Zbudź Wartownika (3) | Serce Góry | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Odszukaj znajdujący się na niewielkim podwyższeniu ruchomy mechanizm i wpraw go w ruch, przemieszczając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Zauważ jednocześnie, że wraz z każdym obrotem podwyższają się platformy, na których znajdują się konstrukt oraz zaczep, do którego przyczepiony jest łańcuch.
Kontynuuj używanie mechanizmu aż osiągnie on swój limit. Odejdź od mechanizmu i szybko ustaw się przy lewej platformie (tej z zaczepem), która zacznie się powoli obniżać. Wykonaj skok w stronę tej platformy gdy tylko możliwe będzie złapanie się widocznej na niej interaktywnej krawędzi.
Musisz teraz szybko działać, albowiem cała konstrukcja sukcesywnie obniża się. Doskocz do górnej interaktywnej krawędzi, wespnij się i wskocz na łańcuch. Przejdź po łańcuchu do jego środkowej części i doskocz do pokazanej na powyższym screenie górnej półki, chwytając się oczywiście nowej krawędzi.
Możesz już kontynuować eksplorację okolicy, chwytając się interaktywnych pnączy. Dotrzyj do górnej części pnączy i przystąp do wykonywania serii biegów po ścianach, pamiętając o konieczności wciśnięcia SPACJI po zbliżeniu się do narożnika. Po dotarciu do nowych pnączy zejdź na dół. Udaj się do widocznego na wprost przełącznika i wejdź z nim w interakcję, doprowadzając do podniesienia się trzech okolicznych mostów zwodzonych.
Powróć do poprzedniego obszaru i wskocz ponownie na konstrukta, którego użyłeś do rozwiązania ostatniej zagadki. Odczep łańcuch i przejedź konstruktem do pomieszczenia z podniesionymi mostami zwodzonymi. Obróć się tu w lewo i użyj konstrukta do zniszczenia blokujących dalszego przejścia żółtych tworów. Kontynuuj przebijanie się do celu, docierając po kilku chwilach do nowego dużego obszaru odlewni.
Zanim poczynisz pierwsze kroki na drodze do zdobycia drugiego fragmentu serca proponuję wykonać dwie czynności. Po pierwsze, użyj konstrukta do zlikwidowania wszystkich przebywających w okolicy drapieżców i splamionych konstruktów. Po drugie, zanurkuj i rozejrzyj się za nową Monetą Przewoźnika.
Pozostań w zabezpieczonym przed chwilą obszarze i zlokalizuj niewielką skalną półkę ze skrzynią (pomagaj sobie mini-mapą). Po zniszczeniu żółtych tworów (powyższy screen) skorzystaj z pomocy Karna, dolatując do skrywanej na półce skrzyni. Wspomniana skrzynia skrywa szkieletowy klucz, przy czym nie radzę go od razu używać na pobliskich drzwiach, tylko najpierw zająć się eksploracją opisanych poniżej miejsc.
Wskocz do wody i popłyń na wschód, czyli w stronę bardzo wysokiego muru. Zlokalizuj pokazane na powyższym screenie pnącza i doskocz do nich, przystępując do wspinaczki. Po drodze musisz chwytać się interaktywnych krawędzi, użyć Uchwytu Śmierci do złapania się górnego zaczepu i przebiec kawałek po ścianie pomiędzy pnączami. Cel Twojej podróży to najwyższa część muru. Obejrzyj tu krótki filmik podpowiadający gdzie musisz dotrzeć.
Pozostań na murze i udaj się na jego przeciwległy koniec. W pokazanym na powyższym screenie miejscu przeskocz na skalną półkę, docierając do miejsca ukrycia jednej ze skrzyń. Dopiero teraz wskocz do wody i zanurkuj z zamiarem zlokalizowania kolejnej Monety Przewoźnika.
Wypłyń na powierzchnię i zlokalizuj w ruinach pokazane na powyższym screenie miejsce, w którym można przystąpić do wspinaczki. Godne odnotowania jest to, że w trakcie wspinaczki musisz użyć Uchwytu Śmierci, aczkolwiek nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów. Po złapaniu się interaktywnej krawędzi najpierw udaj się w prawo. Zeskocz na niższy poziom i dotrzyj do nowego fragmentu ruin. Pokonaj tam dzikich drapieżców i zbadaj zawartość skrzyni.
Powróć do wspomnianej wyżej interaktywnej krawędzi i teraz dla odmiany zacznij przesuwać się w lewo, wykonując po drodze bieg po ścianie. Zeskocz na niewielki balkonik, skieruj się w lewo i złap się zaczepu z pomocą Uchwytu Śmierci. Po znalezieniu się na górnym balkoniku pokonaj nową grupę drapieżców, a następnie skorzystaj z pokazanego na powyższym screenie przełącznika. Obejrzyj nowy filmik informujący Cię o kolejnych krokach.
Zanim powrócisz do obszaru, w którym przebywa Karn dokończ jeszcze eksplorację ruin. Przedostań się mianowicie do pokazanego na powyższym screenie sąsiedniego balkoniku celem zbadania widocznej w oddali skrzyni.
Dopiero teraz wskocz do wody i podpłyń do wysokiego muru. Wspinaczkę rozpoczyna się w pokazanym na powyższym screenie miejscu, a konkretnie od użycia Uchwytu Śmierci. Po dotarciu do najwyższej części muru śmiało wykonaj skok do dużego zbiornika wodnego, bo nic Ci nie grozi za upadek z dużej wysokości.
Wyjdź z wody i zajmij się zlokalizowaniem pokazanych na powyższym screenie zamkniętych drzwi, do których dość dawno temu pozyskałeś już szkieletowy klucz. Otwórz wspomniane drzwi i wejdź do nowego pomieszczenia.
W pomieszczeniu tym czeka Cię pojedynek z dużym skalniakiem i jako że potwór ten jest bardzo wytrzymały można go potraktować jako mini-bossa. Pamiętaj przede wszystkim o unikaniu ataków skalniaka, w tym jego silnego tąpnięcia w ziemię. Nie radzę natomiast używać tu umiejętności Postać Żniwiarza, bo bardziej przyda Ci się ona w niedalekiej przyszłości, a w pokonaniu skalniaka (i odwracaniu jego uwagi) powinien Ci pomóc Karn.
[WSKAZÓWKA: Pamiętaj o tym, że Uchwyt Śmierci może być także stosowany do akcji ofensywnych. W przypadku skalniaka polecam używać go do szybkiego przyciągania się do potwora, ale tylko gdy aktualnie jest odwrócony w inną stronę.]
Powróć do poprzedniego obszaru (tego z drugim fragmentem serca) i odszukaj pokazany na powyższym screenie przełącznik, który został Ci już pokazany na jednej z wcześniejszych cut-scenek. Pociągnięcie za ten mechanizm doprowadzi do zmiażdżenia głazów i zarazem podpowie Ci co masz teraz zrobić.
Zlokalizuj swojego konstrukta, którego używałeś do przemieszczania się po tej lokacji, wskocz na niego i podjedź nim do prasy, zatrzymując go w pokazanym na powyższym screenie miejscu. Zeskocz z konstrukta i ponownie użyj przełącznika. Konstrukt zostanie zmiażdżony, przy czym ważniejsze jest to, że odblokowana zostanie interaktywna kula, która była jego częścią.
Przystąp do przepychania interaktywnej kuli. Musisz ją doprowadzić do lokacji, w której stoczyłeś niedawny pojedynek ze skalniakiem. Zlokalizuj pokazaną na powyższym screenie dziurę i umieść w niej kulę, doprowadzając do opuszczenia pobliskich krat.
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i przystąp do wspinaczki, przeskakując pomiędzy ścianami. Po złapaniu się interaktywnej krawędzi przesuń się w prawo i zeskocz na górny balkonik. Pozostało Ci już tylko udać się w stronę drugiego fragmentu serca i złapać się go z pomocą Uchwytu Śmierci.
Podobnie jak wcześniej, musisz powrócić w towarzystwie Karna do miejsca, w którym przebywa uśpiony Wartownik. Spodziewaj się oczywiście tego, że na drodze staną Wam potwory i będą to mianowicie koszmarni drapieżcy. Koniecznie wykonuj częste uniki, gdyż jak zapewne pamiętasz drapieżcy są bardzo zwinni.
Po znalezieniu się w sali z trzema opuszczonymi mostami zwodzonymi będziesz musiał rozwiązać prostą zagadkę dotyczącą odblokowania przejścia dla Karna. W tym celu wskocz do wody i popłyń w lewo. Zlokalizuj pokazane na powyższym screenie interaktywne elementy na pionowej ścianie i przystąp tam do wspinaczki, docierając do niewielkiego balkoniku.
Przejdź przez tunel, po czym skieruj się w prawo i ponownie wybierz północny tunel, z którego już wcześniej korzystałeś. Ustaw się na płycie naciskowej i zaczekaj aż Karn przejdzie obok Ciebie. Niestety sam nie możesz udać się jego śladem, tak więc ponownie skorzystaj z okolicznych tuneli. Po powrocie do największego obszaru odlewni podejdź do Wartownika, tak by Karn mógł zamontować drugi fragment serca.
Zauważ, że zniknęła lawa, tak więc możesz się teraz udać na południe. Zanim wejdziesz w interakcję z nowym uśpionym konstruktem pozwól Karnowi na to żeby przerzucił Cię nad kratami. Podbiegnij do przełącznika i dopiero po odblokowaniu tutejszego przejścia uaktywnij z użyciem Klucza Twórców pobliskiego konstrukta.
Przystąp do eksploracji niezbadanej jeszcze części odlewni, wykorzystując oczywiście konstrukta do torowania sobie drogi. Po dotarciu do nieco większego pomieszczenia poniszcz wszystkie żółte twory, a następnie "zaparkuj" konstrukta w pokazanej na powyższym screenie dziurze.
Zeskocz z konstrukta i zlokalizuj ścianę gdzie będziesz mógł przystąpić do wspinaczki (powyższy screen). Po znalezieniu się na górze użyj Uchwytu Śmierci na interaktywnym zaczepie i zaczekaj aż Śmierć doskoczy do pionowego drewnianego słupa.
Obróć się, nieznacznie obniż i doskocz do pokazanego na powyższym screenie mniejszego słupa. Ponownie musisz się teraz obrócić, wykonując dwa kolejne skoki na sąsiednie słupy.
Wychyl się w lewo i przystąp do długiego biegu po ścianie. Po drodze dwukrotnie musisz skorzystać z Uchwytu Śmierci, aczkolwiek nie powinno z tym być dużych kłopotów. Możesz już wyruszyć w stronę ostatniego trzeciego fragmentu serca. Podobnie jak przy poprzednich fragmentach, musisz użyć Uchwytu Śmierci. Przygotuj się, bo przed Tobą walka z pełnoprawnym bossem.