Martial Arts | Umiejętności | Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Kategoria Martial Arts (Sztuki walki)
Poniższa tabelka prezentuje wszystkich piętnaście umiejętności dostępnych w kategorii Martial Arts. Kolumna LVL oznacza poziom umiejętności. Poziomy 1-10 są ogólnodostępne, przy czym w celu zdobycia danej umiejętności wymagane jest odblokowanie wszystkich poprzednich. Przykładowo, chcąc zdobyć umiejętność z ósmego poziomu należy najpierw odblokować umiejętności z poziomów od pierwszego do siódmego.
Ostatnich pięć umiejętności (poziomy 11-15) jest zarezerwowanych dla postaci z obraną specjalizacją uwzględniającą między innymi kategorię Martial Arts. Wyboru specjalizacji dokonuje się pod koniec kampanii rozgrywanej w Arabii Saudyjskiej i więcej informacji na ten temat możesz się dowiedzieć z podpunktu zatytułowanego Klasy i specjalizacje postaci.
Kolumna TYP podpowiada czy dana umiejętność jest aktywna (A) czy pasywna (P). Aktywne umiejętności muszą być każdorazowo uruchamiane i często po ich użyciu wymagane jest odczekanie aż będzie można z nich ponownie skorzystać. Umiejętności pasywne nie potrzebują żadnej ingerencji z naszej strony, choć w wyjątkowych przypadkach również mogą wymagać odczekania aż zostaną zregenerowane, tak by w przyszłości właściwie zadziałały. Kolorem zielonym oznaczona została najbardziej przydatna aktywna umiejętność, a kolorem czerwonym najbardziej przydatna pasywna umiejętność z kategorii Martial Arts.
LOGO | LVL | TYP | NAZWA I OPIS UMIEJĘTNOŚCI |
1 | P | CQC Proficiency (Basic) - Biegłość w walce wręcz (Poziom podstawowy) Opis: Zwiększenie siły obrażeń zadawanych w walce wręcz do 30 punktów (zamiast standardowych dwudziestu). Uwagi: Umiejętność tę warto odblokować nawet w sytuacji gdy planujesz atakować wrogów wyłącznie z dystansu. Nigdy nie wiadomo kiedy znajdziesz się tuż przy nich, a wtedy bonus do obrażeń pozwoli Ci się ich szybciej pozbyć. Jeśli natomiast grasz postacią lubiącą się skradać to tym bardziej warto zdecydować się na zakup, bo nigdy nie będziesz miał pewności, że próba zaskoczenia przeciwnika w walce wręcz zakończy się powodzeniem. | |
2 | P | Strike Combo (Basic) - Seria uderzeń (Poziom podstawowy) Opis: Zadawanie maksymalnie czterech ciosów w serii (zamiast standardowych trzech). Ograniczenia: Seria zakończy się sukcesem tylko jeśli przeciwnik nie zastosuje w międzyczasie skutecznego bloku. Uwagi: Na podstawowym poziomie tej umiejętności niestety niewiele zyskasz, aczkolwiek warto zadbać o zdobycie jej drugiego poziomu, dzięki czemu seria ciosów ulegnie wydłużeniu. | |
3 | P | Melee Defense (Basic) - Obrona w walce wręcz (Poziom podstawowy) Opis: Zmniejszenie siły obrażeń zadawanych przez wrogów w walce wręcz o 15%. Uwagi: Pomimo tego, iż jest to zaledwie pierwszy poziom tej umiejętności, to 15-procentowa zniżka jest w trakcie zabawy bardzo zauważalna. Dobrze byłoby odblokować tę umiejętność jeszcze we wczesnej fazie gry, zanim zaczniesz regularnie spotykać wrogów lepiej wyszkolonych w walce wręcz. | |
4 | P | Knockback Strike - Uderzenie odrzucające Opis: Mocne uderzenie pozwalające na ogłuszenie i odrzucenie przeciwnika. Ograniczenia: Atak zostanie przerwany jeżeli w trakcie jego "ładowania" główny bohater zostanie uderzony lub trafiony. Uwagi: Uderzenie to jest fajną alternatywą dla łączonych w kombinacje szybkich ciosów i w celu jego aktywowania trzeba przytrzymać klawisz akcji. Jest to doskonały atak na przeciwników notorycznie blokujących Twoje standardowe uderzenia. | |
5 | A | Fury (Basic) - Furia (Poziom podstawowy) Opis: Główny bohater wpada w stan furii, w którym upływ czasu na 6 sekund zostaje nieznacznie zwolniony, a jego ciosy wręcz zadają o 10% większe obrażenia. Bloki stawiane przez wrogów są ponadto o 1/4 mniej skuteczne. Ograniczenia: Będąc w trybie furii główny bohater nie może się skradać, a próba skorzystania z broni lub gadżetu doprowadzi do jej przedwczesnego zakończenia. Uwagi: To jedyna aktywna umiejętność z tej kategorii, której główną zaletą jest znacznie zwiększenie możliwości bojowych Michaela na czas jej działania. Niestety w międzyczasie nie można wykonywać żadnych innych czynności, a jedynie eliminować przeciwników w walce wręcz. | |
6 | P | CQC Proficiency (Advanced) - Biegłość w walce wręcz (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 1: Zwiększenie siły obrażeń o 10 punktów (w sumie do 40 punktów). Uwagi: Usprawnienie to jest dosyć znaczące, zwłaszcza w połączeniu w serię uderzeń czy w trybie furii. Mimo wszystko radzę w dalszym ciągu rozwijać tę umiejętność, tak by główny bohater stanowił jeszcze poważniejsze zagrożenie w walce wręcz. | |
7 | P | Jump Attack - Atak z doskoku Opis: Mocne uderzenie z doskoku zadające wrogowi 75 punktów obrażeń. Wymagania: Główny bohater musi biec w stronę przeciwnika w momencie wciśnięcia klawisza akcji. Uwagi: To ciekawy i skuteczny rodzaj ataku, choć sprawdzi się on jedynie w większych lokacjach. Oczywiste jest to, że Michael musi mieć wystarczająco dużo miejsca do nabrania rozpędu. Jeśli już jednak uda Ci się wyprowadzić atak to nie tylko zadasz przeciwnikowi spore obrażenia, ale na dodatek powalisz go na ziemię, ułatwiając tym samym dobicie go zanim zdoła się pozbierać. | |
8 | P | Strike Combo (Master) - Seria uderzeń (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 2: Zadawanie jednego ciosu więcej w serii (w sumie pięciu). Uwagi: Jeśli tylko Twoja postać dąży do specjalizacji w walce wręcz, to powinieneś w miarę szybko odblokować tę umiejętność, gdyż w zdecydowanej większości walk będziesz chciał polegać właśnie na seriach szybkich uderzeń. | |
9 | P | CQC Proficiency (Expert) - Biegłość w walce wręcz (Ekspert) Zmiany w stosunku do poziomu 6: Zwiększenie siły obrażeń o 10 punktów (w sumie do 50 punktów) oraz siły ataku z doskoku (Jump Attack) o 15 punktów (w sumie do 90 punktów). Uwagi: Godne odnotowania jest w tym przypadku to, że wzmocnieniu ulegają nie tylko zwykłe uderzenia, ale również atak specjalny z siódmego poziomu tej kategorii. Rezultat tego jest taki, że pozyskanie tej konkretnej umiejętności powinno znajdować się w miarę wysoko na liście priorytetów. | |
10 | A | Fury (Advanced) - Furia (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 5: Wydłużenie czasu działania umiejętności o 4 sekundy (do 10 sekund), zmniejszenie skuteczności bloków stawianych przez wrogów o 1/4 (do 2/4) oraz skrócenie czasu regeneracji umiejętności o 30 sekund (do 60 sekund). Uwagi: Usprawnienia nie obejmują niestety siły zadawanych obrażeń, lecz mimo wszystko można liczyć na poprawienie aż trzech różnych parametrów tej umiejętności. Najbardziej pomocne jest oczywiście wydłużenie czasu jej trwania, gdyż w przeciągu dziesięciu sekund można zdziałać naprawdę dużo. | |
11 | P | Melee Defense (Advanced) - Obrona w walce wręcz (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 3: Zmniejszenie siły otrzymywanych obrażeń o dodatkowych 15% (w sumie o 30%). Uwagi: Umiejętność ta może się przydać szczególnie w dalszej fazie gry, znacząco zmniejszając siłę obrażeń zadawanych przez elitarne jednostki wroga. Nie zapomnij odblokować ostatniego jej poziomu by zapewnić sobie jeszcze lepszą ochronę przed ich atakami. | |
12 | P | CQC Proficiency (Master) - Biegłość w walce wręcz (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 9: Zwiększenie siły obrażeń o 10 punktów (w sumie do 60 punktów) oraz siły ataku z doskoku (Jump Attack) o 20 punktów (w sumie do 110 punktów). Uwagi: Usprawnienia są jeszcze poważniejsze od tych z poprzedniego poziomu, co w szczególności w przypadku ataku z doskoku daje bardzo zadowalający rezultat (ponad sto punktów obrażeń!). | |
13 | P | Point Blank Shot - Strzał z bliska Opis: Oddanie szybkiego strzału z bliska w stronę pobitego przeciwnika. Wymagania: Atak z użyciem broni palnej musi zostać wyprowadzony bezpośrednio po zakończeniu serii szybkich uderzeń. Ograniczenia: Próba wyprowadzenia ataku w złym momencie lub po niepełnej serii uderzeń zakończy się niepowodzeniem. Uwagi: To dość unikalna umiejętność, której właściwe stosowanie może w bardzo znaczący sposób pomóc Ci w eliminowaniu mocno pobitych przeciwników. Tuż po zakończeniu serii szybkich uderzeń musisz mianowicie wcisnąć lewy przycisk myszy i jeżeli wszystko wykonasz zgodnie z planem to główny bohater użyje swej broni. | |
14 | P | Melee Defense (Master) - Obrona w walce wręcz (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 11: Zmniejszenie siły otrzymywanych obrażeń o dodatkowych 20% (w sumie o 50%). Uwagi: Bardzo przydatna umiejętność, szczególnie na wyższych poziomach trudności i w starciach z lepiej przygotowanymi przeciwnikami. Zmniejszenie siły ich ataków o połowę pomoże Ci wyjść cało z niejednej opresji, bez konieczności ratowania się ucieczką czy korzystaniem z pierwszej pomocy. | |
15 | A | Fury (Master) - Furia (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 5: Wydłużenie czasu działania umiejętności o 10 sekund (w sumie do 20 sekund), zmniejszenie skuteczności bloków stawianych przez wrogów o 1/4 (w sumie do 3/4) oraz dodanie opcji regeneracji 15 punktów wytrzymałości za każdego zabitego w trybie furii przeciwnika. Uwagi: Zmiany są jak widać znaczące. W szczególności mam tu na myśli podwojenie czasu trwania tej umiejętności, dzięki czemu staczanie walk nawet z większymi grupami wrogów będzie bardzo ułatwione. Fajnym dodatkiem jest też możliwość częściowej regeneracji paska wytrzymałości. |