zaklęciach i talentach oraz specjalizacjach.

Płeć

Wybór płci głównego bohatera nie wpływa na statystyki protagonisty - Dragon Age Początek: Utworzenie postaci - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Wybór płci głównego bohatera nie wpływa na statystyki protagonisty. Różnic należy się natomiast spodziewać w:

  1. sposobie rozwiązywania questów - w niektórych przypadkach pożądany rezultat łatwiej będzie osiągnąć mężczyźnie, a w innych kobiecie;
  2. relacjach z towarzyszami i dostępnych romansach - niektórzy towarzysze mogą nawiązać romans tylko z protagonistą określonej płci (np. romans z Morrigan jest możliwy wyłącznie grając mężczyzną);
  3. przebiegu niektórych questów pochodzeń - największe różnice dotyczą historii miejskiego elfa, gdyż grając jako mężczyzna rusza się na ratunek, a grając jako kobieta należy wydostać się z niewoli.

Rasa postaci

Cechy poszczególnych ras omówione zostały w poniższej tabeli - Dragon Age Początek: Utworzenie postaci - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Cechy poszczególnych ras omówione zostały w poniższej tabeli.

Rasa

Dostępne klasy

Dostępne pochodzenia

Premie

Uwagi

Człowiek

wojownik

mag

łotrzyk

Człowiek szlachcic

Magin

+1 do siły

+1 do zręczności

+1 do magii

+1 do sprytu

Najbardziej wszechstronna ze wszystkich ras, choć dostępne są jedynie 2 pochodzenia.

Elf

wojownik

mag

łotrzyk

Dalijski elf

Miejski elf

Magin

+2 do siły woli

+2 do magii

Duży wybór questów pochodzeń, ale z drugiej strony premie do głównych statystyk postaci dotyczą jedynie dwóch atrybutów.

Krasnolud

wojownik

łotrzyk

Krasnolud plebejusz

Krasnolud szlachcic

+1 do siły

+1 do zręczności

+2 do kondycji

10% szansy na odparcie magii

Świetne premie do atrybutów, aczkolwiek wybór ograniczony tylko do dwóch wersji pochodzenia i do dwóch klas postaci. Krasnoludy nie mogą być magami.

Klasa postaci

Informacje na temat poszczególnych klas postaci zawarte zostały w poniższej tabeli - Dragon Age Początek: Utworzenie postaci - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Informacje na temat poszczególnych klas postaci zawarte zostały w poniższej tabeli.

Klasa postaci

Dostępna dla ras

Premie

Dostępne specjalizacje

Wojownik

człowiek

elf

krasnolud

+4 do siły

+3 do zręczności

+3 do kondycji

berserker

czempion

łupieżca

templariusz

Mag

człowiek

elf

+5 do magii

+4 do siły woli

+1 do sprytu

mag krwi

mistyczny wojownik

uzdrowiciel dusz

zmiennokształtny

Łotrzyk

człowiek

elf

krasnolud

+4 do zręczności

+2 do siły woli

+4 do sprytu

bard

łowca

skrytobójca

szampierz

Początkowe wartości atrybutów

W poniższej tabeli są informacje na temat początkowych wartości atrybutów w zależności od wybranej rasy i klasy postaci.

Legenda do tabeli: SI - siła, ZR - zręczność, SW - siła woli, MA - magia, SP - spryt, KO - kondycja. Zielonym kolorem oznaczone zostały najwyższe wartości poszczególnych atrybutów w danej klasie, a kolorem czerwonym - najniższe.

Rasa postaci

Klasa postaci

SI

ZR

SW

MA

SP

KO

Człowiek

Łotrzyk

11

15

12

11

15

10

Elf

Łotrzyk

10

14

14

12

14

10

Krasnolud

Łotrzyk

11

15

12

10

14

12

Człowiek

Mag

11

11

14

16

12

10

Elf

Mag

10

10

16

17

11

10

Człowiek

Wojownik

15

14

10

11

11

13

Elf

Wojownik

14

13

12

12

10

13

Krasnolud

Wojownik

15

14

10

10

10

15

Najlepsze kombinacje rasy oraz klasy protagonisty

  1. Wybór klasy wojownika zapewnia w miarę bezstresową rozgrywkę, ale z drugiej strony przepadnie wiele okazji do wykorzystania unikalnych talentów łotrzyka. Na szczęście już w pierwszych godzinach kampanii do drużyny można dołączyć pierwszego maga (Morrigan) i pierwszego łotrzyka (Leliana), by mieć zróżnicowaną drużynę. Do party warto wybrać granie krasnoludem, głównie z uwagi na wysoką początkową wartość współczynnika kondycji, którą dodatkowo można poprawić przed rozpoczęciem rozgrywki.
  2. Łotrzyk to bardzo dobry wybór klasy na start, przy czym musicie liczyć się z tym, że w trakcie walk trzeba w większym stopniu polegać na swoich pomocnikach. Z drugiej strony możecie w większym stopniu wykorzystywać unikalne zdolności przedstawicieli tej klasy. W szczególności chodzi tu o włamywanie się do skrzyń, z czego warto korzystać już od początkowych minut gry. Człowiek jest dobrym wyborem rasy do grania jako łotrzyk.
  3. Mag to klasa przeznaczona dla bardziej doświadczonych graczy i wymusza ona szczegółowe dbanie o prawidłowy rozwój głównego bohatera. Trzeba starannie dobierać kolejne zaklęcia, by z jednej strony dysponować czarami ochronnymi, a z drugiej nie stać się zupełnie bezbronnym uczestnikiem potyczek. Wybierając tę klasą warto postawić na elfa. Już na starcie najważniejsze atrybuty tej klasy (siła woli i magia) będą znajdowały się na wyższym poziomie.

Wybór pochodzenia

Kompletne opisy przejścia questów wszystkich 6 pochodzeń znajdziecie w naszej solucji.

Naszym zdaniem najwięcej uwagi powinniście poświęcić wybraniu właściwej rasy i klasy postaci, by dopasować postać do preferowanego stylu rozgrywki - Dragon Age Początek: Utworzenie postaci - Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Naszym zdaniem najwięcej uwagi powinniście poświęcić wybraniu właściwej rasy i klasy postaci, by dopasować postać do preferowanego stylu rozgrywki. Decyzję odnośnie pochodzenia zostawcie sobie na sam koniec i wybór ten postarajcie się uzależnić od podjętych wcześniej decyzji.

Poniższa tabela zawiera podstawowe informacje na temat każdej z sześciu wersji prologu.

Nazwa pochodzenia

Wymagania klasowe

Orientacyjny czas trwania prologu

Uwagi

Człowiek szlachcic

Człowiek wojownik

Człowiek łotrzyk

1,5 godziny

Opowieść ta początkowo obfituje w wiele rozmów i łatwych questów. Druga część prologu to już zdecydowanie więcej walk, ale generalnie całość w dobry sposób pozwala zapoznać się z podstawami gry.

Dalijski elf

Elf wojownik

Elf łotrzyk

godzina

Zdecydowanie najkrótsza historia ze wszystkich i na dodatek jedna z prostszych. Przez cały czas towarzyszy Wam elf, odwiedzane lokacje są małe, a po drodze wpadniecie na tylko jednego magicznego przeciwnika.

Krasnolud plebejusz

Krasnolud wojownik

Krasnolud łotrzyk

2 godziny

Jedna z prostszych do ukończenia historii, głównie dlatego, że zakłada walkę wyłącznie z innymi krasnoludami, a nie z mrocznymi pomiotami. Na dodatkowe profity może liczyć łotrzyk, bo do zbadania jest dużo zamkniętych skrzyń.

Krasnolud szlachcic

Krasnolud wojownik

Krasnolud łotrzyk

2,5 godziny

Wybranie tej opowieści wpłynie na jeden z głównych questów związanych z Orzammarem w dalszej części gry. Jest ona też dłuższa i trudniejsza od historii opowiadającej losy krasnoluda plebejusza.

Magin

Człowiek mag

Elf mag

2,5 godziny

Jedno z najdłuższych wprowadzeń do gry i zarazem jedno z trudniejszych. Zaletą tej opowieści jest możliwość zdobycia cennych punktów doświadczenia i przedmiotów już na wczesnym stadium rozgrywki.

Miejski elf

Elf wojownik

Elf łotrzyk

2 godziny

Jedna z ciekawszych opowieści. Jej ukończenie nie powinno Wam sprawić dużych kłopotów, a pewnego przygotowania wymagają jedynie dwie ostatnie walki. Ciekawostką jest odmienny przebieg questu w zależności od wybranej płci.