Grań Płaczu | DODATKOWE LOKACJE | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Grań Płaczu
Lokalizacja: Kraina Kuźni
Ruiny te znajdują się na wschód od Doliny Skalmistrza i po raz pierwszy mija się je na początku zabawy, a konkretnie w trakcie podróży mającej na celu dotarcie do Kotła.
Na sam początek proponuję wskoczyć do zbiornika wodnego znajdującego się bezpośrednio przed ruinami. Zanurkuj i zlokalizuj Monetę Przewoźnika. Powróć do miejsca startu i zajmij się odnalezieniem pojedynczej interaktywnej krawędzi, wyruszając w stronę pokazanych na powyższym screenie i zamkniętych jak na razie drzwi.
Ustaw się przed zamkniętymi drzwiami, obróć się w prawo (powyższy screen) i przystąp do pierwszego biegu po ścianie. Po złapaniu się pionowego drewnianego słupa puść się z zamiarem złapania się niżej położonej interaktywnej krawędzi. Przesuń się w prawo i dobiegnij do drugiej niewielkiej krawędzi, przy której warto się na chwilę zatrzymać.
Upewnij się, że masz uaktywniony Uchwyt Śmierci i puść się wspomnianej wyżej krawędzi. Musisz złapać się w locie pokazanego na powyższym screenie pierwszego interaktywnego zaczepu, a następnie powtórzyć tę akcję na drugim zaczepie. Wykonanie obu tych czynności pozwoli Ci dotrzeć na niewielką wysepkę ze skrzynią. Po zbadaniu zawartości skrzyni powróć do górnej krawędzi, której poprzednio się puściłeś.
Ponownie przebiegnij po ścianie, chwytając się nowego pionowego słupa. Przesuń się nieznacznie do góry i dobiegnij do ostatniego drewnianego słupa. Skieruj się teraz ku górze, doskakując do drugiej części zniszczonego słupa. Na sam koniec dobiegnij do pokazanego na powyższym screenie lewego balkoniku. Czeka Cię tu krótka walka z konstruktami wojownikami i o ile nie grasz niskopoziomową postacią powinieneś je zlikwidować w przeciągu dosłownie kilku sekund.
Po wygranej bitwie skieruj się do jedynych dostępnych drzwi i pozbądź się kolejnych konstruktów. Rozejrzyj się tu za skrzynią, a następnie poniszcz obiekty z otoczenia. Skieruj się do pokazanej na powyższym screenie dziury w murze i zeskocz na dół, docierając na niżej położony balkonik.
Eksplorację dolnego balkoniku rozpocznij od zlokalizowania nowej skrzyni. Użyj następnie Uchwytu Śmierci na pokazanym na powyższym screenie zaczepie, docierając tym sposobem na sąsiedni balkonik i odnajdując jeszcze jedną skrzynię. Musisz teraz powrócić do pomieszczenia z dziurą w murze, czyli miejsca, w którym walczyłeś z ostatnią grupą konstruktów. Zignoruj zbadaną już dziurę i wybierz schody prowadzące na wyższy poziom.
Skieruj się do nowych drzwi, docierając do większej sali. Ustaw się tu na pokazanej na powyższym screenie płycie naciskowej i zaczekaj aż platforma przed Tobą maksymalnie podniesie się. Szybko zejdź z płyty, wykonując skok w stronę ruchomej platformy oraz pionowy bieg po ścianie. Szybko doskocz do drugiej ściany, ponownie wykonując pionowy bieg. Jeżeli odpowiednio się pośpieszyłeś, to dotrzesz na wyżej położony balkonik.
Obróć się w lewo i użyj umiejętności Władca Pustki (lub Władca Czasu) na pokazanym na screenie 1 portalu. Udaj się teraz na wschód, obróć na północ i uaktywnij portal pokazany na screenie 2. Możesz już powrócić do pierwszego portalu i przez niego przejść.
Skorzystaj z północnych drzwi, docierając do stosunkowo dużej sali (powyższy screen). Do odnalezienia są tu trzy skrzynie i co najmniej jedna z nich powinna skrywać jakiś szczególnie cenny skarb. Po zbadaniu całej pieczary zanurkuj i zlokalizuj niewielki obszar z Gnomem GnoMADa, powiązanym z pobocznym zadaniem [Gnomy GnoMADa]. Po zabraniu gnoma zeskocz dodatkowo do południowego zbiornika i dzięki odbiciu się od ściany pozyskaj Monetę Przewoźnika.
Powróć teraz do miejsca, w którym wylądowałeś po skorzystaniu z uaktywnionych wcześniej portali. Udaj się na południe (powyższy screen), omijając po drodze niewielki pusty zbiornik. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu rozpraw się z konstruktami wojownikami i przebiegnij po dwóch ścianach (musisz się odbić od pierwszej ściany po zbliżeniu się do narożnika), docierając na półkę ze skrzynią skrywającą szkieletowy klucz.
Skorzystaj z nowo odblokowanych drzwi i powróć do wejścia do lochu. Jak się zapewne domyślasz musisz użyć szkieletowego klucza na mijanych wcześniej zamkniętych drzwiach. Przejdź do nowego pomieszczenia i bądź gotowy do zlikwidowania pojedynczego tyrana (powyższy screen). Bestia ta może Ci sprawić trochę problemów tylko jeśli grasz niskopoziomową postacią i warto wtedy pamiętać o wykonywaniu bezbłędnych uników oraz powstrzymywaniu potwora przed zapędzaniem Śmierci w róg.
Po wygranym pojedynku rozejrzyj się za dwoma okolicznymi skrzyniami, a następnie wybierz się do pokazanej na powyższym screenie dziury. Zejdź po schodach i zeskocz na niższą półkę.
Ustaw się teraz w miejscu pokazanym na screenie 1. Przebiegnij po lewej ścianie, docierając do interaktywnych krawędzi. Przesuń się maksymalnie w prawo i przystąp do serii kolejnych biegów, regularnie odbijając się od ścian. Celem wszystkich podejmowanych tu czynności jest dotarcie do niewielkiej skalnej półki pokazanej na screenie 2, na której pozostawiono stronicę Księgi Umarłych (poboczne zadanie [Księga Umarłych]).
Zeskocz do wody i NIE powracaj do schodów, tylko zanurkuj, odnajdując pokazany na powyższym screenie podwodny tunel. Skorzystaj z tunelu w celu przedostania się do zupełnie nowego obszaru ruin.
Po wypłynięciu na powierzchnię złap się krawędzi i wyrusz na północny-wschód. Docelowo powinieneś dotrzeć do pokazanego na powyższym screenie miejsca, w którym czeka Cię pojedynek z mini-bossem Krwiborem.
Krwibór przez zdecydowaną większość czasu trwania bitwy powinien korzystać z dość standardowych ataków, co nie oznacza oczywiście, że nie należy ich unikać. Jest to szczególnie istotne w przypadku gry słabo rozwiniętą postacią, albowiem jeśli zostaniesz trafiony możesz otrzymać spore obrażenia.
Najpoważniejszy atak mini-bossa to wypuszczanie korzeni, które automatycznie nakierowują się na Śmierć (screen 1). Staraj się w takich sytuacjach biegać po planszy i nie dać się złapać, bo jeżeli korzenie dogonią Cię, to zostaniesz zatrzymany i będziesz musiał oswobodzić się poprzez rytmiczne wciskanie klawisza E (screen 2).
Krwibora możesz osłabiać w dowolnie wybrany przez siebie sposób, choć z racji tego, że jest to stosunkowo powolny przeciwnik polecam korzystać z silnych ciosów specjalnych. Po wygranej bitwie otrzymasz nagrodę w postaci unikalnej dodatkowej broni o nazwie Młot Krwibora. Zanim opuścisz na dobre to miejsce zajrzyj tez jeszcze do okolicznej skrzyni.
[WSKAZÓWKA: Pokonanie Krwibora było częścią pobocznego zadania [Znajdź Krwibora i zgładź go]. Warto dodać, że jeżeli wcześniej nie odblokowałeś tej misji, to automatycznie pojawi się ona w Twoim dzienniku. Nie musisz się więc obawiać tego, że przegapisz szansę zdobycia nagrody za jej wykonanie.]