Zbudź konstrukta (1) | Wiara góry przenosi | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Zbudź konstrukta
Ruszaj po schodach na górę. Po dotarciu do dużego owalnego pomieszczenia przygotuj się na rozprawienie z dość liczną grupą drapieżców. Sporym ułatwieniem tej bitwy jest oczywiście to, że możesz bardzo swobodnie się przemieszczać, skutecznie unikając ich ataków. Po wygranej bitwie zbadaj obszar przy lewych schodach, odnajdując skrzynię. Powróć do schodów i udaj się na wyższy poziom, docierając do nowych, zachodnich drzwi.
Podejdź do znajdującego się po lewej stronie konstrukta i zbudź go poprzez użycie Klucza Twórców (klawisz E). Po zajęciu miejscu na grzbiecie konstrukta utoruj sobie ścieżkę niszcząc żółte twory zlokalizowane po lewej stronie, a następnie "zaparkuj go" w pokazanej na powyższym screenie dziurze. Możesz już udać się do kolejnych drzwi.
W nowej lokacji czeka Cię pojedynek ze splamionymi konstruktami wojownikami, przyzywanymi przez pełniącego rolę mini-bossa latającego konstrukta zwiadowcę. Proponuję w pierwszej kolejności zająć się właśnie zwiadowcą, dzięki czemu nie będzie on mógł przyzwać kolejnych wojowników. Najlepiej jest zacząć od namierzenia zwiadowcy, a następnie użyć pistoletu. Pojedynczy magazynek powinien okazać się wystarczający do pokonania konstrukta zwiadowcy, choć zadbaj o to żeby NIE ustawiać się bezpośrednio pod nim, bo może Cię wtedy zranić jego żółty promień.
[WSKAZÓWKA: Po pokonaniu konstrukta zwiadowcy powinieneś otrzymać rzeźbiony kamień potrzebny do zaliczenia pobocznego zadania [Szamańska sztuka]. Warto też poćwiczyć sobie szybkie namierzanie zwiadowcy, bo w dalszej części tego etapu czeka Cię bitwa z kolejnymi tego typu przeciwnikami.].
Wspomnianymi splamionymi konstruktami wojownikami zajmij się dopiero po pozbyciu się zwiadowcy i nie powinno już z tym być większych problemów. Rozejrzyj się teraz na spokojnie po całym obszarze, odnajdując Monetę Przewoźnika ukrytą w jednym ze zniszczalnych obiektów. Możesz już podejść do pokazanego na powyższym screenie występu (północna ściana) i następnie złapać się górnej interaktywnej krawędzi. Przesuń się maksymalnie w prawo, omijając blokadę z żółtych tworów i dopiero wtedy zeskocz na dół.
Wybierz korytarz prowadzący na wschód, ignorując chwilowo mijaną po drodze nową skrzynię (nie możesz do niej już teraz zajrzeć). Docelowo musisz znaleźć się w dużym obszarze w północnej części świątyni. Na początek polecam zanurkować, odnajdując Monetę Przewoźnika oraz podwodny tunel (powyższy screen) prowadzący do miejsca ukrycia skrzyni.
Powróć na górę i zwróć uwagę na lewą ścianę (powyższy screen). Złap się interaktywnej krawędzi, przesuń się maksymalnie w prawo i przystąp do biegu po ścianie, odbijając się po drodze od pojedynczego występu. Wykonanie wszystkich tych czynności pozwoli Ci przedostać się na przeciwległy koniec badanego obszaru.
Zacznij oczywiście od rozprawienia się z nowymi splamionymi konstruktami, wśród których znajdują się wojownicy oraz pomocnicy (unikaj w miarę możliwości ataków długodystansowych w ich wykonaniu). Po zakończonych walkach podejdź do nowego konstrukta i uaktywnij go z pomocą Klucza Twórców.
Po "zajęciu miejsca na pokładzie" konstrukta zbliż się nim do zbiornika wodnego oddzielającego obie wysepki. Obróć się w stronę widocznych po lewej stronie żółtych tworów i wystrzel w ich stronę łańcuch poprzez wciśnięcie środkowego przycisku myszy (powyższy screen). Udana akcja powinna doprowadzić do eksplozji i odsłonięcia przełącznika.
Zejdź z konstrukta, udaj się w lewo i złap się pnączy. Przesuń się maksymalnie w prawo, tak by móc przebiec po ścianie do występu i następnie powrócić do początkowej części tego obszaru. Po wykonaniu tych czynności podejdź oczywiście do nowo odblokowanego przełącznika i z niego skorzystaj, doprowadzając do podniesienia mostu łączącego obie wysepki.
Zauważ, że w okolicy zaczęły pojawiać się kolejne splamione konstrukty. Nie próbuj z nimi osobiście walczyć, tylko błyskawicznie powróć do uaktywnionego niedawno konstrukta i ponownie się na niego wespnij. Przystąp teraz do atakowania sił wroga, przy czym nie używaj łańcucha, a standardowych ataków odpalanych lewym (słabszy) i prawym (mocniejszy) przyciskiem myszy. Pozbądź się w ten sposób wszystkich wrogów i w razie potrzeby pozbieraj pozostawione przez nich skarby.
Kontynuuj używanie konstrukta, kierując się nim na południe i następnie skręcając na zachód. Zatrzymaj się po dotarciu do mijanej już wcześniej skrzyni. Zniszcz blokujące dostępu do skrzyni żółte twory (powyższy screen), a następnie zeskocz z konstrukta i zbadaj jej zawartość. Możesz już wznowić podróż, docierając z konstruktem do znanego Ci już dużego obszaru świątyni.
Przed Tobą nowa zagadka i musisz ją rozpocząć od zniszczenia południowych żółtych tworów. Po oczyszczeniu okolicy zatrzymaj konstrukta w pokazanej na powyższym screenie dziurze i następnie wystrzel łańcuch (środkowy przycisk myszy).
Zanim zdecydujesz się na to żeby przejść po łańcuchu wskocz do tutejszej dużej dziury (bez obaw - nie wiąże się to z odniesieniem obrażeń). Odszukaj na dole skrzynię (powyższy screen) i po zbadaniu jej zawartości powróć do konstrukta. Dopiero teraz skorzystaj z łańcucha (klawisz E po wdrapaniu się na konstrukta) i przejdź po nim do widocznej w oddali półki.
Po znalezieniu się w nowym miejscu zacznij od użycia pistoletu do zniszczenia uśpionych cieniobuchów i "uwolnienia" nowej dużej kuli. Przetocz tę kulę do znajdującej się w pobliżu dziury, doprowadzając do opuszczenia się pierwszej spośród dwóch krat. Zachowaj czujność, bo tuż po przetoczeniu kuli w okolicy pojawi się liczna grupa splamionych konstruktów.
Podejdź do uśpionego cieniobucha i go zabierz. Ustaw się następnie w pokazanym na powyższym screenie miejscu, czyli pomiędzy opuszczoną pierwszą kratą i podniesioną drugą kratą. Rzuć cieniobuchem w kulę znajdującą się w dziurze i następnie go zdetonuj z odległości (pistoletem). Doprowadzi to do wytrącenia kuli z dziury oraz opuszczenia drugiej kraty.
[WSKAZÓWKA: Jeżeli opisana wyżej akcja nie dała żadnego rezultatu, to upewnij się raz jeszcze, że stoisz pomiędzy kratami. W zagadce chodzi o to żeby nie zostać przyblokowanym ponownie przez pierwszą kratę.]
Możesz już podejść do skrzyni i zabrać z niej szkieletowy klucz. W celu wydostania się z tego obszaru skorzystaj z pokazanych na powyższym screenie pnączy oraz z opcji biegu po ścianie. Musisz teraz powrócić do dużego obszaru, w którym znajduje się między innymi "Twój" konstrukt, tak więc warto ponownie przebiec po wystrzelonym wcześniej łańcuchu.
Drzwi, do których pozyskałeś przed chwilą klucz, znajdują się na zachód stąd. Po ich otwarciu podejdź do ściany i złap się pnączy. Przesuń się maksymalnie w górę, tak by móc złapać się pnączy zlokalizowanych przy suficie (powyższy screen). Przemieść się teraz do widocznej w oddali sąsiedniej półki. Zeskocz na nią w bezpiecznym miejscu i rozpraw się z jeszcze jedną grupą splamionych konstruktów. Po wygranej bitwie skorzystaj z przełącznika z zamiarem opuszczenia okolicznej kraty.
Powróć ponownie do swojego konstrukta i zacznij od odczepienia łańcucha (środkowy przycisk myszy). Ruszaj w stronę zachodniego korytarza, który odblokowany został dzięki opuszczeniu kraty. Po dotarciu do nowego obszaru dokładnie poniszcz wszystkie żółte twory. Odnajdziesz tu ponadto skrzynię z mapą lochów oraz dziurę z miejscem do zaczepienia łańcucha (powyższy screen). Przebiegnij po łańcuchu, docierając do jeszcze jednej skrzyni.
Powróć do konstrukta, odczep łańcuch i kontynuuj eksplorację świątyni. Przejażdżka dobiegnie końca w pokazanym na powyższym screenie miejscu. Musisz zatrzymać konstrukta w nowej dziurze, a następnie zeskoczyć z niego i o własnych siłach dotrzeć do znajdującej się na zachód stąd areny.
Na arenie czeka Cię dość trudna bitwa, która składa się z kilku części. Po rozpoczęciu każdej z części w okolicy pojawi się mianowicie konstrukt zwiadowca, który przyzwie sobie na pomoc splamione konstrukty. Zachowuj się tak samo jak w przypadku poprzedniej tego typu potyczki, a więc najpierw likwiduj zwiadowcę (poprzez namierzenie go i skorzystanie z pistoletu). Dopiero po zlikwidowaniu zwiadowcy zajmuj się "zwykłymi" konstruktami.
Ostatnie dwie części tej bitwy są najtrudniejsze, albowiem wtedy oprócz zwiadowców do pokonania są także konstrukty mistrzowie. Musisz się w rezultacie bardzo pilnować, albowiem przeciwnicy ci są w stanie zadawać ogromne obrażenia. Wykonuj częste uniki i korzystaj z najlepszych dostępnych ataków. Jako że w ostatniej części bitwy jednocześnie zaatakuje Cię aż dwóch mistrzów warto ponadto odpalić atak Postać Żniwiarza (klawisz V), zakładając oczywiście, że zgromadziłeś wystarczającą ilość energii i nie chcesz go sobie zachować na później.
[WSKAZÓWKA: Jeżeli konstruktom mistrzom towarzyszą jacyś inni przeciwnicy, to w miarę możliwości zabijaj ich w pierwszej kolejności. Za rozwiązaniem tym przemawia nie tylko to, że nikt nie będzie Ci już przeszkadzał w trakcie walk z mistrzami, ale także fakt, iż zgromadzisz punkty gniewu przydatne do odpalania ciosów specjalnych.]
Po wygraniu wszystkich bitew dokładnie zbadaj arenę w poszukiwaniu przedmiotów porzuconych przez zniszczone konstrukty i zajrzyj do skrzyni, która pojawiła się w okolicy. Możesz już ruszać dalej na zachód i następnie skręcić na południe. W celu dotarcia na przeciwległy koniec nowego korytarza musisz w trakcie biegu po ścianie co pewien czas odbijać się poprzez wciskanie SPACJI. Za każdym razem gdy wciśniesz wspomniany klawisz Śmierć doskoczy do sąsiedniej ściany, kontynuując przemieszczanie się do celu.
Po wylądowaniu w nowym miejscu rozejrzyj się za Monetą Przewoźnika. Skieruj się następnie w stronę niewielkiego wodospadu gdzie musisz przystąpić do wspinaczki. Także i w tym przypadku trzeba regularnie odbijać się od ścian, a konkretnie wciskać SPACJĘ gdy tylko zauważysz, że Śmierć zaczyna wyraźnie zwalniać. Przedostań się w ten sposób na wyższy poziom świątyni.