Zbudź konstrukta (2) | Wiara góry przenosi | Darksiders 2 poradnik Darksiders 2
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Po znalezieniu się na górze na początek proponuję doskoczyć do pokazanej na powyższym screenie południowej półki, albowiem ukryto tam skrzynię. Dopiero teraz wkrocz do dużego wschodniego obszaru. Tu znajdziesz dwie nowe skrzynie oraz na jeszcze jedną Monetę Przewoźnika. Przy centralnej konstrukcji ogrodu pozostawiono ponadto kompas czeladnika potrzebny do zaliczenia pobocznego zadania [Zguba - część III]. Rozpraw się z żądlakami i udaj się w stronę południowych drzwi.
Odszukaj nowego konstrukta i przywróć go do życia z pomocą Klucza Twórców. Po wykonaniu tej akcji przejdź konstruktem do pokazanej na powyższym screenie dużej owalnej windy i pozostaw go na niej.
Odszukaj interaktywną krawędź (powyższy screen), dzięki której przedostaniesz się na wyżej położoną półkę. Kontynuuj wspinaczkę, łapiąc się występu i kolejnej krawędzi. Pobiegnij po lewej ścianie i zacznij przesuwać się dalej w lewo. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do wyższego poziomu świątyni.
Eksplorację nowej okolicy rozpocznij od zeskoczenia na pokazane na powyższym screenie niższe platformy. Przeskocz nad niewielką dziurą i dotrzyj do miejsca ukrycia skrzyni. Po zbadaniu zawartości skrzyni powróć na górę, korzystając w tym celu z pobliskich pnączy.
Odszukaj teraz nowego nieaktywnego konstrukta, którego musisz oczywiście powołać do działania z użyciem Klucza Twórców. Podjedź nowo przejętym konstruktem do obszaru z owalną windą i zatrzymaj go w pokazanej na powyższym screenie dziurze. Wykonanie tej akcji sprawi, że konstrukt, którego zostawiłeś na dole przyjedzie tu razem z windą.
Zeskocz z konstrukta, którego użyłeś do wprawienia windy w ruch i powróć do tego, który przyjechał z windą. Po jego uaktywnieniu wyrusz prosto. Rozejrzyj się za najbliżej położoną dziurą i zatrzymaj w niej konstrukta, doprowadzając do opuszczenia się pokazanych na powyższym screenie krat.
Zeskocz z aktualnie używanej maszyny i powróć do konstrukta, którego użyłeś do uruchomienia windy. Wyrusz nim do odblokowanego wcześniej południowego korytarza, mijając po drodze zaułek z sekretem, który zdobędziesz za kilka chwil. Zatrzymaj się po dotarciu do żółtych tworów, zniszcz je z pomocą łańcucha i umieść konstrukta w pokazanej na powyższym screenie dziurze. Na koniec wystrzel łańcuch w stronę znajdującego się na wprost od Ciebie zaczepu.
Zeskocz z konstrukta i powróć do poprzedniego, czyli tego, którego użyłeś do opuszczenia krat. Przejedź tym konstruktem na zachód, a konkretnie do pokazanej na powyższym screenie dziury.
Pozostaw w tym miejscu konstrukta i udaj się prosto, przeskakując na pierwszy drewniany słup. Przeskocz następnie na wystrzelony wcześniej łańcuch (powyższy screen), ALE nie kieruj się od razu prosto, tylko najpierw obróć się w lewo, przechodząc po łańcuchu.
Ponownie skieruj się do południowej części badanego obszaru. Zauważ, że gra odblokowała dostęp do wspomnianego wcześniej sekretu, czyli do stronicy Księgi Umarłych (poboczne zadanie [Księga Umarłych]).
Na sam koniec udaj się do konstrukta z wystrzelonym łańcuchem. Przejdź na drugi koniec łańcucha, obróć się w lewo (powyższy screen) i doskocz do sąsiedniego drewnianego słupa. Pozostało Ci już tylko doskoczyć do nowej półki i udać się do drzwi wyjściowych z tej lokacji.
Po wyjściu na zewnątrz zaatakują Cię konstrukty, aczkolwiek ich eliminacja nie powinna sprawić dużych problemów. Po tym jak się z nimi rozprawisz ruszaj na północ. Przebiegnij po prawej ścianie, chwyć się interaktywnej krawędzi i przesuń się maksymalnie w lewo. Upewnij się, że znajdujesz się w pokazanej na powyższym screenie pozycji i dopiero wtedy się puść, lądując na poziomym drewnianym słupie.
Przeskakuj na kolejne drewniane słupy, po czym wyląduj na niewielkiej skalnej półce. Zlokalizuj nową interaktywną krawędź, złap się jej i przesuń w lewo. Przebiegnij po ścianie, nie martwiąc się o upadek, gdyż Śmierć po drodze skorzysta z dwóch występów. Zaczekaj aż sterowana postać dotrze na większy balkonik, na którym czeka Cię dość trudna bitwa.
W początkowej fazie tej bitwy będziesz walczył wyłącznie z drapieżcami, przy czym z racji tego, że balkonik jest niewielkich rozmiarów warto pomagać sobie atakami obszarowymi, zwłaszcza że sterowana postać zapewne co najmniej kilka razy zostanie otoczona przez potwory.
W dalszej części bitwy do walk dołączą również aż dwa dzikie tyrany i niestety ich pokonanie może okazać się bardzo problematyczne. Warto rozważyć skorzystanie z umiejętności Postać Żniwiarza, choć z drugiej strony może Ci się ona jeszcze bardziej przydać w dalszej części tego zadania. Dobrym rozwiązaniem są również częste i potężne ataki obszarowe oparte o wykorzystywanie dostępnej puli gniewu (np. Żniwo). Na bieżąco wykonuj też uniki, nie dając się wytrącić z rytmu.
Pozbieraj przedmioty pozostawione przez zabite potwory i wybierz jedyne dostępne drzwi. W nowej lokacji do pokonania są żądlaki oraz splamione konstrukty, ale w porównaniu z wygraną niedawno bitwą nie są to niebezpieczeństwa, których musisz się jakoś szczególnie obawiać. Po zabezpieczeniu okolicy zbadaj północną ścianę, przystępując w pokazanym na powyższym screenie miejscu do wspinaczki.
Po dotarciu na drugie piętro świątyni zlokalizuj nową niebieską kulę i wyceluj z pistoletu w uśpionego cieniobucha żeby ją wyzwolić. Pozostań jeszcze na tym piętrze, przeskakując na najbliższy poziomy drewniany słup. Przeskakuj teraz na kolejne słupy, docelowo docierając do niewielkiego obszaru, w którym ukryto stronicę Księgi Umarłych (poboczne zadanie [Księga Umarłych]).
Powróć na dół (możesz śmiało zeskoczyć) i przetocz wyzwoloną niedawno kulę do dziury znajdującej się w ziemi. Możesz już wyruszyć w stronę nowo odblokowanego przejścia. Tuż po wejściu do kolejnego pomieszczenia gra rozpocznie jedną z najtrudniejszych bitew tego etapu.
Główni przeciwnicy tej nowej bitwy to dwa splamione konstrukty mistrzowie. Ogromnym utrudnieniem jest to, że przeciwnicy pojawiają się jednocześnie, przez co bardzo problematyczne jest atakowanie jednego z nich bez ryzyka otrzymywania obrażeń od drugiego z wrogów. Jeżeli nie wykorzystałeś jeszcze ataku Postać Żniwiarza, to zdecydowanie warto go teraz użyć, bo nie przyda Ci się on w dalszej części misji. Jeżeli z kolei nie posiadasz już tego ataku, to polegaj na silnych ciosach specjalnych wykorzystujących punkty gniewu.
W miarę możliwości staraj się atakować jednego z konstruktów, a nie oba naraz, gdyż w momencie gdy jeden z mistrzów zostanie unicestwiony bitwa stanie się znacznie łatwiejsza. W końcowej fazie do walk dołączy kilka zwykłych konstruktów, ale nie stanowią one już dużego problemu. Co więcej, możesz je wykorzystać do łatwego nabicia sobie punktów gniewu. Po wygranej bitwie koniecznie zbadaj okolicę.
[WSKAZÓWKA: Jeśli jeszcze w trakcie walk wyczerpiesz zapas eliksirów (szczególnie zdrowia), to warto oczywiście znacznie wcześniej przystąpić do demolowania otoczenia, licząc na pozyskanie nowych mikstur. Pamiętaj też o tym, że gra pozwala na swobodne podróżowanie pomiędzy obszarami świata, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby jeszcze przed rozpoczęciem opisanej wyżej bitwy powrócić na chwilę np. do Trójskala z zamiarem dokupienia eliksirów czy lepszych elementów ekwipunku.]
Upewnij się, że pozbierałeś wszystkie wartościowe przedmioty i skorzystaj z zachodnich drzwi. Podążaj liniową ścieżką, a po dotarciu do kolejnego obszaru wybierz dowolne schody. Gdy tylko dotrzesz do nowej dużej areny gra zainicjuje pojedynek z głównym bossem tego zadania.