Odszukaj skrybę - zachodnia część cytadeli (2) | Skaza herezji | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Do ostatecznego rozwiązania zagadki pozostała Ci już tylko jedna czynność. Po wylądowaniu drugą połówką duszy w nowym miejscu rozejrzyj się za pokazanym na powyższym screenie przełącznikiem. Możesz już zakończyć działanie Rozdzieracza Duszy.
Zanim wyruszysz dalej wybierz się ponownie do zbadanego wcześniej pomieszczenia z posągiem. Zeskocz ponownie na dół i uaktywnij pokazany na pierwszym screenie portal (drugi screen prezentuje jego dokładną lokalizację na mapie), wykorzystując oczywiście umiejętność Władca Pustki. Możesz już powrócić do obszaru, w którym rozwiązywałeś ostatnią zagadkę i skorzystać z nowo odblokowanego lewego (północno-wschodniego) przejścia.
Podążaj na wschód, wykonując w pokazanym na powyższym screenie miejscu bieg po ścianie. Po dotarciu na nową półkę rozpraw się ze spaczonymi aniołami, a następnie zajrzyj do pobliskiej skrzyni, w której ukryto szkieletowy klucz.
[WSKAZÓWKA: Zapamiętaj sobie położenie mijanych po drodze zbiorników z czarną mazią, bo wkrótce będziesz tu mógł powrócić i sprawdzić co skrywa się w niedostępnym jak na razie obszarze.]
Skieruj się dalej na wschód i złap się z interaktywnego występu. Po dotarciu na górną półkę użyj cieniobucha do odblokowania sobie przejścia i powrócenia do miejsca startu. Możesz już wyruszyć w stronę pokazanej na powyższym screenie głównej wieży tej części cytadeli. Po znalezieniu się na górze użyj oczywiście szkieletowego klucza.
Wybierz z listy umiejętność Władca Pustki i uaktywnij znajdujący się w tym miejscu portal (powyższy screen), przy czym nie zapomnij przytrzymać przycisku myszy żeby przyczynić się do powstania jego wzmocnionej wersji. Poprawne wykonanie tej czynności powinno doprowadzić do przetransferowania energii do wieży, naładowania żółtej kuli i pozbycia się czarnej mazi.
[WSKAZÓWKA: Jeżeli po uaktywnieniu portalu nic się nie stało, to upewnij się, że podążałeś zgodnie z moimi wcześniejszymi instrukcjami. Drugi z portali musisz uaktywnić w pomieszczeniu znajdującym się pod salą z posągiem (jest tam naładowana żółta kula).]
Wyjdź z wieży, zejdź po schodach na dół i skieruj się w lewo, czyli na północ (jest to ścieżka, która poprzednio była blokowana przez żółte twory). Skręć na północny-zachód i zeskocz na niższą półkę. Wybierz teraz pokazane na powyższym screenie przejście. Prowadzi ono do zalanego obszaru, który wcześniej był pokryty czarną substancją i możesz tu odnaleźć Gnoma GnoMADa, powiązanego z pobocznym zadaniem [Gnomy GnoMADa].
Powróć do górnej wieży, w której uaktywniłeś jeden z portali i pozbyłeś się w ten sposób czarnej mazi. Zauważ, że gra daje Ci możliwość wyboru ścieżki i na początek wybierz akwedukt, który prowadzi na południe (powyższy screen). Po drodze bądź gotowy do dwukrotnego użycia Uchwytu Śmierci, łapiąc się z pomocą tego gadżetu kolejnych zaczepów. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się skrzynia.
Powróć teraz do wieży i dla odmiany wybierz północny akwedukt. Zatrzymaj się w miejscu, w którym po raz pierwszy należy zeskoczyć na niższą część akweduktu, odwróć się i zabierz ukryty za niewielkim wodospadem artefakt dynastii Etu-Goth (poboczne zadanie [Zaginione artefakty]).
Użyj jednego z akweduktów (północnego lub południowego - kolejność odnajdywania opisanych wyżej sekretów nie odgrywa żadnej roli) do dotarcia do pokazanego na powyższym screenie wschodniego balkoniku, na który możesz się wspiąć z pomocą interaktywnej krawędzi. Otwórz wschodnie drzwi i przedostań się na najwyższe piętro głównego pomieszczenia cytadeli.
Ruszaj w stronę wschodnich drzwi, przy czym bądź gotowy do tego żeby po drodze pozbyć się kilku spaczonych aniołów. Po dotarciu na balkonik w trzciej części cytadeli skręć na północ (powyższy screen), wyruszając w stronę widocznych w oddali nowych drzwi.