Przywróć Górski Ogień (2) | Górski Ogień | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Po dotarciu do zamkniętych drzwi przywita Cię nowa grupa konstruktów, z którymi należy się oczywiście rozprawić. Po odniesieniu zwycięstwa podejdź do drzwi i wejdź z nimi w interakcję, automatycznie używając szkieletowego klucza.
W nowo odblokowanym pomieszczeniu czeka Cię bardzo prosta zagadka. Podejdź do dużej interaktywnej kuli i wciśnij klawisz E. Musisz teraz przetoczyć kulę do pokazanej na powyższym screenie dziury.
Skorzystaj z nowo odblokowanych obiektów na ścianie. Po dotarciu do najwyżej położonej interaktywnej krawędzi warto wykonać dwie opcjonalne czynności. Na początek odchyl się do tyłu (SHIFT) i wykonaj skok, łapiąc w locie Monetę Przewoźnika (nie musisz wciskać żadnych dodatkowych klawiszy). Po powrocie do tej samej krawędzi przebiegnij z kolei po prawej ścianie (powyższy screen), docierając do ukrytej za statuą skrzyni.
Po raz ostatni powróć do górnej interaktywnej krawędzi, tyle że tym razem zacznij przesuwać się w lewo. Przebiegnij po ścianie z zamiarem dotarcia do nowych pnączy. Skieruj się tu ku górze, docierając na wyższy poziom lochu. Wybierz jedyne dostępne przejście, odnajdując po drodze jeszcze jedną skrzynię.
Po dotarciu do zawalonego przejścia wbiegnij na lewą pionową ścianę, łapiąc się krawędzi. Pozostań w takiej pozycji, odchyl się do tyłu i doskocz do znajdującej się za plecami Śmierci półki, na której znajduje się skrzynia (powyższy screen). Po zbadaniu zawartości skrzyni powróć do wspomnianej wcześniej krawędzi i dla odmiany zacznij przemieszczać się w lewo.
Kontynuuj przesuwanie się w lewo aż do momentu, w którym będziesz mógł dobiec do nowych pnączy. Ostrożnie przedostań się na dół, zeskakując na znajdującą się pod Tobą półkę. Skorzystaj tu z jedynego możliwego przejścia i wejdź w interakcję z przełącznikiem z zamiarem odblokowania dostępu do południowego korytarza.
Rozpraw się z konstruktami zgromadzonymi w pobliżu zamkniętych drzwi, po czym skieruj się do zachodniego pomieszczenia. Także i tu spotkasz dobrze znanych przeciwników, w tym konstrukty pomocników, które jak już wspomniałem warto eliminować w pierwszej kolejności. W pomieszczeniu tym czeka Cię nieco bardziej skomplikowana zagadka, ale zanim się nią zajmiesz dokładnie rozejrzyj się w poszukiwaniu stronicy Księgi Umarłych (w narożniku gdzie znajduje się jedna z dużych kul), powiązanej z pobocznym zadaniem [Księga Umarłych].
Możemy już na dobre zająć się zagadką. Na początek odszukaj miejsce, z którego zabiera się cieniobuchy, weź jeden z nich i wyceluj w żółty twór blokujący dostępu do jednej z dużych kul (powyższy screen).
Po eksplozji podejdź do kuli i zacznij ją przetaczać. Musisz ją mianowicie umieścić w dziurze znajdującej się niedaleko kraty, za którą schowana jest druga duża kula (powyższy screen).
[WSKAZÓWKA: Jeżeli umieściłeś kulę w niewłaściwym miejscu, to musisz ją wyrwać z dziury poprzez rzucenie w nią kolejnym cieniobuchem.]
Zauważ, że krata, za którą znajdowała się druga duża kula, opuściła się. Podejdź do tej kuli i przystąp do jej przetaczania. Umieść ją w dowolnej spośród dwóch niezajętych dziur (znajdują się one na lewo oraz na prawo od wnęki, w której jest skrzynia).
To jeszcze nie koniec. Zabierz nowego cieniobucha i rzuć nim w pierwszą kulę, czyli w tę, którą użyłeś wcześniej do odblokowania sobie dostępu do drugiej kuli. Po wyrwaniu pierwszej kuli przystąp do jej ponownego przetaczania, umieszczając ją w jedynej niewykorzystanej jeszcze dziurze (znajdują się one na lewo oraz na prawo od wnęki, w której jest skrzynia).
Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to duża krata zostanie całkowicie opuszczona i będziesz mógł otworzyć tutejszą skrzynię, odnajdując w niej szkieletowy klucz. Powróć z tym kluczem do poprzedniego obszaru i użyj go do otwarcia drzwi, które wcześniej ochraniały konstrukty.
W pomieszczeniu tym czeka Cię kolejna zagadka, tym razem czasowa. Skorzystanie z przełącznika doprowadza mianowicie do wyłonienia się kotła, który pozostaje w górnym pomieszczeniu tylko przez określony czas. Tuż po wejściu w interakcję z przełącznikiem pobiegnij w rezultacie w prawo. Złap się pierwszej interaktywnej krawędzi, a następnie szybko przeskocz do lewej i dopiero po dotarciu na jej koniec opuść się na niższą półkę.
Szybko podbiegnij do kotła, który wyłonił się z lawy i doskocz do pierwszej interaktywnej krawędzi. Po przesunięciu się maksymalnie w lewo doskocz do drugiej, górnej krawędzi. Ponownie przesuń się w lewo. Na koniec odchyl się do tyłu (SHIFT) i wykonaj skok, lądując w niedostępnym wcześniej miejscu. Możesz już odpocząć, bo nie musisz się ścigać dalej z czasem.
Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i zacznij chwytać się kolejnych występów, przemieszczając się ku górze. Po dotarciu do górnej krawędzi przesuń się maksymalnie w lewo i przebiegnij po ścianie. Kontynuuj przesuwanie się w lewo i następnie ponownie ku górze. Musisz dotrzeć do najwyżej położonej krawędzi, przesunąć się w lewo i dopiero wtedy zeskoczyć na bezpieczną półkę.
Udaj się prosto, obróć się w lewo i podnieś cieniobucha. Na początek proponuję wycelować w pokazany na powyższym screenie żółty twór. Po eksplozji zeskocz na niższą półkę i przedostań się do niedostępnego wcześniej miejsca, odnajdując skrzynię. Musisz teraz pokonać nowe konstrukty oraz niestety powtórzyć wszystkie opisane powyżej czynności, a więc "wyścig z czasem" i wspinaczkę.
[WSKAZÓWKA: Zdecydowanie nie radzę ignorować wspomnianej wyżej skrzyni, bo jest duża szansa na to, że skrywa ona jakiś rzadki i tym samym bardzo cenny przedmiot.]
Ponownie podnieś cieniobucha, przy czym teraz wyceluj w pokazany na powyższym screenie przełącznik. Przebiegnij po nowo utworzonym mostku, nie zatrzymując się, albowiem po kilkunastu sekundach zostanie on opuszczony.
Zanim wyruszysz dalej zbadaj obszar na lewo od przełącznika, odnajdując półmisek czeladnika potrzebny do zaliczenia pobocznego zadania [Zguba]. Dopiero teraz skorzystaj ze schodów prowadzących do miejsca stoczenia pojedynku z nowym bossem.