Dotarcie do wieży Dunwall | Misja 6 - Return to the Tower | Dishonored Dishonored poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Dotarcie do wieży Dunwall
Do widocznej w oddali wieży Dunwall prowadzi wiele różnych ścieżek. Najbardziej oczywisty wariant zakłada, że zdołałeś przedostać się na balkoniki na górnym poziomie śluzy (powyższy screen). Są one niestety patrolowane przez kilka osób, tak więc musiałbyś je albo sprawnie eliminować albo starać się ich unikać. Godne odnotowania jest to, że jeden ze strażników ma przy sobie klucz (waterlock side door key). Możesz też przy okazji zbadać duży zewnętrzny balkonik z pojedynczym wartownikiem, odnajdując niewielki składzik z żywnością i duchowym remedium Piero (znajduje się tu też przejście do sali z aktywnym pylonem).
Główne wyjście z początkowego obszaru tej misji jest blokowane przez pokazaną na powyższym screenie aktywną ścianę światła (powyższy screen), w rezultacie czego musisz znaleźć sposób na jej obejście. Jeżeli ukradłeś wartownikowi klucz (waterlock side door key), to możesz użyć go do otwarcia lewych drzwi.
Kolejny sposób ominięcia ściany to wybranie się na prawy balkonik (powyższy screen) i następnie teleportowanie się na sąsiedni. Odnalazłbyś tam slot ze zbiornikiem zasilającym ścianę światła. Nie musisz się jednak wracać po wyłączeniu ściany, gdyż równie dobrze możesz wyruszyć dalej żeby obejść ją od prawej strony.
Najmniej oczywisty sposób ominięcia ściany zakłada przedostanie się do jednego z otworów znajdujących się pod górnymi balkonikami pomieszczenia ze śluzą (powyższy screen). Zaletą tego rozwiązania jest dotarcie do rur znajdujących się po zewnętrznej części budynku. Przechodząc po wspomnianych rurach możesz całkowicie ominąć główne balkoniki oraz ścianę światła (jest to dobry wariant jeśli całkowicie chcesz unikać kontaktów z przeciwnikami).
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz przedostać się w okolice dziedzińca (yard). Także i tu możesz zachować się na wiele sposobów. Pierwsza możliwość to wybór mostu sąsiadującego ze ścianą światła, który jest pilnowany przez dwóch przeciwników (powyższy screen). Jeżeli nie chcesz doprowadzić do wszczęcia alarmu, to musisz zaatakować wartowników z zaskoczenia albo szybko ominąć ich wspomagając się chociażby zatrzymaniem czasu.
Pozostałe sposoby zakładają zbliżenie się do obszaru patrolowanego przez przeciwnika na szczudłach (tall boy). Możesz przede wszystkim wyruszyć śladem tego osobnika, przechodząc pod mostem (jest to miejsce, w którym w prologu bawiłeś się z Emily w chowanego) i docierając do schodów. Po drodze rozglądaj się za złotem i urządzeniem do przewodów elektrycznych (rewire tool).
Jeżeli wolisz trzymać się z daleka od wartownika na szczudłach, to rozważ przystąpienie do wspinaczki w pokazanym na powyższym screenie miejscu, dzięki czemu dotarłbyś na balkonik, na którym w trakcie rozgrywania prologu zamordowana została cesarzowa. Warto tu wysłuchać rozmowy strażnika z jedną z pokojówek, pozwalając następnie tym postaciom na opuszczenie tej okolicy.
Po skorzystaniu z mostu sąsiadującego się ze ścianą światła lub po przejściu pod mostem znajdziesz się w okolicach posterunku pilnowanego przez jeszcze jednego przeciwnika. Korzystając z okazji warto dodatkowo zajrzeć do tutejszej stróżówki, odnajdując naboje oraz eliksir zdrowia Sokolova.