Ominięcie trzeciego posterunku | Misja 4 - The Royal Physician | Dishonored Dishonored poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Ominięcie trzeciego posterunku
Zanim zajmiesz się ominięciem trzeciego posterunku musisz najpierw do niego dotrzeć. Zakładam, że rozpoczynasz gdzieś w okolicach wschodniego brzegu rzeki, już po przejściu po moście zwodzonym. Zachowaj czujność, albowiem okolica jest patrolowana przez co najmniej trzech przeciwników. Kolejnych wrogów mógłbyś oczywiście eliminować, ale możesz ich też równie dobrze unikać. W tym drugim przypadku warto wybrać dolną ścieżkę, czyli tę, którą być może przemierzałeś już w towarzystwie Aleca.
Korzystając z okazji dobrze byłoby zbadać stróżówkę znajdującą się po tej stronie rzeki (o ile wcześniej tego nie zrobiłeś), odnajdując w niej amunicję, eliksir zdrowia Sokolova i klucz do molo (pier door key). Podążaj główną ścieżką, docierając docelowo do pokazanego na powyższym screenie przejścia do sąsiedniej lokacji (Midrow Substation). Po znalezieniu się w nowym miejscu zacznij od zabrania żywności, eliksiru zdrowia Sokolova, runy, książki oraz notatki (Overseer's music note).
Okolica jest patrolowana przez dość liczne siły wroga, tak więc dobrze byłoby poświęcić kilka chwil na zaplanowanie kolejnych kroków. Wybór głównej ścieżki nie jest wskazany. O wiele lepiej jest skierować się na przykład na tyły prawego budynku (powyższy screen), starając się przez cały czas pozostawać na dachach budynków lub w innych miejscach z dala od podłoża.
Przejścia do dzielnicy, w której znajduje się dom Sokolova broni nowa ściana światła (powyższy screen) i niestety jej ominięcie może ci sprawić trochę problemów. W celu wyłączenia lub przeprogramowania ściany będziesz mianowicie musiał dotrzeć do odgrodzonego obszaru zlokalizowanego na lewo od niej.
Do obiektów sterujących pracą ściany światła możesz przedostać się na dwa zasadnicze sposoby. Prostsze rozwiązanie zakłada użycie mocy Blink (teleportacja) do pokonania lewego płotu (powyższy screen).
Mniej oczywisty wariant zakłada zatrzymanie pracującej maszynerii broniącej niejako dostępu do odgrodzonego obszaru. Problem ten możesz rozwiązać używając mocy zatrzymania czasu lub przedostając się do pokazanego na powyższym screenie pomieszczenia kontrolnego na górnym balkoniku. Warto w tym miejscu dodać, że balkonik jest patrolowany przez pojedynczego wartownika, którego musiałbyś wyeliminować lub przez cały czas unikać.
Niezależnie od wybranej metody działania musisz pozbawić dostaw energii (zbiornik z wielorybim tranem) lub przeprogramować (panel kontrolny) ścianę światła, przy czym zanim wyruszysz dalej postaraj się zbadać całą okolicę, odnajdując duchowe remedium Piero i złoto. Możesz ponadto skierować się w okolice zbiornika wodnego i zabić nowe rzeczne potwory (river krusts) z zamiarem pozyskania ich pereł. Już po przejściu przez ścianę światła proponuję natomiast zająć się zbadaniem pokazanego na powyższym screenie lewego magazynu. Do wnętrza magazynu możesz przedostać się wyłącznie docierając z pomocą teleportacji do górnego balkoniku.
Przystąp do eksploracji górnych pięter magazynu, odnajdując złoto, żywność, eliksir zdrowia Sokolova, duchowe remedium Piero i trzy książki. Zejdź następnie na sam dół i zwróć uwagę na szczury uniemożliwiające niewinnej kobiecie ucieczkę z magazynu (powyższy screen). Najprostsze rozwiązanie tego problemu to zrzucenie na dół jednego z ciał, tak by gryzonie się nim zainteresowały. Równie dobrze możesz też użyć do zabicia szczurów broni palnej czy granatów.
Zbliż się do uratowanej kobiety, namawiając ją do ucieczki. Warto dodatkowo zbadać pozostałą część podziemi magazynu, odnajdując złoto, książkę i kościany amulet. Z uratowaną kobietą nie musisz rozmawiać, tak więc opuść magazyn. Na sam koniec wybierz przejście prowadzące do lokacji [Północna ścieżka do mostu - Northern Bridgeway]. Możesz teraz w zależności od upodobań zbadać dokładnie nowy obszar (podpunkt Zbadanie okolic domu Sokolova) lub skupić się wyłącznie na głównym zadaniu (podpunkt Przedostanie się do domu Sokolova).