Eksploracja fortu | Misja 9 - The Light at the End | Dishonored Dishonored poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Eksploracja fortu
Nowy główny cel: Enter the Gatehouse (Przedostań się do stróżówki)
Nowy opcjonalny cel: Eliminate Martin (Wyeliminuj Martina)
Nowy opcjonalny cel: Eliminate Pendleton (Wyeliminuj Pendletona)
Twoim pierwszym krokiem powinno być dotarcie na główny dziedziniec lokacji [Fort Kingsparrow - Kingsparrow Fort]. Jeżeli wybrałeś jedno z dwóch głównych przejść (tych ze ścianami światła), to zmuszony zostaniesz do użycia mocy teleportacji do ominięcia zapory. Jeżeli natomiast skorzystałeś z tuneli ściekowych, to musisz złapać się łańcucha i dotrzeć do drzwi prowadzących na dziedziniec.
Dziedziniec jest niestety okupowany przez bardzo liczną grupę przeciwników. Radziłbym w rezultacie ich unikać nawet jeśli lubisz ogłuszać czy zabijać swoich wrogów, szczególnie że Twoje działania mogłyby zostać łatwo odnotowane przez wartowników patrolujących górne poziomy fortu. W ostateczności możesz zdecydować się na ich eliminację na sam koniec wizyty w tej części fortu, czyli wtedy gdy wszystkie górne balkoniki zostaną już zabezpieczone. Warto w tym miejscu dodać, że co najmniej jeden wartownik powinien mieć przy sobie klucz do pomieszczenia kontrolnego (control room key). Na jego kradzież warto zdecydować się jeśli do tej pory nie zająłeś się zbadaniem pomieszczeń ze zbiornikami zasilającymi ściany światła.
Jeżeli aktualny współczynnik chaosu znajduje się na wysokim poziomie, to na dziedzińcu oprócz zwykłych przeciwników spotkasz także jednego ze zdrajców, a mianowicie Nadzorcę Martina. Gra odblokowuje związany z jego eliminacją poboczny cel misji i z racji tego, że jest on otoczony przez innych przeciwników warto pozbyć się go atakiem z dużej odległości czy na przykład wspomóc się mocami (zatrzymanie czasu wydaje się najlepszym rozwiązaniem).
Na dolnym poziomie fortu są dwa większe pomieszczenia. W jego południowo-zachodniej części znajduje się mianowicie pomieszczenie z łodziami ratunkowymi (Lifeboat Access). Jest ono pilnowane przez około trzech przeciwników i jeżeli zdołasz się ich pozbyć to będziesz się mógł na spokojnie rozejrzeć za bełtami zapalającymi, eliksirem zdrowia Sokolova i duchowym remedium Piero. Godne odnotowania jest to, że wrogów możesz również łatwo unikać, a mianowicie wykorzystywać okoliczne podwodne tunele do przemieszczania się po okolicy.
Drugie spośród większych pomieszczeń na parterze to maszynownia (Machine Room) zlokalizowana w północnej części fortu. Miejsce to jest powiązane z aktualnym głównym celem misji, ale możesz już teraz rozejrzeć się tu za duchowym remedium Piero oraz runą.
Warto oczywiście zająć się także górnych poziomów fortu. Możesz tam dotrzeć na kilka różnych sposobów, a mianowicie wybierając schody znajdujące się w pomieszczeniu z łodziami ratunkowymi (powyższy screen), na głównym dziedzińcu lub niedaleko ściany światła oddzielającej dziedziniec od stróżówki.
Na górnych poziomach fortu polecam zajrzeć przede wszystkim do pomieszczenia kontrolnego stróżówki (Gatehouse Control Room), znajdującego się w zachodniej części fortu. Także i to miejsce powiązane jest z aktualnym głównym celem misji, ale już teraz możesz pozyskać eliksir zdrowia Sokolova, duchowe remedium Piero i złoto.
W okolicy znajdują się jeszcze dwa inne duże pomieszczenia, pełniące niejako rolę bunkrów (powyższy screen). Zbadanie ich pozwoli ci na pozyskanie złota, eliksiru zdrowia Sokolova, duchowego remedium Piero, amunicji, granatu, kopii klucza do pomieszczenia kontrolnego (control room key) oraz książki. W trakcie eksploracji murów otaczających dziedziniec fortu uważaj oczywiście na nowych wartowników, szczególnie że wielu z nich pozostaje w ciągłym ruchu.