Walka | Podróżowanie po mieście w AC Unity poradnik Assassin's Creed: Unity
Ostatnia aktualizacja: 17 kwietnia 2019
Manewry
Różnica między parowaniem i unikiem opiera się na rodzaju przeciwnika. Siłacze potrafią atakować w sposób, którego nie można skontrować. Parowanie nie działa też przeciw pociskom, za to pozwala na kontratak i chwilowe ogłuszenie przeciwnika. Stąd te dwa manewry należy stosować wymiennie - parować, gdy pojawia się okazja i unikać, gdy kontratak nie działa.
Dlaczego parowanie bardziej się opłaca? W czasie walki zwróć uwagę na pasek nad głową przeciwnika. Gdy jest czerwony, parowanie zablokuje cios i to tyle. Gdy stanie się zółty, Arno nie tylko odbije atak, ale również chwilowo ogłuszy przeciwnika. Jest to tak zwane idealne parowanie. Jeśli tuż po nim zaatakujesz przeciwnika, ten nie będzie się bronił, nawet jeśli wcześniej blokował każdy twój atak. Nie uzyskasz takiego efektu z pomocą uników. Parowanie jest niepotrzebne, jeśli posiadasz szybszą broń. Dzięki niej możesz przerwać atak przeciwnika.
Silny atak zadaje większe obrażenia od zwykłego, ale wymaga dłuższego przygotowania do zadania ciosu. W walce z szybkimi przeciwnikami jest nieprzydatny, gdyż wróg szybciej cię zrani, niż ty zdołasz zranić jego. Silny atak staje się bardziej przydatny przeciwko powolnym wrogom, którzy nie są w stanie go zablokować albo wykonać uniku. Dodatkowo potrafi przełamać blokadę praktycznie każdego przeciwnika. Silny atak jest umiejętnością i wymaga wykupienia za punkty synchronizacji. Każdy rodzaj broni białej wymaga wykupienia osobnej umiejętności.
Atak oszałamiający działa na większość przeciwników. Wyjątkiem siłacze, którzy odepchną Arno. Wykonaj go raz, a na moment ogłuszysz wroga. Wykonaj drugi i trzeci, a przeciwnik upadnie na ziemię i stanie się na chwilę całkowicie podatny na ciosy. Atak oszałamiający jest umiejętnością i wymaga wykupienia za punkty synchronizacji.
Szybki strzał działa na większość przeciwników. Arno strzela wybraną w danym momencie bronią strzelecką, niezależnie od rodzaju. Jest to ważne, gdyż pozwala na użycie zarówno pistoletu, jak i ostrza berserkera. Większość wrogów nie jest w stanie uniknąć szybkiego strzału, warto więc stosować go przeciw silnym przeciwnikom, którzy sprawiają ci problemy w walce na broń białą.
Szybki rzut bombą działa na wszystkich przeciwników w zasięgu. Podobnie jak przy szybkim strzale, Arno używa bomby, którą akurat dla niego wybrałeś. Dzięki temu możesz rzucić pod nogi zarówno bombę dymną, jak i z trującym gazem. Tego ostatniego unikaj, bo bomba trująca rani również ciebie.
Przeciwnicy
Nad paskiem życia przeciwnika zauważysz symbole. Oznaczają jego poziom trudności. Jeden oznacza bardzo łatwego przeciwnika, pięć bardzo trudnego. Silniejsi przeciwnicy mają więcej punktów życia, a ich ataki zadają więcej obrażeń. Poza tym ich możliwości zależą od rodzaju.
Instrukcja wyróżnia sześć rodzajów wrogów. Podstawowi to żołnierze. Mają słaby atak, mało punktów życia i są podatni na wszystko. Będziesz ich pokonywał łatwo i szybko. Silnych wrogów rozpoznasz po szerokiej sylwetce. Ich ataki są wolne, ale bardzo silne. Niektórych z nich nie możesz parować, dlatego w walce z nimi najlepiej stosować uniki albo strzały. Obserwatorzy to snajperzy i inne osoby z muszkietami. Potrzebują czasu na wycelowanie, ale ich strzały zadają duże obrażenia. Są jednak beznadziejni w walce bezpośredniej. Poszukiwacze posiadają szybkie ataki oraz mogą rzucać bomby błyskowe, które na krótko będą oślepiały Arno. W walce z nimi dobrze jest stosować uniki, gdyż nie każdy ich atak będziesz w stanie idealnie sparować. Obrońców rozpoznasz po broni drzewcowej. Mają zwiększony zasięg ataku, sporo zdrowia i potrafią długo parować twoje ataki. Nie są odporni na strzały. Oficerowie mają najwięcej punktów życia, silne i szybkie ataki, a na dodatek potrafią unikać pocisków. Rozpoznasz ich po drogich lub eleganckich czapkach lub hełmach.
Dzwony alarmowe
Z pomocą dzwonów przeciwnicy mogą przywołać posiłki. Słysząc dźwięk dzwonu pobliscy wrogowie zaczną biec w jego kierunku. Dzwon nie tworzy, tylko ściąga wsparcie. Jeśli więc w pobliżu nie pozostał nikt przy życiu, to dzwonienie nie przyniesie efektów.
Przeciwnika, który będzie chciał uderzyć w dzwon, rozpoznasz po ikonce nad jego głową. Postaraj się go obalić albo zastrzelić zanim do niego dobiegnie. W czasie walki grupowej przynajmniej jedna osoba będzie próbowała dotrzeć do dzwonu. Najczęściej będzie to wróg stojący najbliżej niego, korzystający z okazji, że inni walczą. W takim wypadku użyj bomby gazowej albo ogłuszającej i go dopadnij, zanim uderzy w dzwon.
Arno może psuć dzwony, ale musi w tym celu pozostać niewykrytym. Zauważenie przez przynajmniej jedną osobę uniemożliwia sabotaż dzwonu.