Przedostanie się do fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored Dishonored poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Przedostanie się do fortu
Do fortu możesz przedostać się na trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada wybranie się do wejścia od strony portu, zlokalizowanego na lewo od miejsca startu (powyższy screen). Wejście to poznasz po dużej literze A wymalowanej na okolicznych ścianach.
Na terenie portu przebywa wielu przeciwników, w tym jeden nadzorca z urządzeniem służącym do blokowania mocy Corvo. Jeżeli masz w planach eliminowanie wrogów, to staraj się atakować ich po kolei, nie zwracając na siebie uwagi większych grup. Dobrze jest ponadto przywiązywać dużą uwagę do ukrywania ich ciał w nieodwiedzanych przez nikogo miejscach, albowiem musisz się liczyć się z tym, że po pewnym czasie z fortu mogą niespodziewanie wyjść nowi wrogowie.
Jeżeli wolisz omijać wartowników, to możesz pomagać sobie dostępnymi mocami lub używać pokazanych na powyższym screenie przejść pod metalowymi balkonikami. Umiejętne wykorzystywanie tych przejść w połączeniu z metalowymi włazami pozwoli ci bezproblemowo zbliżyć się do aktualnego celu podróży. Jeśli masz tylko taką możliwość (zabezpieczenie okolicy), to rozejrzyj się po porcie, odnajdując amunicję, eliksir zdrowia Sokolova, duchowe remedium Piero i granaty.
Drugi wariant przedostania się na teren fortu zakłada wybranie się do wejścia od strony plaży, zlokalizowanego na prawo od miejsca startu (powyższy screen). Wejście to poznasz po dużej literze B wymalowanej na okolicznych ścianach.
Także i w tej okolicy przebywa wielu przeciwników, przy czym jeszcze większym zagrożeniem od nich jest pokazany na powyższym screenie aktywny pylon. Najbezpieczniej jest oczywiście starać się utrzymywać w dużej odległości od pylonu, choć możesz równie dobrze zlokalizować połączone z nim urządzenia i go wyłączyć lub przeprogramować.
Podobnie jak w przypadku wejścia od strony portu, możliwe jest w tym miejscu wykorzystywanie przejść zlokalizowanych pod metalowymi kładkami, tak by w bezpieczny sposób zbliżać się do przeciwników lub ich omijać. Tradycyjnie już radzę zadbać o dobre poukrywanie ciał ogłuszonych/zabitych wartowników i na sam koniec rozejrzeć się po okolicy, odnajdując eliksir zdrowia Sokolova, duchowe remedium Piero i bełty usypiające.
Warianty 1 i 2 mają jedną wspólną cechę, gdyż w obu przypadkach od przedostania się do wnętrza fortu oddzielają Cię aktywne ściany światła. Co więcej, nie jest możliwe ich szybka neutralizacja. Problem ścian światła możesz rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy sposób to użycie mocy opętania z zamiarem przejęcia kontroli nad szczurem i skorzystania z jednego z niewielkich tuneli wentylacyjnych.
Drugi sposób wymusza dotarcie do pokazanego na powyższym screenie wejścia do tuneli ściekowych, które znajduje się na samym środku, czyli pomiędzy dwoma omówionymi wyżej wejściami do fortu. W celu przedostania się do wspomnianego wyżej wejścia warto oczywiście pomóc sobie teleportacją.
Przejdź przez tunel, a po znalezieniu się przy metalowych balkonikach przystąp do wspinaczki. Docelowo powinieneś dotrzeć do połączonych ze sobą pomieszczeń kontrolnych, które powinny być patrolowane przez pojedynczego wartownika. Najważniejsze jest tu odnalezienie zbiornika lub panelu kontrolnego powiązanego z wybraną przez Ciebie ścianą światła. Po wykonaniu doskonale znanych czynności będziesz mógł powrócić do nieaktywnej lub przeprogramowanej ściany i następnie wejść do fortu. Korzystając z okazji radzę rozejrzeć się po pomieszczeniach kontrolnych, odnajdując tu złoto, eliksir zdrowia Sokolova i duchowe remedium Piero.
Ostatni trzeci wariant zakłada dotarcie do drugiego wejścia do tuneli ściekowych. W tym celu musisz udać się na prawo od wejścia od strony plaży (wariant 2; litera B), docierając do pokazanego na powyższym bunkra pilnowanego przez dwóch przeciwników. Pozbądź się wartowników lub omiń ich. W samym bunkrze do odnalezienia są naboje i eliksir zdrowia Sokolova.
Niezależnie od tego czy rozprawiłeś się z wartownikami czy też nie użyj mocy Blink (teleportacja) żeby przenieść się do wejścia do tunelu ściekowego, pokazanego na powyższym screenie. Skorzystanie z tutejszego tunelu pozwoli ci przedostać się do wnętrza fortu bez konieczności zajmowania się problemem aktywnych ścian światła.