Przyzwij Mistrza Areny (1) | Królewska zapłata | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Przyzwij Mistrza Areny
Po znalezieniu się w lokacji [Złocona Arena] ruszaj po schodach na dół. Zatrzymaj się po dotarciu do drzwi znajdujących się na pierwszym piętrze (powyższy screen), albowiem to właśnie z nich musisz skorzystać. Zbadanie niższych pięter jest już opcjonalne i odnalazłbyś tam jedynie wrota prowadzące z powrotem na zewnątrz, a konkretnie do lokacji [Wąwóz Lewiatana].
Udaj się prosto i podejdź do znajdującego się w centralnej części pomieszczenia posągu z latarnią. Zgodnie z podpowiedzią gry posągiem musisz obrócić. Ustaw się w rezultacie przy jednym z uchwytów i wciśnij klawisz E. Założeniem tej bardzo prostej zagadki jest obrócenie posągiem, tak by promień latarni oświetlił kryształ nad zamkniętymi drzwiami (powyższy screen), doprowadzając do odblokowania przejścia. Udaj się oczywiście do nowych drzwi.
Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu z dużą dziurą na początek zeskocz na dół, albowiem odnajdziesz tam aż dwie skrzynie. Dopiero po ich zbadaniu powróć na górę, pomagając sobie interaktywnymi pnączami. Możesz już przedostać się na przeciwległy balkonik, wykorzystując bieg po ścianie w połączeniu z umiejętnością Uchwyt Śmierci. Skieruj się do kolejnych drzwi i przejdź do głównego obszaru Złoconej Areny, gdzie czeka Cię ciekawe spotkanie. Dowiesz się mianowicie o konieczności pozyskania trzech kamieni ożywienia, gdyż dopiero wtedy możliwe będzie przyzwanie mistrza areny.
Godne odnotowania jest to, że kolejne kamienie należy pozyskiwać w ściśle ustalonej kolejności. Na początek musisz zbadać wschodnią część Złoconej Areny i oznacza to konieczność dotarcia do drzwi, przy których palą się pochodnie i które zostały pokazane na sam koniec scenki przerywnikowej. Na początek proponuję dokładnie zbadać cały obszar (liczne interaktywne krawędzie i niewielkie balkoniki), odnajdując kilka skrzyń ze skarbami. Najcenniejszy sekret pozostawiony w tej lokacji to artefakt dynastii Renagoth (poboczne zadanie [Zaginione artefakty]). Znajduje się on w północno-wschodnim narożniku i żeby do niego dotrzeć musisz pomóc sobie Uchwytem Śmierci (powyższy screen) oraz opcją biegu po ścianie.
Po zebraniu wszystkich skarbów upewnij się, że znajdujesz się na górnych balkonikach i skieruj się w stronę wschodniej części tego obszaru, przechodząc przez dziurę w ścianie (pamiętaj, że możesz sobie przyzywać Procha na pomoc, tak by wskazał Ci aktualny cel podróży). Docelowo powinieneś znaleźć się przy drzwiach prowadzących do wschodnich pomieszczeń Złoconej Areny (powyższy screen).
Ruszaj prosto, docierając do zniszczonej klatki schodowej. Na jednej z niższych półek powinieneś zauważyć skrzynię i żeby do niej dotrzeć musisz przebiec po prawej ścianie (to, że ściana ma owalny kształt nie odgrywa żadnej roli, bo bieg zostanie poprawnie wykonany), chwytając się interaktywnej krawędzi i następnie odchylając do tyłu z zamiarem wykonania skoku.
[WSKAZÓWKA: Do wspomnianej skrzyni możesz też dotrzeć w inny sposób, a mianowicie zeskakując na dół i następnie chwytając się interaktywnego zaczepu z pomocą Uchwytu Śmierci z zamiarem wykonania pionowego biegu po ścianie]
Zajrzyj do skrzyni i ruszaj dalej na dół, pomagając sobie kolejnymi przebiegnięciami po ścianach. Po dotarciu na najniższy poziom wybierz korytarz prowadzący do nowych drzwi. W pomieszczeniu tym czeka Cię dość trudna bitwa ze szkieletami. Jako że obszar walk jest niewielki zdecydowanie radzę pomagać sobie umiejętnościami obszarowymi, takimi jak chociażby Żniwo (powyższy screen).
Po rozprawieniu się z pierwszą grupą potworów zaatakują Cię kolejne szkielety, które tym razem dowodzone będą przez kościanego wojownika. Także i w tym przypadku wskazane jest używanie umiejętności obszarowych, choć równie dobrze możesz też łapać kościanego wojownika z pomocą umiejętności Uchwyt Śmierci, zatrzymując jego ataki i czyniąc go podatnym na Twoje ciosy. Pozbieraj przedmioty pozostawione przez wrogów i ruszaj dalej. Docelowo powinieneś dotrzeć do większej sali, w której czeka Cię nieco trudniejsza zagadka.
Zacznij od zabrania nowej Monety Przewoźnika. Skieruj się następnie na pokazane na powyższym screenie podwyższenie, ustawiając się na płycie naciskowej. Obróć się w stronę widocznego w oddali cieniobucha i złap go z pomocą Uchwytu Śmierci.
Ze złapanym cieniobuchem udaj się na początek do południowych żółtych tworów i rzuć nim, doprowadzając do eksplozji i odblokowania dostępu do skrzyni. Powróć do płyty naciskowej i złap drugiego cieniobucha. Tym razem wyceluj w żółte twory znajdujące się w południowo-zachodniej części pomieszczenia (powyższy screen).
Zauważ, że druga eksplozja doprowadziła do odsłonięcia latarni i musisz ją złapać, ponownie pomagając sobie Uchwytem Śmierci. Z latarnią przejdź do płyty naciskowej i umieść ją na niej (klawisz E), doprowadzając do tego, że kraty blokujące dostępu do korytarza z cieniobuchami pozostaną na stałe opuszczone.
Wybierz wspomniany wschodni korytarz, wskakując na prawą ścianę i odbijając się od niej po dotarciu do narożnika. Kontynuuj bieg po ścianie, korzystając po drodze z występu i ponownie wciskając SPACJĘ po zbliżeniu się do drugiego narożnika.
Po znalezieniu się w północnej części badanego obszaru wybierz korytarz prowadzący na zachód i następnie skręć na południe. Wejdź w interakcję z przełącznikiem, doprowadzając do opuszczenia się znajdujących się po lewej stronie krat.
Ustaw się teraz w pokazanym na powyższym screenie miejscu i złap z użyciem Uchwytu Śmierci latarnię, którą wcześniej umieściłeś na płycie naciskowej.
Ze złapaną latarnią skieruj się na południe, a następnie skręć na wschód. Po dotarciu do rozwidlenia wybierz niezbadany dotąd południowy korytarz. Podejdź do nowego posągu (powyższy screen) i wciśnij klawisz E żeby zamontować na nim latarnię.
Pozostało Ci już tylko obrócić posągiem, tak by oświetlił on kryształ nad północnymi drzwiami i doprowadził do odblokowania przejścia. Wejdź do ostatniego obszaru tej części areny. Musisz podejść do pokazanego na powyższym screenie ołtarza i wejść z nim w interakcję (klawisz E), pozyskując pierwszy Kamień Ożywienia.
Jak się zapewne domyślasz gra nie pozwoli Ci bez żadnych przeszkód oddalić się z kamieniem. Przygotuj się w rezultacie do stoczenia niezbyt wymagającej bitwy ze skarabeuszami. Pomagaj sobie pistoletem i atakami obszarowymi. Po wygranej bitwie udaj się ponownie w stronę pomieszczenia z latarnią.
W pobliżu posągu z latarnią pojawi się grupka szkieletów, przy czym ważniejsze jest to, że gra odblokowała nowe wschodnie przejście (powyższy screen). Polecam oczywiście z niego skorzystać. Po drodze zbadaj północną odnogę, pozyskując zwój Szafarza (musisz jedynie zbliżyć się do ściany z wymalowanymi znakami). Po dotarciu do ostatniego pomieszczenia rozejrzyj się z kolei za skrzynią skrywającą mapę lochów.
Dopiero po zdobyciu mapy przystąp do wspinaczki, chwytając się interaktywnego występu i docierając do poziomego drewnianego słupa. Przeskocz na pokazany na powyższym screenie pionowy drewniany słup, a z niego na górną półkę. Użyj tu przełącznika, odblokowując sobie przejście do centralnej części Złoconej Areny.
Musisz teraz zamontować pierwszy Kamień Ożywienia, tak więc podejdź do pokazanego na powyższym screenie ołtarza i po ustawieniu się w odpowiedniej pozycji skorzystaj z Uchwytu Śmierci. Udana akcja nagrodzona zostanie cut-scenką i odblokowaniem dostępu do zachodniej części Złoconej Areny.
Zacznij od rozprawienia się z grupką szkieletów, które pojawiły się na arenie, a następnie skorzystaj z jednego z wąskich przejść, tak by powrócić na górne balkoniki. W celu dotarcia do drzwi prowadzących do zachodniej części badanej lokacji musisz skorzystać z pokazanych na powyższym screenie ramp, likwidując po drodze pojedyncze szkielety.
Jak już wspomniałem, aktualny cel Twojej podróży to oświetlone pochodniami drzwi, które znajdują się na górnym balkoniku w zachodniej części areny (powyższy screen).
Ruszaj na zachód. Po dotarciu do pomieszczenia z latarnią pozostaw na razie posąg w spokoju i wybierz się na południe. Podążaj dość liniową ścieżką, mijając po drodze posąg bez latarni. Dotrzyj do dużej sali z opuszczonym mostem zwodzonym i użyj Uchwytu Śmierci żeby zabrać ze sobą uśpionego cieniobucha (powyższy screen).
Powróć z cieniobuchem do mijanych wcześniej żółtych tworów i skorzystaj z niego żeby je zniszczyć. Zbadaj nowo odblokowane przejście, docierając do miejsca ukrycia skrzyni.
Po zbadaniu zawartości skrzyni udaj się do zwodzonego mostu po jeszcze jednego uśpionego cieniobucha i powróć z nim do miejsca startu, czyli do pomieszczenia z posągiem z aktywną latarnią. Użyj uśpionego cieniobucha do wysadzenia pokazanego na powyższym screenie północnego przejścia.
Możesz już obrócić posąg z latarnią o 90 stopni, tak by oświetliła ona zachodni kryształ, doprowadzając do opuszczenia się krat. Zbadaj odblokowany niedawno północny korytarz i podnieś uśpionego cieniobucha. Z cieniobuchem tym udaj się na zachód, rzucając nim w widoczne w oddali żółte twory (powyższy screen). Po wykonaniu tej akcji musisz oczywiście zdetonować cieniobucha.