Dragon Age Początek: Ostatnia prośba (Denerim) poradnik Dragon Age: Początek
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2024
Ostatnia prośba
Zleceniodawca: automatycznie po zbadaniu ciała Sir Fridena [ Denerim - Zaniedbana uliczka ]
Opis: Po rozprawieniu się z ostatnią grupą bandytów w [Denerim - Zaniedbana uliczka ] rozejrzyj się po okolicy i odszukaj ciało Sir Fridena (M69, 5). Zbadaj zwłoki, dzięki czemu będziesz mógł podnieść i przeczytać dziennik Sir Fridena . Możesz się teraz przychylić do woli zmarłego i podjąć zadania likwidacji magów krwi. W tym celu musisz udać się do lokacji oznaczonej na Twojej mapie jako [Denerim - Opuszczony budynek ].
Sam budynek (M70, 1) składa się z kilkunastu pomieszczeń różnej wielkości, które musisz sukcesywnie zabezpieczać. Naturalnie największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa drużyny będą magowie krwi , ale musisz także uważać na wyjątkowo silnych najemników qunari , a także na liczne pułapki, które dobrze byłoby neutralizować. W celu odblokowania sobie dostępu do właściwej części budynku zacznij od przesunięcia szafy przylegającej do jednej ze ścian (M70, 2). Po rozprawieniu się z pierwszą grupą zbadaj ciało maga i zabierz jego klucz , dzięki czemu uzyskasz dostęp do dalszej części budynku.
Do pierwszej poważnej bitwy dojdzie tuż po dotarciu do pomieszczenia będącego jadalnią (M70, 3). Zadbaj tu o to żeby nie podsyłać przedwcześnie swoich ludzi na górny balkonik, gdyż przy schodach znajdują się pułapki. W trakcie eksploracji kolejnych korytarzy uważaj z kolei na znajdujące się po bokach posągi, które po uruchomieniu pułapek zaczną wypluwać płomienie.
Wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się wroga barykada (M70, 4). Musisz tu biec slalomem, a to dlatego, że rozlany olej może spowodować utratę równowagi. Unikaj też zaklęć zapalających tak by nie doprowadzić do eksplozji. W kolejnym pomieszczeniu znajdują się aż trzy grupy magów (w tym jeden mini-boss) (M70, 5). Musisz się tu bardzo pilnować. Ja proponuję wycofywać się do poprzedniego korytarza i "wyciągać" za każdym razem po jednej grupie. Zawsze koncentruj się na likwidowaniu magów krwi, tak by nie mogli podpalić oleju ani zagrozić Ci w żaden inny sposób.
W kolejnym pomieszczeniu do pokonana będzie jeszcze jedna grupa przeciwników . Najpierw zabij maga krwi , a dopiero gdy on zginie zajmij się likwidacją pozostałych wrogów. Nie zapomnij też o likwidowaniu ukrywających się za barykadami łuczników . Kieruj się teraz na południe, a po dotarciu do wejścia do ostatniego pomieszczenia budynku (M70, 6) koniecznie zapisz stan gry.
Po wysłuchaniu krótkiego przemówienia Przywódcy magów krwi czeka Cię walka z nim, jak również z innymi przeciwnikami , wśród których znajduje się mini-boss (Kapitan najemników ) (M70, 7). Ja proponuję skupić się najpierw na wyeliminowaniu głównego bossa, dzięki czemu jego potężne czary nie będą mogły zadawać Ci już większych obrażeń. Po wygranej walce możesz zabrać z ciała maga klucz do jego sypialni (M70, 8), choć przy odpowiednich umiejętnościach mogłeś się włamać do tego pomieszczenia znacznie wcześniej.