Assault Rifles | Umiejętności | Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Kategoria Assault Rifles (Karabiny szturmowe)
Poniższa tabelka prezentuje wszystkich piętnaście umiejętności dostępnych w kategorii Assault Rifles. Kolumna LVL oznacza poziom umiejętności. Poziomy 1-10 są ogólnodostępne, przy czym w celu zdobycia danej umiejętności wymagane jest odblokowanie wszystkich poprzednich. Przykładowo, chcąc zdobyć umiejętność z ósmego poziomu należy najpierw odblokować umiejętności z poziomów od pierwszego do siódmego.
Ostatnich pięć umiejętności (poziomy 11-15) jest zarezerwowanych dla postaci z obraną specjalizacją uwzględniającą między innymi kategorię Assault Rifles. Wyboru specjalizacji dokonuje się pod koniec kampanii rozgrywanej w Arabii Saudyjskiej i więcej informacji na ten temat możesz się dowiedzieć z podpunktu zatytułowanego Klasy i specjalizacje postaci.
Kolumna TYP podpowiada czy dana umiejętność jest aktywna (A) czy pasywna (P). Aktywne umiejętności muszą być każdorazowo uruchamiane i często po ich użyciu wymagane jest odczekanie aż będzie można z nich ponownie skorzystać. Umiejętności pasywne nie potrzebują żadnej ingerencji z naszej strony, choć w wyjątkowych przypadkach również mogą wymagać odczekania aż zostaną zregenerowane, tak by w przyszłości właściwie zadziałały. Kolorem zielonym oznaczona została najbardziej przydatna aktywna umiejętność, a kolorem czerwonym najbardziej przydatna pasywna umiejętność z kategorii Assault Rifles.
LOGO | LVL | TYP | NAZWA I OPIS UMIEJĘTNOŚCI |
1 | P | Assault Rifle Proficiency (Basic) - Biegłość w obsłudze karabinu szturmowego (Poziom podstawowy) Opis: +2 do celności i zmniejszenia rozrzutu przy korzystaniu z karabinów szturmowych. Uwagi: Zdecydowanie powinieneś zadbać o to żeby dysponować tą pasywną umiejętnością już od pierwszych minut gry. Nie powinno być z tym problemu o ile wybrałeś właściwą klasę postaci. W przeciwnym wypadku odblokuj ją przy pierwszej możliwej okazji, gdyż poprawienie obu tych parametrów jest ważne by móc oddawać precyzyjne strzały z użyciem karabinów szturmowych. | |
2 | P | Improved Rifle Critical Hit (Basic) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem karabinu szturmowego (Poziom podstawowy) Opis: Usprawnienie działania trafień krytycznych, osiąganych po namierzeniu wroga i odczekaniu aż celownik się zmniejszy i zmieni swój kolor na czerwony. Ilość czasu potrzebnego na oddanie strzału krytycznego to trzy sekundy zamiast standardowych czterech. Ograniczenia: Proces przygotowywania się do oddania strzału zostanie zakłócony jeżeli główny bohater w międzyczasie się ruszy, obróci lub zostanie trafiony. Zostanie on natomiast przerwany przy próbie przeładowania broni. Uwagi: Ta umiejętność pasywna działa w bardzo zbliżony sposób do umiejętności z kategorii Pistols. Warto w nią zainwestować, jak również w jej kolejne odmiany, gdyż dzięki temu zwiększysz szanse skutecznego eliminowania wrogów zanim zdołają Cię namierzyć i odpowiedzieć ogniem. | |
3 | A | Focused Aim (Basic) - Skoncentrowany ostrzał (Poziom podstawowy) Opis: Automatyczne namierzanie przeciwnika przez 10 sekund. Czas potrzebny na zregenerowanie umiejętności: 60 sekund. Ograniczenia: W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania umiejętności należy mieć przez cały czas wciśnięty prawy przycisk myszy. Uwagi: To jedyna aktywna umiejętność z tej kategorii i szczerze mówiąc nie jest ona zbyt przydatna. Po aktywowaniu i przytrzymaniu prawego przycisku myszy celownik będzie automatycznie podążał za atakowanym przeciwnikiem, co w pewnym stopniu może ułatwić jego eliminację. Niestety jest to jedyna funkcja - na żadne bonusy w stylu zadawania dodatkowych obrażeń nie można tu liczyć. | |
4 | P | Armed and Dangerous (Assault Rifle) - Uzbrojony i niebezpieczny (Karabin szturmowy) Opis: Główny bohater może zabierać na misje 2x więcej amunicji do karabinu szturmowego. Uwagi: Umiejętność ta jest mniej przydatna aniżeli w przypadku pistoletów maszynowych i shotguna, gdyż amunicja do karabinu szturmowego szybko się nie wyczerpuje. Nowe zapasy można też często odnajdywać przy ciałach pokonanych wrogów oraz w wyniku eksploracji najbliższego otoczenia. | |
5 | P | Assault Rifle Proficiency (Trained) - Biegłość w obsłudze karabinu szturmowego (Wytrenowany) Opis: +3 do obrażeń zadawanych z użyciem karabinu szturmowego. Uwagi: Tę umiejętność, jak również kolejną z tej grupy, warto odblokować stosunkowo wcześnie, gdyż jednym z gwarantów sukcesu w przypadku karabinów szturmowych będzie właśnie konieczność zadawania większych obrażeń. | |
6 | P | Improved Rifle Critical Hit (Advanced) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem karabinu szturmowego (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 2: Skrócenie ilości czasu potrzebnego na oddanie strzału krytycznego o pół sekundy (do 2,5 sekundy). Uwagi: Na tym konkretnym poziomie różnica jest niewielka, gdyż obejmuje jedynie pół sekundy. Na rewelacje nie należy więc liczyć i potraktować tę umiejętność jako wymóg do odblokowanie ciekawszych pozycji. | |
7 | A | Focused Aim (Advanced) - Skoncentrowany ostrzał (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 3: Wydłużenie czasu trwania umiejętności o 10 sekund (do 20 sekund) i skrócenie ilości czasu potrzebnego na jej regenerację o 15 sekund (do 45 sekund). Uwagi: Pomimo dwóch znaczących zmian w dalszym ciągu nie jest to umiejętność, której odblokowanie powinno stanowić dla Ciebie absolutny priorytet. Jeśli mimo wszystko się do niej przekonałeś to usprawnienia z pewnością docenisz, szczególnie podwojenie czasu jej trwania. | |
8 | P | Rapid Reload (Assault Rifle) - Szybkie przeładowanie (Karabin szturmowy) Opis: Szybsze przeładowywanie i szybsza zamiana typu amunicji w karabinie szturmowym. Uwagi: Jest to mało istotna umiejętność, stanowiąca właściwie wyłącznie jeden z kroków niezbędnych do odblokowania ciekawszych pozycji. | |
9 | P | Assault Rifle Proficiency (Advanced) - Biegłość w obsłudze karabinu szturmowego (Poziom zaawansowany) Zmiany w stosunku do poziomu 1: Zwiększenie celności i zmniejszenie rozrzutu przy korzystaniu z karabinu szturmowego o dwa dodatkowe punkty (w sumie o cztery punkty). Uwagi: Tą pasywną umiejętnością dobrze byłoby się zainteresować, zwłaszcza jeśli lubisz używać karabinu szturmowego do oddawania celnych strzałów z większych odległości. | |
10 | A | Focused Aim (Expert) - Skoncentrowany ostrzał (Ekspert) Zmiany w stosunku do poziomu 7: Wydłużenie czasu trwania umiejętności o 10 sekund (w sumie do 30 sekund). Uwagi: Generalnie nic się tu nie zmienia - jeżeli nie jesteś zwolennikiem tej umiejętności to tym usprawnieniem się nie zainteresujesz. Ja radziłbym ją zdobyć tylko jeśli masz w planach pełne odblokowanie kategorii Assault Rifles. | |
11 | P | Improved Rifle Critical Hit (Expert) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem karabinu szturmowego (Ekspert) Zmiany w stosunku do poziomu 6: Skrócenie ilości czasu potrzebnego na oddanie strzału krytycznego o pół sekundy (w sumie do dwóch sekund). Uwagi: Dwie sekundy to już co najmniej zadowalający wynik, przez co warto się zainteresować tą pozycją. Polecam też przy okazji odblokować ostatnią umiejętność z tej grupy. | |
12 | P | Assault Rifle Proficiency (Expert) - Biegłość w obsłudze karabinu szturmowego (Ekspert) Zmiany w stosunku do poziomu 9: Zwiększenie celności i zmniejszenie rozrzutu przy korzystaniu z karabinu szturmowego o dwa dodatkowe punkty (w sumie o sześć punktów). Uwagi: Także i w tym przypadku powinieneś zdecydować się na szybkie odblokowanie umiejętności, gdyż znacznie usprawni to proces oddawania precyzyjnych strzałów. | |
13 | P | Improved Rifle Critical Hit (Master) - Lepsze trafienia krytyczne z użyciem karabinu szturmowego (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 11: Skrócenie ilości czasu potrzebnego na oddanie strzału krytycznego o pół sekundy (w sumie do 1,5 sekundy). Uwagi: To ostatnia umiejętność z tej grupy, w rezultacie czego nie powinno dziwić to, że oferowany bonus jest bardzo cenny. Konieczność odczekania zaledwie półtorej sekundy sprawi, że wielu wrogów będziesz mógł likwidować pojedynczym strzałem lub (w najgorszym wypadku) krótką serią z karabinu. | |
14 | P | Assault Rifle Proficiency (Master) - Biegłość w obsłudze karabinu szturmowego (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 5: Zwiększenie obrażeń zadawanych z użyciem karabinu szturmowego o 3 punkty (w sumie o 6 punktów). Uwagi: Godne odnotowania jest to, że ta pozycja rozwija umiejętność z poziomu piątego, a więc poprawia jedynie współczynnik zadawanych obrażeń. Zdecydowanie radzę się nią zainteresować, gdyż w obliczu stosunkowo kiepskiej aktywnej umiejętności tej kategorii będzie Ci zależało na zadawaniu jak największych obrażeń w bezpośredniej walce. | |
15 | A | Focused Aim (Master) - Skoncentrowany ostrzał (Mistrz) Zmiany w stosunku do poziomu 10: Poprawienie na czas trwania umiejętności stabilności broni o 5 punktów. Uwagi: Jest to niestety bardzo kiepski bonus, na odblokowanie którego nie radziłbym tracić punktów. Zamiast tego lepiej jest zainwestować w umiejętności z innych kategorii i wydać gotówkę na zakup lepszych karabinów oraz upgrade'ów. |