Oswobodzenie Aleca | Misja 4 - The Royal Physician | Dishonored Dishonored poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Oswobodzenie Aleca
Nowy opcjonalny cel: Find the cell key (Odszukaj klucz do celi)
Alec to bandyta, o którym być może dowiedziałeś się już podsłuchując rozmowę przestępców spotkanych niedaleko domu Pratchetta. Osoba ta jest przetrzymywana przez strażników w celi znajdującej się w bunkrze po drugiej stronie mostu (powyższy screen). Podejdź do Aleca, a ten zwróci się do Ciebie z prośbą o jego oswobodzenie, obiecując ci w zamian podzielenie się łupem w postaci pereł.
Radzę BARDZO się pilnować, albowiem bunkier ten analogicznie do poprzedniego jest pilnowany przez kilku wartowników. Co więcej, część z nich patroluje okolicę, tak więc warto dobrze ją zbadać, tak by podczas ratowania Aleca czy już w trakcie ucieczki z nim nie zostać przez kogoś przyłapanym i tym samym zmuszonym do wzięcia udziału w bezpośrednich walkach. Klucz do celi (drawbridge cell key) leży na jednym ze stołów wewnątrz bunkra (powyższy screen), przy czym dobrze byłoby przy okazji rozejrzeć się też za złotem, żywnością, książką, eliksirem zdrowia Sokolova, duchowym remedium Piero oraz granatem.
Nowy opcjonalny cel: Open the cell (Otwórz celę)
Nowy opcjonalny cel: Follow the scavenger (Podążaj za Aleciem)
Powróć z kluczem do celi i użyj go do jej otwarcia. Musisz teraz wyruszyć śladami Aleca, wykonując po drodze kilka skoków. Jak już wcześniej wspomniałem dobrze byłoby mieć oczyszczoną całą okolicę, tak by po drodze nie spotkać żadnych strażników. Zatrzymaj się w miejscu, w którym Alec poprosi Cię o pozbycie się przebywających pod mostem rzecznych potworów (river krusts).
Nowy opcjonalny cel: Kill the river krusts (Zabij rzeczne potwory)
Radzę zachować ostrożność, gdyż rzeczne potwory (river krusts) wypluwają truciznę i jeśli zostaniesz trafiony możesz stracić sporo punktów zdrowia. Proponuję w rezultacie opierać się w dużej mierze na opcji wychylania się zza zasłon. Jeśli zaś chodzi o dobór broni, najlepszym wyborem jest kusza, szczególnie jeśli w okolicy przebywają jeszcze jacyś wartownicy i nie chcesz żeby zostali zaalarmowani. Uwaga - Rzeczne potwory ostrzeliwuj w momencie gdy "otwierają się" i same przygotowują do ataku, bo będziesz miał wtedy pewność, że pojedynczy bełt załatwi sprawę.
Eliminuj rzeczne potwory po kolei, starając się nie podejmować przy tym zbyt dużego ryzyka. Polecam dodatkowo badać ich zwłoki, bo nie tylko będziesz mógł odzyskiwać bełty, ale także zdobywać pozostawiane przez nie cenne perły. Po zlikwidowaniu wszystkich potworów powróć do Aleca.
Nowy opcjonalny cel: Follow the scavenger (Podążaj za Aleciem)
Nowy opcjonalny cel: Find the pier key (Znajdź klucz do przystani)
Alec po przebiegnięciu kilkunastu metrów zatrzyma się przy zamkniętej bramce i tym razem poprosi Cię o odnalezienie odblokowującego ją klucza. Poszukiwany klucz do molo (pier door key) znajduje się w stróżówce po aktualnie badanej stronie rzeki (powyższy screen). Jeżeli nie wyeliminowałeś jeszcze tutejszych wrogów, to radzę zachować ostrożność, albowiem okolica powinna być patrolowana przez co najmniej trzy osoby. Wrogów tych możesz po kolei likwidować lub spróbować przekraść się do stróżówki po sam klucz.
Proponuję zastanowić się teraz w jaki sposób chcesz zakończyć to zadanie. Jeżeli powrócisz do Aleca i otworzysz mu bramkę, to po kilku chwilach przekonasz się, że postanowił Cię przechytrzyć, przyzywając sobie na pomóc dwóch innych bandytów i wraz z nimi atakując Cię.
Możesz oczywiście zabić lub ogłuszyć przedwcześnie Aleca, przy czym zdecydowanie najciekawszym rozwiązaniem jest pozbawienie go wsparcia. W tym ostatnim przypadku najlepiej jest przedostać się na balkonik budynku przylegającego do głównej ścieżki (powyższy screen), dokonując oczywiście tego jeszcze przed użyciem klucza ze stróżówki.
Ostrożnie zakradnij się do głównego pomieszczenia budynku, w którym powinno przebywać dwóch bandytów. Przeciwników tych najlepiej jest uśpić z pomocą bełtów, choć możesz się też z nimi rozprawić w bardziej agresywny sposób. Najważniejsze jest jednak to żeby po ich usunięciu zbadać cały budynek, odnajdując obiecane przez Aleca perły, a także złoto, urządzenie do przewodów elektrycznych (rewire tool), bełty i notatkę (Alec's note). Jeśli chcesz możesz teraz powrócić do Aleca i pozwolić mu na to żeby spróbował Cię przechytrzyć już bez wsparcia kolegów (on sam o tym nie wie). Warto w tym miejscu odnotować, że możesz też uniknąć utraty premii na koniec misji z tytułu pozostania niewykrytym jeśli tuż po otwarciu bramki oddalisz się od Aleca i nie pozwolisz mu na podejście do kranów i wypowiedzenie kwestii dialogowych.