Odszukaj skrybę - wschodnia część cytadeli (1) | Skaza herezji | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Odszukaj skrybę - wschodnia część cytadeli
Kieruj się na wschód, docierając po kilku chwilach do dużego obszaru z platformami zawieszonymi w przestworzach. Na początek skręć na południe i zbadaj obszar wokół drzewa, natrafiając na skrzynię. Powróć teraz do pokazanych na powyższym screenie schodów i wyjdź po nich na górny balkonik. Tu zlokalizuj południowe wejście do niewielkiego tunelu, przez który musisz oczywiście przejść.
[WSKAZÓWKA: Nie przejmuj się tym, że do niektórych obszarów i sekretów nie możesz chwilowo dotrzeć. Przyjdzie na to czas w dalszej części etapu.]
Po znalezieniu się w końcowej części tunelu rozejrzyj się wokół siebie, przystępując do wspinaczki i docierając do górnej partii muru cytadeli. Pozostań w miejscu, w którym puściłeś się ostatniej interaktywnej krawędzi i przedostań się z pomocą opcji biegu po ścianie na drugi koniec dziury (powyższy screen), odnajdując skrzynię. Możesz już wyruszyć na północny-zachód. Po kilku chwilach ponownie znajdziesz się pod gołym niebem.
Rozpocznij od skorzystania z Uchwytu Śmierci, łapiąc się pobliskiego zaczepu i docierając na większą platformę. Rozpraw się z tutejszymi spaczonymi aniołami, pamiętając o wykonywaniu licznych uników i starając się eliminować anioły po kolei. Zignoruj pobliską skrzynię, do której dostępu blokują żółte twory. Rozejrzyj się natomiast za Monetą Podróżnika oraz za miejscem, w którym można zeskoczyć na niżej położoną skalną półkę (powyższy screen), odnajdując na niej skrzynię z mapą lochów.
Po zbadaniu wspomnianej wyżej platformy ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu i przystąp do biegu po prawej ścianie. Nie zapomnij odbić się po zbliżeniu się do narożnika. To nie jedyna komplikacja, bo w dalszej części biegu będziesz musiał wybić się w stronę lewej ściany i następnie powtórnie w stronę prawej. Wykonanie wszystkich tych czynności pozwoli Ci dotrzeć do nowego dużego obszaru.
Na początek zlokalizuj nową Monetę Podróżnika. Ustaw się teraz w centralnej części pokazanej na powyższym screenie żółtej konstrukcji i uaktywnij umiejętność Rozdzieracz Duszy.
Pierwszą połówką duszy Śmierci wybierz się w stronę prawej płyty naciskowej (screen 1). Ustaw się na płycie, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście do sąsiedniego obszaru. Przełącz się na drugą połówkę i skorzystaj ze wspomnianego przejścia (screen 2).
Po znalezieniu się w nowym obszarze skręć w lewo, wybierając się w stronę widocznej w oddali interaktywnej krawędzi (screen 1). Doskocz do krawędzi i przedostaniu się na górny murek ponownie skręć w lewo. Docelowo musisz dotrzeć do drugiej płyty naciskowej (screen 2). Wykonanie tej czynności doprowadzi do odblokowania dziury, na której znajdowała się skamieniała postać Śmierci, tak więc możesz już zakończyć działanie Rozdzieracza Duszy.
Udaj się prosto i skorzystaj ze znajdujących się na wprost od Ciebie interaktywnych krawędzi z zamiarem powrotu na górny poziom badanego obszaru. Skieruj się w stronę pokazanej na powyższym screenie wschodniej krawędzi. Po wkroczeniu do nowego obszaru rozpraw się z przebywającymi w okolicy spaczonymi aniołami.
Teoretycznie mógłbyś od razu przystąpić do dalszej części misji, ale zanim tego dokonasz proponuję zająć się pozyskaniem pominiętego wcześniej skarbu. Rozejrzyj się po okolicy za cieniobuchem i złap go z pomocą Uchwytu Śmierci. Cieniobuchem wyceluj w pokazane na powyższym screenie żółte twory.
Po detonacji powróć do poprzedniego obszaru i udaj się do miejsca eksplozji, odnajdując tam przełącznik (powyższy screen). Użycie przełącznika doprowadzi do odblokowania przejścia, które przed kilkoma chwilami musiałeś ominąć z wykorzystaniem Rozdzieracza Duszy.
Uaktywnij Rozdzieracz Duszy i pierwszą połówką duszy Śmierci powróć do cieniobucha. Po złapaniu cieniobucha (potrzebny jest Uchwyt Śmierci) przełącz się na drugą połówkę i ustaw ją w miejscu pokazanym na screenie 1. Powróć do sterowania pierwszą połówką i rzuć cieniobuchem w drugą z kontrolowanych istot (screen 2), dokonując poznanej już wcześniej operacji wymiany cieniobucha.
Przełącz się po raz ostatni na drugą połówkę, czyli tę, która posiada aktualnie cieniobucha. Wybierz się z cieniobuchem na zachód, korzystając po drodze z przejść odblokowanych dzięki użyciu przełącznika. Zatrzymaj się w miejscu pokazanym na screenie 1, rzucając cieniobuchem w widoczne w oddali żółte twory. Możesz już tam osobiście się wybrać, tak więc wyłącz Rozdzieracz Duszy i skorzystaj ponownie z opcji biegania po ścianach. Po dotarciu na miejsce odnajdziesz skrzynię (screen 2).
[WSKAZÓWKA: Żółtych tworów można się też pozbyć z użyciem umiejętności Władca Pustki (oczywiście dopiero po jej zdobyciu). Jeżeli właśnie jej zamierzasz użyć, to musisz uaktywnić portal znajdujący się nad żółtymi tworami i w taki właśnie sposób podesłać tam cieniobucha. Wybór należy do Ciebie.]
Powróć do miejsca, z którego pobierałeś cieniobuchy i zaopatrz się w jeszcze jednego. Użyj cieniobucha do odblokowania sobie pokazanego na powyższym screenie południowego przejścia i wyrusz w stronę widocznej w oddali wieży, używając po drodze Uchwytu Śmierci do złapania się interaktywnego zaczepu.
Po znalezieniu się wewnątrz wieży zeskocz na najniższy poziom i przystąp do atakowania więzionego przez łańcuchy obiektu, dzięki czemu zdobędziesz nową umiejętność Władca Pustki (aktywowanie portali).
[WSKAZÓWKA: Pozyskanie Władcy Pustki oznacza, że od tej pory możesz przedostawać się do nowych lokacji. Nie jest to dla Ciebie istotne jeśli do tej pory wykonywałeś tylko główne zadania, ale warto o tym wiedzieć jeżeli próbowałeś także odwiedzać opcjonalne lochy.]
[WSKAZÓWKA: Władca Pustki to umiejętność aktywowana środkowym przyciskiem myszy, przy czym działa ona tylko wtedy gdy mierzysz (najlepiej z wykorzystaniem opcji manualnego celowania) w interaktywny portal. Cały mechanizm polega na aktywowaniu dwóch wybranych przez siebie portali, przez które można następnie osobiście przechodzić lub przesyłać inne rzeczy (promienie światła, cieniobuchy itp.). Omawiana umiejętność jest poza jednym wyjątkiem wykorzystywana wyłącznie do rozwiązywania zagadek i docierania do niedostępnych wcześniej miejsc.]
[WSKAZÓWKA: Warto dodać, że w zależności od potrzeby możesz tworzyć zwykłe (wciśnięcie środkowego przycisku myszy) lub wzmocnione portale (przytrzymanie środkowego przycisku myszy). Wzmocnione portale wyrzucają przesyłane obiekty lub postacie z większą siłą, przy czym na sam początek nie musisz się nimi przejmować (korzystanie z nich stanie się obowiązkowe dopiero w trakcie dalszej eksploracji cytadeli).]
Upewnij się, że masz uaktywnioną umiejętność Władca Pustki (rozwijane menu wyświetlane po naciśnięciu TAB). Uaktywnij pierwszy portal (wciśnięcie środkowego przycisku myszy) na dolnym poziomie (screen 1) i drugi portal na górnym poziomie (screen 2). Możesz już przejść przez pierwszy portal i wyjść z wieży, powracając do obszaru, w którym pozyskiwałeś cieniobuchy.
Ponownie musisz skorzystać w tym miejscu z Władcy Pustki. Uaktywnij pierwszy portal, który znajduje się po Twojej lewej stronie (screen 1) i następnie drugi, który znajduje się na niedostępnej wschodniej platformie (screen 2). Przejdź teraz oczywiście przez pierwszy portal, przystępując do eksploracji nowej części cytadeli.
Dokładnie zbadaj obszar wokół aktywnego portalu, docierając docelowo do pokazanej na powyższym screenie dźwigni. Użyj przełącznika i wskocz do odblokowanej w pobliżu dużej dziury. Po znalezieniu się na dole zacznij od zlokalizowania skrzyni z losowym skarbem.