Graybox - Opis przejścia (1) | Prolog Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
WYDOSTANIE SIĘ Z CELI:

Wstań z łóżka, przetestuj klawisze odpowiedzialne za poruszanie postacią i zaczekaj aż zadzwoni telefon. Podejdź do PDA (M1, 1) i wciśnij SPACJĘ by porozmawiać z Miną Tang. W trakcie rozmowy będziesz mógł zadecydować w jaki sposób chcesz uciec z pomieszczenia, w którym byłeś przetrzymywany. Możliwe warianty zostały opisane poniżej:
![]() | Wariant 1 - zasadzka (Ambush) Jest to rozwiązanie charakterystyczne dla stylu agresywnego. Michael poprosi Minę o świadome wszczęcie alarmu. Musisz zaczekać aż do pomieszczenia wbiegnie strażnik i się z nim rozprawić. |
![]() | Wariant 2 - improwizacja (Improvise) Jest to rozwiązanie charakterystyczne dla stylu układnego. Po zakończeniu rozmowy musisz podejść do gaśnicy i wcisnąć klawisz akcji, dzięki czemu Michael rozbije szybę. Zaczekaj na pojawienie się strażnika i go zneutralizuj. |
![]() | Wariant 3 - odwrócenie uwagi (Distraction) Jest to rozwiązanie charakterystyczne dla stylu profesjonalnego. Zaczekaj aż Mina otworzy drzwi i przejdź do sąsiedniego pomieszczenia. Śmiało ruszaj dalej. Strażnika patrolującego kolejny korytarz możesz w łatwy sposób zaskoczyć. |
![]() | Wariant 4 - zignorowanie Miny (Ignore) Wybór tego wariantu oznacza konieczność powtórzenia czynności z wariantu drugiego. Musisz więc skorzystać z gaśnicy w celu rozbicia szyby i rozprawić się z wartownikiem, który się tu wkrótce pojawi. |
ZDOBYCIE BRONI:

W zależności od wybranego wariantu alarm może już teraz być aktywny lub załączy się w momencie wejścia do kolejnego pomieszczenia. Podejdź do panelu kontrolnego znajdującego się na lewej ścianie (M1, 2) i wejdź z nim w interakcję, co zainicjuje mini-grę.

Założenia tej mini-gry są bardzo proste. Musisz mianowicie zaciskać obwody we właściwej kolejności. Zawsze zacznij od odnalezienia obwodu numer 1 i prześledź krótki labirynt by ustalić który zacisk z dolnego rzędu należy wybrać. Powtórz to z kolejnymi obwodami. W tym przypadku są to w sumie cztery obwody, ale w kolejnych mini-grach tego typu może ich być nawet dwukrotnie więcej. Z wykonaniem mini-gry musisz oczywiście zdążyć przed upływem czasu, a ponadto popełnienie błędu doprowadzi do skrócenia przydzielonego odgórnie limitu.

W kolejnym dużym pomieszczeniu (M1, 3) wpadniesz na dwóch przeciwników. Warto byłoby pozbyć się ich bez wszczynania alarmu, a to dlatego, że Michael jest chwilowo nieuzbrojony. Pamiętaj, że jeżeli zostaniesz zauważony to przeciwnicy mogą doprowadzić do wszczęcia alarmu i w takiej sytuacji byłoby trudniej wygrać. Alarm zawsze możesz wyłączyć poprzez podejście do jednego z paneli i rozwiązanie opisanych wyżej mini-gry (będzie ona trudniejsza niż zazwyczaj). Zacznij od zneutralizowania bliżej rozstawionego przeciwnika (screen), a następnie zajmij się jego kolegą patrolującym dalszą część tego pomieszczenia.

Powróć do oznaczonego przez grę biurka (M1, 4) i zabierz pistolet z amunicją usypiającą. Dodatkowo w okolicy odnajdziesz dwa zestawy amunicji. Skieruj się do kolejnego pomieszczenia, w którym do zneutralizowania będzie jeden wartownik - możesz go zaskoczyć od tyłu lub zaatakować z pomocą pistoletu. Po wygranej walce zabierz amunicję.