Dragon Age Początek: Ostateczna bitwa (2) poradnik Dragon Age: Początek
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2024
ZABEZPIECZENIE OBCOWISKA:
Ruszaj na południowy-zachód, a po dotarciu do dziedzińca (M66, 15) porozmawiaj z Shianni W trakcie rozmowy możesz poprosić ją o pomoc w zabezpieczeniu obcowiska lub uznać, że poradzisz sobie bez udziału elfów. Wrogowie pojawią się niedaleko południowego przejścia (M66, 16). Po tym jak ogr zniszczy drewnianą barykadę wycofaj się i zaczekaj aż bestia sama przybiegnie do Ciebie. Pozwoli Ci to pokonać potwora bez jednoczesnego ostrzału ze strony wrogich łuczników .
W miarę możliwości zabij z odległości kilku innych wrogów , ale uważaj na ataki generała hurloków , który jest magiem. Po wstępnym oczyszczeniu okolicy przeprowadź szturm na pozycje przeciwnika i rozpraw się w pierwszej kolejności z bossem. Dobrze byłoby teraz powrócić w bezpieczne miejsce tak by móc zregenerować siły. Stopniowo eliminuj wszystkie potwory, które będą pojawiały się w okolicach mostu. Po zabezpieczeniu obcowiska zdaj raport Shianni (M66, 15), odbierz pierścień Brzasku i ruszaj na południe (M66, 1). Możesz zignorować cut-scenkę z udziałem smoka, bo nie będzie miała ona żadnego znaczenia. Z listy lokacji wybierz [Denerim - Dzielnica pałacowa ]. Nie dotrzesz tam od razu, bo po drodze zainicjonwana zostanie inna bitwa, tym razem z udziałem tych sojuszników , których pozostawiłeś w okolicach bramy (M76, 3).
UTRZYMANIE BRAM MIASTA:
Ponownie znajdziesz się w [Denerim - Bramy miasta ]. Wysłuchaj rozkazów i upewnij się, że dowodzone przez Ciebie postaci z "zastępczej" drużyny są odpowiednio przygotowane i uzbrojone. Rozmowa z oficerem sprawi, że potwory przystąpią do ataku (M76, 1). W trakcie tej bitwy skup się na atakowaniu ogra alfa (główny boss) oraz wrogich magów (Hurlok emisariusz ). Nie musisz się natomiast szczególnie przejmować zwykłymi potworami, bo będą one w błyskawicznym tempie ginęły. Po wygranej bitwie porozmawiaj z posłańcem (M76, 5), dzięki czemu powrócisz do kontrolowania głównej drużyny.
PRZEDOSTANIE SIĘ DO WNĘTRZA FORTU DRAKOR:
Już bez żadnych innych niespodzianek powinieneś dotrzeć do [Denerim - Dzielnica pałacowa ] (M77, 1). Po obejrzeniu cut-scenki z udziałem Riordana przystąp do działania, kierując się w stronę północnego lub południowego przejścia do wschodniej części dzielnicy (M77, 2). W obu przypadkach musisz się liczyć z koniecznością pokonania ogra , co najmniej jednego mini-bossa oraz dużej ilości słabszych potworów . Warto też w miarę możliwości szybko rozprawiać się z łucznikami .
Ze wsparcia proponuję skorzystać dopiero po dotarciu do wspólnych schodów znajdujących się tuż przed pałacem królewskim (M77, 3). Także i w tym przypadku do pokonania będzie ogr , a do wschodniej części planszy będą prowadziły dwie różne ścieżki (M77, 4). Uważaj na pułapki rozmieszczone na samej górze. W trakcie walk z przebywającymi tu pomiotami (M77, 5) skupiaj się przede wszystkim na jak najszybszej eliminacji emisariuszy (magów), a nie powinieneś stracić zbyt wielu sojuszników . Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, skorzystaj ze wschodniego przejścia (M77, 6) i z mapy miasta wybierz [Denerim - Fort Drakon ].
Po dotarciu na miejsce (M78, 1) dobrze byłoby od razu skorzystać ze wsparcia ze strony wojowników, tak by uzyskać wsparcie w walkach ze znajdującymi się za barykadami łucznikami. Ty w tym czasie powinieneś skupić się na pokonaniu głównego mini-bossa, czyli Smoczego sługi. Dopiero po wyeliminowaniu tej bestii przystąp do atakowania innych potężniejszych potworów, między innymi nowych emisariuszy. Po zakończonych walkach skieruj się do głównej bramy fortu (M78, 2) i przejdź do [Denerim - Fort Drakon - Poziom główny ] (M79, 9).