Shotguns | Umiejętności | Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Kategoria Shotguns (Shotguny)
Poniższa tabelka prezentuje wszystkich piętnaście umiejętności dostępnych w kategorii Shotguns. Kolumna LVL oznacza poziom umiejętności. Poziomy 1-10 są ogólnodostępne, przy czym w celu zdobycia danej umiejętności wymagane jest odblokowanie wszystkich poprzednich. Przykładowo, chcąc zdobyć umiejętność z ósmego poziomu należy najpierw odblokować umiejętności z poziomów od pierwszego do siódmego.
Ostatnich pięć umiejętności (poziomy 11-15) jest zarezerwowanych dla postaci z obraną specjalizacją uwzględniającą między innymi kategorię Shotguns. Wyboru specjalizacji dokonuje się pod koniec kampanii rozgrywanej w Arabii Saudyjskiej i więcej informacji na ten temat możesz się dowiedzieć z podpunktu zatytułowanego Klasy i specjalizacje postaci.
Kolumna TYP podpowiada czy dana umiejętność jest aktywna (A) czy pasywna (P). Aktywne umiejętności muszą być każdorazowo uruchamiane i często po ich użyciu wymagane jest odczekanie aż będzie można z nich ponownie skorzystać. Umiejętności pasywne nie potrzebują żadnej ingerencji z naszej strony, choć w wyjątkowych przypadkach również mogą wymagać odczekania aż zostaną zregenerowane, tak by w przyszłości właściwie zadziałały. Kolorem zielonym oznaczona została najbardziej przydatna aktywna umiejętność, a kolorem czerwonym najbardziej przydatna pasywna umiejętność z kategorii Shotguns.
LOGO | LVL | TYP | NAZWA I OPIS UMIEJĘTNOŚCI |
1 | P | Shotgun Proficiency (Basic) - Biegłość w obsłudze shotguna (Poziom podstawowy) Opis: +2 do stabilności i zmniejszenia rozrzutu przy korzystaniu z shotgunów. Uwagi: Jeżeli w trakcie gry zamierzasz korzystać z shotgunów to umiejętność tę powinieneś od razu odblokować, przy założeniu oczywiście, że tak się nie stało w wyniku obranej klasy postaci. Poprawienie stabilności i ustabilizowanie rozrzutu pozwoli Ci na oddawanie bardziej precyzyjnych strzałów, dzięki czemu łatwiej Ci będzie pokonywać wrogów. | |
2 | P | Improved Shotgun Critical Hit (Basic) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem shotguna (Poziom podstawowy) Opis: Skrócenie czasu oczekiwania na trafienie krytyczne z czterech do trzech sekund. Ograniczenia: Proces przygotowywania się do oddania strzału wymaga przytrzymywania prawego przycisku myszy i może zostać wstrzymany jeżeli w międzyczasie wystrzelony zostanie pocisk lub przeładowana zostanie broń. Uwagi: Nie jest to niestety szczególnie przydatna umiejętność, bo jedynie nieznacznie skraca czas oczekiwania. Same trafienia krytyczne są natomiast godne polecenia, gdyż nie tylko zadają poważne obrażenia, ale pozwalają również w większości przypadków na powalenie przeciwnika na ziemię. | |
3 | A | Room Sweep (Basic) - Oczyszczenie pomieszczenia (Poziom podstawowy) Opis: Zwiększenie szybkostrzelności shotguna i uczynienie każdego trafienia krytycznym na czas pięciu sekund. Czas potrzebny na zregenerowanie umiejętności: 60 sekund. Uwagi: To jedyna aktywna umiejętność z tej kategorii i zdecydowanie warto z niej korzystać. Nawet na najniższym poziomie zaawansowania można z jej pomocą poczynić spore zniszczenia, choć wskazane jest atakowanie wrogów rozstawionych blisko siebie tak by w przeciągu pięciu sekund móc zdążyć ich wszystko zlikwidować lub choćby powalić. Nie zapomnij o odblokowaniu dalszych poziomów tej umiejętności w toku rozgrywki! | |
4 | P | Shotgun Proficiency (Trained) - Biegłość w obsłudze shotguna (Wytrenowany) Opis: +3 do obrażeń zadawanych z użyciem shotguna. Uwagi: To doskonały wybór we wczesnej fazie gry. Uzyskanie trzech dodatkowych punktów obrażeń pozwoli Ci łatwiej dobijać atakowanych wrogów, bez konieczności ciągłego polegania na trafieniach krytycznych. W dalszej części gry warto też odblokować drugi poziom tej umiejętności tak by dodatkowo zwiększyć siłę rażenia shotguna. | |
5 | P | Armed and Dangerous (Shotgun) - Uzbrojony i niebezpieczny (Shotgun) Opis: Główny bohater może zabierać na misje 2x więcej amunicji do shotguna. Uwagi: Zdecydowanie warto rozważyć zdobycie tej umiejętności, gdyż domyślny limit wymusza oszczędzanie amunicji, a ewentualne upgrade'y pomogą raczej w niewystarczającym stopniu. | |
6 | P | Rapid Reload (Basic) - Szybkie przeładowanie (Poziom podstawowy) Opis: Ładowanie każdorazowo dwóch pocisków do shotguna zamiast jednego. Uwagi: O ile w przypadku pozostałych broni tylko jedna umiejętność była związana z faktem przeładowywania, o tyle tu są to dwie. Generalnie nie warto się wdawać w szczegóły, mając jedynie świadomość, że z każdym odblokowanym poziomem proces ten będzie przebiegał sprawniej. | |
7 | A | Room Sweep (Advanced) - Oczyszczenie pomieszczenia (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 3: Wydłużenie czasu działania umiejętności o 5 sekund (do 10 sekund) i skrócenie czasu regeneracji umiejętności o 15 sekund (do 45 sekund). Uwagi: Obie zmiany są bardzo użyteczne i w wyraźny sposób mogą wpłynąć na Twoją skuteczność w operowaniu shotgunem, tak więc radziłbym możliwie jak najwcześniej odblokować ten poziom aktywnej umiejętności. | |
8 | P | Shotgun Proficiency (Advanced) - Biegłość w obsłudze shotguna (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 1: Zwiększenie stabilności i zmniejszenie rozrzutu przy korzystaniu z shotguna o dwa dodatkowe punkty (w sumie o cztery punkty). Uwagi: Osiągnięcie tego poziomu rozwoju nie jest szczególnie istotne, tak więc będzie Ci raczej w większym stopniu zależało na zapewnieniu sobie możliwości dotarcia do kolejnych umiejętności kategorii Shotguns. | |
9 | P | Improved Shotgun Critical Hit (Advanced) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem shotguna (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 2: Skrócenie czasu oczekiwania na trafienie krytyczne o dodatkową sekundę (do dwóch sekund). Uwagi: Tu różnica jest już bardziej zauważalna aniżeli w przypadku umiejętności z drugiego poziomu kategorii. Zaledwie dwusekundowe oczekiwanie na oddanie strzału pozwoli Ci znacznie częściej polegać na trafieniach krytycznych, a więc i doprowadzić do obniżenia poziomu trudności wielu walk. | |
10 | A | Room Sweep (Expert) - Oczyszczenie pomieszczenia (Ekspert) Zmiany w stosunku do poziomu 7: Wydłużenie czasu działania umiejętności o 5 sekund (w sumie do 15 sekund). Uwagi: Tym razem zmiana dotyczy jedynie czasu trwania umiejętności, lecz nie oznacza to oczywiście, że nie powinieneś się tą pozycją zainteresować. 15 sekund to wystarczająco dużo czasu żeby pozbyć się licznej grupki przeciwników. | |
11 | P | Rapid Reload (Master) - Szybkie przeładowanie (Mistrz) Opis: Ładowanie każdorazowo trzech pocisków do shotguna zamiast jednego. Uwagi: Przyśpieszenie procesu ładowania nie uczyni nagle z Ciebie maszyny do zabijania, tak więc jedynym powodem do odblokowania umiejętności powinna być chęć zdobycia czterech pozostałych pozycji z kategorii Shotguns. | |
12 | P | Shotgun Proficiency (Expert) - Biegłość w obsłudze shotguna (Ekspert) Zmiany w stosunku do poziomu 8: Zwiększenie stabilności i zmniejszenie rozrzutu przy korzystaniu z shotguna o dwa dodatkowe punkty (w sumie o sześć punktów). Uwagi: Ta umiejętność również nie oferuje żadnych rewolucyjnych zmian, choć bonusy do stabilności i zmniejszonego rozrzutu mogą Ci w jeszcze większym stopniu pomóc w oddawaniu celnych strzałów. | |
13 | P | Improved Shotgun Critical Hit (Master) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem shotguna (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 9: Skrócenie czasu oczekiwania na trafienie krytyczne o dodatkowe pół sekundy (w sumie do 1,5 sekundy). Uwagi: Tym razem różnica obejmuje jedynie pół sekundy, ale mimo wszystko ma to wpływ na grę i pozwala na usprawnienie procesu eliminacji jednostek wroga poprzez stosowanie trafień krytycznych. | |
14 | P | Shotgun Proficiency (Master) - Biegłość w obsłudze shotguna (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 12: Zwiększenie obrażeń zadawanych z użyciem shotguna o 3 punkty (w sumie o 6 punktów). Uwagi: To cenny nabytek, nawet jeśli posiadasz już dobrą giwerę i upgrade'y zwiększające siłę ognia. W połączeniu z innymi umiejętnościami z tej kategorii można zdziałać naprawdę wiele. | |
15 | A | Room Sweep (Master) - Oczyszczenie pomieszczenia (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 10: Wydłużenie czasu działania umiejętności o 5 sekund (w sumie do 20 sekund). Uwagi: Co tu dużo mówić - w połączeniu z umiejętnością z czternastego poziomu i dobrą bronią można bezproblemowo likwidować nawet bardzo liczne grupki przeciwników. Podobnie jak w przypadku ostatniej umiejętności kategorii pistoletów maszynowych, nie należy zapomnieć o wyposażeniu się w dobry pancerz, tak by podczas masowej eksterminacji sił wroga samemu nie zginąć. |