Zbudź Wartownika (1) | Serce Góry | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Zbudź Wartownika (1)
Ruszaj dalej na południe, docierając do niewielkiego pomieszczenia. Zacznij od wskoczenia do jeziorka zlokalizowanego po lewej stronie, odnajdując tam skrzynię. Powróć na górę i otwórz południowe drzwi, oficjalnie wkraczając do lokacji [Odlewnia]. Po znalezieniu się w dużym owalnym pomieszczeniu biegnij za Karnem. Zatrzymaj się w pokazanym na powyższym screenie miejscu, podejdź do Pradawnego i wciśnij klawisz E. Karn złapie w rezultacie Śmierć i rzuci sterowaną postacią w stronę widocznej w oddali półki (w locie nie musisz wciskać żadnych dodatkowych klawiszy).
Złap się pobliskiego występu i następnie doskocz do interaktywnej krawędzi. Przesuń się maksymalnie w lewo i zeskocz na poziomy drewniany słup. Zaczekaj teraz aż przed Tobą pojawi się jeden z pokazanych na powyższym screenie kotłów i doskocz do niego, chwytając się jego dolnej interaktywnej krawędzi.
Po złapaniu się krawędzi kotła pozostań w tej samej pozycji i zapobiegawczo odchyl się już do tyłu (przytrzymanie klawisza SHIFT). Skok do tyłu wykonaj tuż po minięciu pokazanego na powyższym screenie dużego pionowego słupa. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to Śmierć wyląduje na półce ze skrzynią.
[WSKAZÓWKA: Możesz się też zachować w inny sposób i dotrzeć do najbardziej wysuniętego na prawo punktu na kotle, tak by później wykonać prostszy skok w stronę większej półki. Jeśli jednak zdecydujesz się na takie posunięcie, to ominie Cię szansa zbliżenia się do wspomnianej wyżej skrzyni.]
Po zbadaniu zawartości skrzyni przebiegnij po lewej ścianie, odbijając się po drodze od pojedynczego występu. Przygotuj się, bo tuż po wylądowaniu w nowym miejscu konieczne okaże się wyeliminowanie grupki splamionych konstruktów. Upewnij się, że zlikwidowałeś wszystkich wrogów i skorzystaj z pobliskiego przełącznika.
Wejdź do dużej sali i zauważ, że zamknęły się za Tobą drzwi. Gra ponadto odblokowała dostęp do serii wąskich korytarzy. Umożliwiają one powrót do startowego owalnego pomieszczenia i przydadzą się one dopiero pod sam koniec opisywanego zadania. Jak się zapewne domyślasz, Twoim kolejnym krokiem jest odblokowanie przejścia dla towarzyszącego Ci Karna. Ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu, wbiegnij po ścianie i zatrzymaj się na poziomej belce.
Pozostań na poziomej belce, albowiem musisz zaczekać nie tylko na to żeby Karn wszedł do tego pomieszczenia, ale także żeby ustawił się przy drugich dużych wrotach. Zeskocz na ziemię dopiero po otrzymaniu od niego stosownego potwierdzenia i pobiegnij w stronę podtrzymywanych przez niego drzwi. Możecie już wspólnie kontynuować eksplorację odlewni, ruszając po schodach na górę.
[WSKAZÓWKA: Ignoruj chwilowo żółte twory i inne niedostępne miejsca, bo gra w niedalekiej przyszłości pozwoli Ci je dokładnie zbadać.]
Wkrocz do największego obszaru odlewni ze śpiącym Wartownikiem, do którego w dalszej części tej misji będziesz musiał wielokrotnie powracać. Zacznij od rozprawienia się z nowymi splamionymi konstruktami, w czym pomoże Ci na szczęście Karn. Zlokalizuj następnie pokazany na powyższym screenie tunel, który prowadzi na północny-wschód.
Likwiduj kolejne splamione konstrukty, podążając na wschód. Po dotarciu do nowego większego obszaru ustaw się przy pokazanym na powyższym screenie zniszczonym fragmencie muru i pozwól Karnowi (klawisz E) na to żeby rzucił Tobą w stronę górnej półki. Zbadaj balkonik, odnajdując skrzynię, po czym zeskocz na dół.
Kolejny krok jest dość oczywisty, albowiem musisz wskoczyć do wody i zanurkować. Zignoruj znajdującego się pod wodą konstrukta, bo chwilowo nie możesz z niego skorzystać. Zamiast tego rozejrzyj się za Monetą Przewoźnika oraz za pokazanym na powyższym screenie północnym miejscem wypłynięcia na powierzchnię.
Zlokalizuj ścianę, przy której znajduje się interaktywna krawędź i przedostań się do niej. Zignoruj chwilowo tutejszą interaktywną kulę i udaj się prosto, odnajdując pokazane na powyższym screenie nowe miejsce, w którym można wskoczyć do wody i zanurkować.
Płyń prosto, a po dotarciu do dość charakterystycznego rozwidlenia na początek zbadaj lewy tunel. Zaprowadzi Cię on do niewielkiej wnęki na powierzchni, w której ukryto skrzynię.
Ponownie wskocz do wody i powróć do wspomnianego wcześniej podwodnego rozwidlenia. Teraz dla odmiany wybierz prawy tunel. Podobnie jak wcześniej musisz zlokalizować miejsce wypłynięcia na powierzchnię i przebiec po ścianie żeby złapać się interaktywnej krawędzi. Możesz już ustawić się na pokazanej na powyższym screenie dużej płycie naciskowej, doprowadzając do odblokowania przejścia dla Karna.
Zejdź z płyty naciskowej i podejdź do wspomnianej wcześniej interaktywnej kuli. Wykorzystaj okazję, że Karn podtrzymuje duże wrota i przetocz kulę do centralnego obszaru.
To jeszcze nie koniec tej zagadki. Ustaw się z kulą w pokazanej na powyższym screenie pozycji, czyli bezpośrednio przed widoczną w oddali dziurą zlokalizowaną na pionowej ścianie. Rozwiązanie zagadki nie jest zbyt oczywiste, albowiem musisz ją popchnąć w stronę dziury z dużą siłą, czyli wcisnąć środkowy przycisk myszy. Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem, to zapalą się znaki na ziemi i zostanie tu przetransportowany widziany już pod wodą konstrukt.
Podejdź oczywiście do konstrukta i użyj Klucza Twórców żeby powołać go do życia. Przystąp do atakowania licznych grup splamionych konstruktów, w pierwszej kolejności likwidując wyraźnie większych mistrzów. Po wygranej bitwie pozostań w tym obszarze i użyj konstrukta do zniszczenia pokazanych na powyższym screenie żółtych tworów. Doprowadzi to odblokowania dostępu do ukrytej za nimi skrzyni.
Zajrzyj do skrzyni, zbadaj obszar walk w poszukiwaniu obiektów porzuconych przez wrogów i powróć do "swojego" konstrukta, wybierając się nim do sąsiednich korytarzy. Po drodze niszcz wszystkie kolejne żółte twory, dzięki czemu odblokujesz sobie jeszcze jedną skrzynię. Po dotarciu do rozwidlenia utoruj sobie pokazane na powyższym screenie prawe (północno-zachodnie) przejście, powracając NIE do największego obszaru z Wartownikiem, tylko do jednego ze zbadanych już wcześniej mniejszych pomieszczeń (tego z zamkniętymi na klucz drzwiami).
Wybierz teraz korytarz biegnący na zachód, w dalszym ciągu korzystając z konstrukta. Zatrzymaj konstrukta w pokazanej na powyższym screenie dziurze, po czym wystrzel łańcuch, na który musisz oczywiście wskoczyć.
Ruszaj prosto, przy czym zatrzymaj się mniej więcej po przebyciu 2/3 drogi na łańcuchu. Obróć się w prawo, zwracając się w stronę pokazanej na powyższym screenie ściany z dwoma występami. Postaraj się idealnie doskoczyć do ściany, tak by móc przystąpić do biegu po niej. Śmierć dotrze do niewielkiej półki ze skrzynią. Po zbadaniu zawartości skrzyni powróć na łańcuch.
[WSKAZÓWKA: Jeżeli masz problemy z doskoczeniem do ściany pod odpowiednim kątem, to zignoruj chwilowo tę czynność, albowiem do wspomnianej wyżej skrzyni będziesz mógł łatwiej dotrzeć po odblokowaniu umiejętności Uchwyt Śmierci i skorzystaniu z pobliskiego interaktywnego zaczepu. Ważne jest jedynie to żeby nie zapomnieć później o całej akcji, tak by nie trzeba było wracać się do odlewni w dalszej części gry.]
Dla odmiany obróć się teraz w stronę interaktywnych pnączy i odbij się od łańcucha żeby się ich złapać. Przedostań się do górnej części pnączy i ustaw się w takiej pozycji żeby po odchyleniu się do tyłu móc doskoczyć do pokazanego na powyższym screenie pionowego drewnianego słupa. Przeskocz następnie na dwa kolejne słupy (pionowy i poziomy). Po dotarciu na stabilną półkę przejdź do kolejnego pomieszczenia.
Przeprawa przez to pomieszczenie to seria akrobacji, które nie powinny Ci już sprawiać dużych kłopotów. Zacznij od biegu po prawej ścianie, odbijając się po dotarciu do narożnika. Po złapaniu się interaktywnej krawędzi przesuń się w lewo, zatrzymując się jednak w miejscu, w którym spływa lawa (powyższy screen). Zaczekaj aż lawa zniknie i dopiero wtedy szybko przemieść się w lewo (kolejny bieg po ścianie).
Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia, w którym czeka Cię seria walk ze splamionymi konstruktami. Z racji niewielkiego obszaru bitwy polegaj na umiejętnościach obszarowych. Nie zapominaj też o konieczności wykonywania częstych uników i nie daj się zapędzić potworom w róg.
Po zlikwidowaniu "zwykłych" konstruktów z ziemi wyłoni się splamiony konstrukt mistrz. Oznacza to, że musisz jeszcze większą uwagę przywiązywać do unikania ciosów przeciwnika (szarże i ataki górnymi kończynami na niewielkim dystansie). Możesz też rozważyć użycie zdolności Postać Żniwiarza, szczególnie że w najbliższej przyszłości nie czekają Cię żadne tego typu trudne potyczki.
Po zakończeniu wszystkich walk przejdź do ostatniego niezbadanego pomieszczenia tej części odlewni. Zbadaj zawartość skrzyni, w której pozostawiono szkieletowy klucz. Podejdź do krawędzi i ostrożnie zeskocz na wystrzelony wcześniej łańcuch. Powróć teraz ze swoim konstruktem do poprzedniego obszaru i użyj pozyskanego klucza do otwarcia niedostępnych do tej pory wschodnich drzwi (powyższy screen).
Otwórz drzwi i ruszaj po schodach na wyższe piętro odlewni. Wejdź do większego pomieszczenia i na początek skorzystaj z pomocy Karna, który przerzuci Cię do jednej z bardziej oddalonych półek. Zachowaj jednocześnie ostrożność, bo tuż po wylądowaniu do zlikwidowania będzie grupka splamionych konstruktów.
Rozpraw się ze wszystkimi konstruktami i rozejrzyj się za niżej położoną półką, na której znajduje się skrzynia z mapą lochów. Przejdź teraz do sąsiedniego pomieszczenia. Zaatakuj tu więziony przez łańcuchy obiekt, uzyskując w ten sposób dostęp do nowej bardzo przydatnej umiejętności o nazwie Uchwyt Śmierci. Polega ona na chwytaniu się odległych obiektów i choć mowa tu głównie o interaktywnych zaczepach, to mogą to również być przeciwnicy.
[WSKAZÓWKA: Pozyskanie Uchwytu Śmierci oznacza, że od tej pory możesz przedostawać się do nowych lokacji. Nie jest to dla Ciebie istotne jeśli do tej pory wykonywałeś tylko główne zadania, ale warto o tym wiedzieć jeżeli próbowałeś także odwiedzać opcjonalne lochy.]
[WSKAZÓWKA: Uchwyt Śmierci to umiejętność aktywowana środkowym przyciskiem myszy, ale tylko gdy jest to możliwe. Najwygodniej jest ją w razie potrzeby wybierać z menu rozwijanego po naciśnięciu klawisza TAB. Jak już wyżej zasugerowałem uchwyt używany jest przede wszystkim do omijania różnorakich przeszkód i rozwiązywania zagadek, choć możesz też z jego pomocą przyciągać do siebie mniejszych wrogów i szybciej docierać do większych potworów, np. w celu błyskawicznego wyprowadzenia serii ataków. Polecam potrenować korzystanie z Uchwytu Śmierci w trakcie zwykłej eksploracji oraz walk.]