Odnalezienie ładunku wybuchowego | Misja 1 - Dishonored Dishonored poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Odnalezienie ładunku wybuchowego
Nowy główny cel: Take a weapon (Weź broń)
Użyj pozyskanego przed chwilą klucza na drzwiach celi. Po wyjściu z celi podejdź do znajdującego się na wprost od Ciebie stolika, zabierając z niego złoto oraz miecz straży (city watch sword).
Nowy główny cel: Fight or sneak your way to the footbridge (Przebij się lub przekradnij do górnej kładki)
Załącz tryb skradania się (klawisz C) i wyrusz w lewo. Zatrzymaj się przy wejściu do nowego pomieszczenia i zaczekaj aż strażnicy rozejdą się. Zdecydowanie nie radzę decydować się na wariant siłowy, szczególnie że nie dysponujesz póki co żadnym pistoletem, a do pokonania byłoby czterech wartowników. Zamiast tego lepiej jest pozostawać w ukryciu.
Uwaga - Radzę jak najczęściej zapisywać swoje postępy, czy to wybierając odpowiednią opcję po spauzowaniu gry czy regularnie używając klawisza F5.
Ostrożnie zbliż się do pierwszego wartownika. Mógłbyś go zabić (lewy przyciskiem myszy), ale ja radzę wybrać mniej agresywny wariant, polegający na pozbawieniu go przytomności. Wykonuje się to poprzez przytrzymanie lewego klawisza CTRL (powyższy screen). Po zabiciu lub uśpieniu wartownika szybko podnieś jego ciało (przytrzymanie klawisza F) i przenieś je gdzieś w okolice miejsca startu. Polecam już teraz wyrobić sobie nawyk ukrywania ciał w nieoświetlonych miejscach, dzięki czemu w kolejnych misjach zmniejszy się ryzyko przypadkowego wszczynania alarmów.
Ponownie zbliż się do pomieszczenia z wartownikami. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli chcesz pozbyć się wartowników, to polecam wybrać się śladami tego, który przechodzi do sąsiedniego pomieszczenia (powyższy screen). Dopiero gdy z nim się rozprawisz zajmij się jego kolegą. W obu przypadkach radzę ograbić wartowników ze złota czego dokonuje się wciskając klawisz F (musisz znajdować się za plecami okradanej osoby).
Drugi wariant to ominięcie obu wartowników bez ich eliminacji. W tym przypadku polecam korzystać ze zlokalizowanych po lewej stronie słupów (powyższy screen). Z racji tego, że słupy nie zapewniają dużej zasłony ustawiaj się jak najbliżej nich. Warto sobie też pomagać opcją wychylania się na boki (klawisze Q i E).
W drugim pomieszczeniu, w którym zatrzymywał się jeden z wartowników możesz odnaleźć dwa cenne przedmioty. Są to mianowicie eliksir zdrowia Sokolova (Sokolov's health elixir) oraz pistolet (pistol). Przejdź do kolejnego pomieszczenia, ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu i przystąp do wspinaczki. Czynność tę wykonuje się poprzez podchodzenie do ścian lub interaktywnych obiektów i wciskanie SPACJI po pojawieniu się odpowiedniej ikony.
Nowy główny cel: Proceed across the walkway to the Interrogation Room (Podążaj chodnikiem z zamiarem dotarcia do sali przesłuchań)
Po dotarciu na górny poziom rozejrzyj się za złotem, żywnością (jest ona konsumowana na miejscu, tak więc jeśli nie straciłeś w międzyczasie żadnych punktów zdrowia nic nie zyskasz), pistoletami (Corvo uzupełni jedynie zapas amunicji) oraz za dwoma kolejnymi eliksirami zdrowia Sokolova. Zbliż się na koniec do drzwi prowadzących do kładki. Jeśli w dalszym ciągu się skradasz, to warto zajrzeć przez dziurkę od klucza (przytrzymanie klawisza F) i upewnić się, że wartownik jest do Ciebie odwrócony plecami.
Otwórz drzwi, rozejrzyj się złotem i ostrożnie zbliż się do wartownika. Ukradnij tej osobie klucz do chodnika dziedzińca (yard walkway key). Polecam dodatkowo zneutralizować w dowolny sposób przeciwnika, choć jeśli nie chcesz nikogo eliminować możesz też spróbować od razu opuścić to miejsce. Musisz mianowicie wybrać się do pokazanej na powyższym screenie lewej bramki i użyć klucza do jej otwarcia (prawych schodów nie trzeba badać, bo odnalazłbyś jedynie malutkie pomieszczenie ze szczurami), docierając do lokacji [Chodnik dziedzińca - Yard Walkway].
Nowy główny cel: Enter the Interrogation Room (Wejdź do sali przesłuchań)
Zabierz złoto i ruszaj wąskim przejściem. Uważaj na wartownika, który nagle pojawi się przed Tobą. Rozejrzyj się za sakiewką ze złotem i wyrusz śladem wspomnianego przeciwnika. W zależności od upodobań możesz zneutralizować wartownika (powyższy screen) lub ostrożnie ominąć go i zaczekać aż wyruszy ponownie w stronę chodnika. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zejdź (lub zeskocz) na dół, podnieś złoto i wybierz drzwi prowadzące do sali przesłuchań.
Nowy główny cel: Pick up the explosive (Zabierz ładunek wybuchowy)
Proponuję rozpocząć od dokładnego zbadania pierwszego pomieszczenia obszaru przesłuchań. Wejdź w interakcję z pokazanym na powyższym screenie urządzeniem celem pozyskania pierwszego dziennika audio (Audiograph - Interrogation of the Royal Protector). Oprócz tego do odnalezienia są tu złoto oraz raport oficera dyżurnego (duty officer's report).
Przejdź teraz do drugiego pomieszczenia. Tu do odnalezienia są złoto oraz książka (The Trials of Aptitude). Na koniec otwórz sejf i zabiez z niego ładunek wybuchowy (clockwork explosive).