Technical Aptitude | Umiejętności | Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Kategoria Technical Aptitude (Umiejętności techniczne)
Poniższa tabelka prezentuje wszystkich piętnaście umiejętności dostępnych w kategorii Technical Aptitude. Kolumna LVL oznacza poziom umiejętności. Poziomy 1-10 są ogólnodostępne, przy czym w celu zdobycia danej umiejętności wymagane jest odblokowanie wszystkich poprzednich. Przykładowo, chcąc zdobyć umiejętność z ósmego poziomu należy najpierw odblokować umiejętności z poziomów od pierwszego do siódmego.
Ostatnich pięć umiejętności (poziomy 11-15) jest zarezerwowanych dla postaci z obraną specjalizacją uwzględniającą między innymi kategorię Technical Aptitude. Wyboru specjalizacji dokonuje się pod koniec kampanii rozgrywanej w Arabii Saudyjskiej i więcej informacji na ten temat możesz się dowiedzieć z podpunktu zatytułowanego Klasy i specjalizacje postaci.
Kolumna TYP podpowiada czy dana umiejętność jest aktywna (A) czy pasywna (P). Aktywne umiejętności muszą być każdorazowo uruchamiane i często po ich użyciu wymagane jest odczekanie aż będzie można z nich ponownie skorzystać. Umiejętności pasywne nie potrzebują żadnej ingerencji z naszej strony, choć w wyjątkowych przypadkach również mogą wymagać odczekania aż zostaną zregenerowane, tak by w przyszłości właściwie zadziałały. Kolorem zielonym oznaczona została najbardziej przydatna aktywna umiejętność, a kolorem czerwonym najbardziej przydatna pasywna umiejętność z kategorii Technical Aptitude.
LOGO | LVL | TYP | NAZWA I OPIS UMIEJĘTNOŚCI |
1 | P | Medic (Basic) - Medyk (Poziom podstawowy) Opis: Główny bohater odzyskuje 50% więcej punktów zdrowia w wyniku leczenia. Uwagi: Zdecydowanie radzę zainteresować się tą umiejętnością już na samym początku gry i to niezależnie od tego czy zamierzasz grać postacią biorącą aktywny udział w walkach czy dążącą do pozostawania w ukryciu. Pamiętaj, że energia życiowa w przeciwieństwie do pancerza nie regeneruje się, tak więc ważne jest to żeby móc ją sprawnie uzupełniać. Warto też dodać, że umiejętność ta obejmuje swym działaniem zarówno podręczne apteczki jak i zestawy pierwszej pomocy odnajdywane na ścianach w trakcie wykonywania misji. | |
2 | P | Weapon Rechambering - Modyfikacja komór w broniach Opis: Wszystkie typy broni mogą pomieścić trzy dodatkowe pociski. Uwagi: Umiejętność ta może Ci się przydać jeżeli Twoja postać często używa shotgunów lub pistoletów, gdyż to właśnie w tych rodzajach broni dodatkowe naboje w magazynku będą bardzo pomocne. | |
3 | P | Field Stripping - Odnajdywanie amunicji Opis: Odnajdywanie większej ilości amunicji. Uwagi: Nie jest to jakoś szczególnie interesująca pozycja, choć warto zauważyć, że obejmuje ona swym działaniem nie tylko badane ciał wrogów, ale również amunicję odnajdywaną w innych miejscach w świecie gry. | |
4 | P | Medical Familiarity (Basic) - Znajomość medycyny (Poziom podstawowy) Opis: Skrócenie czasu oczekiwania na powtórne skorzystanie z medykamentów o 25%. Uwagi: Umiejętnością tą dobrze byłoby zainteresować się jedynie w przypadku zabawy na wyższych poziomach trudności, gdyż wtedy mogą się pojawić problemy z koniecznością szybkiego użycia więcej niż jednego zestawu leczniczego. | |
5 | P | Weapon Balancing - Balans broni Opis: Zmniejszenie rozrzutu przy prowadzeniu ostrzału o 2 punkty we wszystkich typach broni. Uwagi: To bardzo interesująca pozycja, której zalety najbardziej można docenić w przypadku zabawy postacią, która dąży do częstego oddawania precyzyjnych strzałów lub ogólnie często wdaje się w potyczki z użyciem różnych rodzajów broni. | |
6 | P | Medic (Advanced) - Medyk (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 1: Odzyskiwanie 50% więcej punktów zdrowia (w sumie 100%) w wyniku leczenia. Uwagi: Także i tą umiejętnością dobrze byłoby zainteresować się niezależnie od preferowanego stylu gry. Bonusy do odzyskiwanej energii życiowej przydadzą się w szczególności w trakcie walk z trudniejszymi bossami. | |
7 | P | Gadgeteer (Basic) - Gadżetowiec (Poziom podstawowy) Opis: Odblokowanie dodatkowego slotu na gadżety. Uwagi: Oczywiste jest to, że na odblokowanie tej umiejętności warto się zdecydować tylko jeżeli zależy Ci na przenoszeniu i używaniu różnych typów gadżetów. | |
8 | A | Brilliance (Basic) - Błyskotliwość (Poziom podstawowy) Opis: Zniesienie czasu oczekiwania na ponowne użycie innych umiejętności lub gadżetów. Czas potrzebny na zregenerowanie umiejętności: 240 sekund. Uwagi: To jedyna aktywna umiejętność z tej kategorii i zdecydowanie warto się nią zainteresować. Zniesienie czasu oczekiwania może się okazać szczególnie pomocne w przypadku innych wysokopoziomowych umiejętności, których regeneracja w normalnych warunkach trwa bardzo długo. Niestety na taki luksus nie będziesz sobie mógł zbyt często pozwolić, gdyż ta konkretna umiejętność wymaga czterominutowej regeneracji. | |
9 | P | Armor Customization (Basic) - Modyfikacja pancerza (Poziom podstawowy) Opis: +10 do wytrzymałości. Uwagi: Umiejętność tę dobrze byłoby szybko odblokować w przypadku zabawy postacią działającą w ukryciu i korzystającą z lekkich pancerzy wspomagających proces skradania się. | |
10 | P | Weapon Customization - Modyfikacja broni Opis: +3 do obrażeń zadawanych z użyciem wszystkich typów broni. Uwagi: Jest to bardzo przydatna umiejętność, szczególnie we wczesnej fazie gry gdy nie dysponuje się jeszcze najlepszymi broniami oraz upgrade'ami. | |
11 | P | Medical Familiarity (Master) - Znajomość medycyny (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 4: Skrócenie czasu oczekiwania o dodatkowych 25% (w sumie o 50%). Uwagi: Podobnie jak w przypadku poprzedniego poziomu tej umiejętności, na zakup warto zdecydować się wyłącznie w przypadku zabawy na wyższym poziomie trudności. Warto też przy okazji pamiętać o zabieraniu na misje większej liczby medykamentów tak by pomimo otrzymanej szansy mieć czym wyleczyć głównego bohatera. | |
12 | P | Medic (Master) - Medyk (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 6: Odzyskiwanie 50% więcej punktów zdrowia (w sumie 150%) w wyniku leczenia. Uwagi: Dostępu do tej umiejętności nie zdobędziesz od razu, tak więc jej odblokowanie powinieneś uzależnić od aktualnych potrzeb, a mianowicie od tego czy dotychczasowe ustawienia są wystarczające do utrzymywania Mike'a przy życiu czy nie. | |
13 | P | Armor Customization (Master) - Modyfikacja pancerza (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 9: Pięć dodatkowych punktów wytrzymałości (w sumie 15 punktów). Uwagi: Oferowany bonus jest tym razem o połowę mniejszy, choć i tak warto się zainteresować tą opcją. Jest to szczególnie wskazane jeżeli korzystasz ze zbroi pomagających w pozostawaniu w ukryciu, a niekoniecznie polepszających parametry obronne głównego bohatera. | |
14 | P | Gadgeteer (Master) - Gadżetowiec (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 7: Odblokowanie dodatkowego slotu na gadżety (w sumie dwóch). Uwagi: Podobnie jak w przypadku poziomu podstawowego, jedyną cechą tej umiejętności jest dodanie jednego nowego slotu. Jeżeli więc nie korzystasz z wielu różnych typów gadżetów, to Cię ona nie zainteresuje. | |
15 | A | Brilliance (Master) - Błyskotliwość (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 8: Skrócenie czasu regeneracji umiejętności o 195 sekund (do 45 sekund). Uwagi: Różnica jest jak widać ogromna, tak więc jeżeli do tej pory korzystałeś z poziomu podstawowego to zdecydowanie powinieneś się zainteresować także poziomem mistrzowskim. |