Zmiany i nowości | Informacje na temat Assassin's Creed: Unity poradnik Assassin's Creed: Unity
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Assassin's Creed: Unity to pierwsza gra z serii, która dostępna będzie tylko na sprzęcie nowej generacji. Nie można sobie wyobrazić tego faktu bez żadnych zmian w rozgrywce. A zmian jest dużo, poczynając od samej mechaniki gry do rozmiarów i możliwości lokacji, które określają całkiem nowy poziom dzięki nowemu silnikowi, na którym stworzono grę.
Podstawową rzeczą, jaka została zmieniona, to system poruszania się głównego bohatera. Teraz, będąc na dachu jakiegoś budynku, nie będziesz musiał szukać stogu siana,aby dostać się spowrotem na ulicę. Tym razem bez przeszkód będziesz mógł zejść z dachu kontrolując ruchy swojego bohatera. Jeden z projektantów gry zaznaczył, że taki system pozwoli na dużo bardziej swobodną eksplorację świata, ponieważ gracz nie będzie musiał za każdym razem wykonywać skoku wiary, aby dostać się na ulicę.
Zmian doczekał się także system skradania. Po raz pierwszy w historii serii, gracz będzie mógł swobodnie ukrywać się za osłonami. Po naciśnięciu konkretnego przycisku asasyn będzie mógł także przykucnąć, co dodatkowo zmieni postrzeganie świata. Dzięki tym zmianom system skradania i ukrywania się tłumie, będzie miał jeszcze większe znaczenie podczas rozgrywki niż w poprzednich częściach.
Zmian doczekała się także system walki. Wrogowie mają być jeszcze bardziej wymagający a sama walka bardziej realistyczna. Aby bez problemu pokonać grupę wrogów, trzeba będzie użyć odpowiedniej taktyki. Asasyn nadal ma być silnym i bardzo sprawnym wojownikiem, któremu żaden przeciwnik nie jest straszny, jednak, aby go pokonać trzeba będzie użyć nieco więcej sprytu i umiejętności.
Do gry został wprowadzony także nowy system prowadzenia misji o nazwie Adaptive Mission Mechanic. Polega on na tym, że w przypadku, kiedy coś pójdzie nie tak, misja nie zostanie zrestartowana tylko pójdzie całkiem innym torem. Cała fabuła będzie szła torem wyznaczonym przez gracza. Jeśli ktoś, kogo musisz śledzić, przypadkiem zginie, nie będziesz musiał rozpoczynać misji od nowa. Gra wyznaczy dla ciebie zmieniony cel misji. Nareszcie pojawi się gra, w której to nie gracz musi się dostosować do misji, tylko misja dostosowuje się do gracza i jego wyborów.