Zagadki Nostradamusa | Aktywności dodatkowe w AC Unity poradnik Assassin's Creed: Unity
Ostatnia aktualizacja: 17 kwietnia 2019
Zagadki Nostradamusa
W podziemiach Cafe Theatre znajduje się zbroja Thomasa de Carneillona, średniowiecznego Asasyna. Dostępu do niego broni zamek. W celu zdobycia klucza musisz rozwiązać rozrzucone po mieście zagadki Nostradamusa. Za rozwiązanie każdej zagadki otrzymasz fragment klucza oraz 500 liwrów.
Zagadki składają się z symboli i tekstu. Tekst zawiera informacje, gdzie znajdują się kolejne symbole tego samego kształtu. Twoim zadaniem jest znaleźć źródło zagadki, a potem do pięciu kolejnych identycznych symboli. Każdy z nich wyświetli zagadkę, której rozwiązanie zaprowadzi cię do kolejnego. Musisz odczytywać je we właściwej kolejności, inaczej zagadka nie zostanie uznana za zaliczoną.
Rozwiązania mogą znajdować się na ziemi, dachach bądź ścianach. By je znaleźć, użyj Wzroku Orła. Gra podpowie ci, jesli znajdujesz się w pobliżu rozwiązania, nawet jeśli nie użyłeś Wzroku.
Zagadki nie są widoczne na mapie Paryża, póki ich nie odkryjesz. Możesz również zakupić odpowiednie ułatwienie za kredyty Helixa. W grze umieszczono 18 zagadek.
Za każde sześć zebranych fragmentów można otworzyć kolejne drzwi w zbrojowni. Każde drzwi prowadzą do zagadki platformowo-logicznej. Nagrodą za ich rozwiązanie jest otworzenie jednego z trzech zamków, jakie blokują dostęp do zbroi.
Drzwi prawe
W pomieszczeniu znajdują się cztery kolumny. Każda z nich ma przyporządkowany jeden ze znaków zodiaku. Spójrz na podłogę, by zorientować się, który. Twoim zadaniem jest tak obrócić kolumny, by pasowały do swoich znaków zodiaku. Na każdej kolumnie znajdziesz cztery konstelacje. Wszystkie możliwe konstelacje znajdują się na ścianach.
W celu rozwiązania zagadki wpierw podejdź do symbolu na ziemi. Potem znajdź go na ścianie i sprawdź, jak wygląda jego układ gwiazd. Znajdź ten układ na kolumnie. Na koniec obróć kolumnę tak, by układ pasował do symbolu na ziemi. Zazwyczaj będziesz musiał obrócić kolumnę dwa lub trzy razy.
Gdy wszystkie kolumny zostaną prawidłowo obrócone, czeka cię sekwencja zręcznościowa. Będziesz wspinał się i skakał po kolumnach, ścianach oraz przedmiotach zawieszonych pod sufitem. Po chwili skakania powinieneś dotrzeć do dźwigni oraz skrzyni.
Drzwi lewe
W pomieszczeniu znajduje się zagadka logiczna. Twoim zadaniem jest ustawić planety na ich miejscach. Aby to zrobić naciśnij lewy i prawy przycisk trzy razy, a środkowy jeden raz. Po lewej otworzą się drzwi prowadzące do skrzyni i dźwigni.
Drzwi środkowe
Wdrap się na ścianę. Na całej długości tunelu znajdują się dwa wystające elementy. Prostokątne są nieszkodliwe. Półokrągłe u dołu regularnie wypuszczają trujący gaz. Twoim zadaniem jest przedosać się na drugą stronę tunelu. Obserwuj, skąd i jak często wydobywa się gaz, zaczekaj na odpowiedni moment i ruszaj dalej. W kilku momentach będziesz musiał przeskoczyć na przeciwległą ścianę. Gra poinformuje cię, kiedy będziesz musiał to zrobić. Kontakt z gazem spowoduje otrzymanie przez Arno małych obrażeń. Zagadkę możesz powtarzać tak długo, aż dotrzesz na drugą stronę, do ostatniej skrzyni i dźwigni.
Po rozwiązaniu wszystkich trzech zagadek otrzymasz dostęp do zbroi.