Graybox - Opis przejścia (2) | Prolog Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
ODNALEZIENIE PORYWACZY:
Zejdź po schodach na niższy poziom. Musisz uważać, bo w tym miejscu (M1, 5) znajduje się kamera bezpieczeństwa. Zaczekaj aż kamera obróci się i obejdź ją, pozostając blisko lewej ściany. Możesz teraz skorzystać ze znajdujących się pod kamerą drzwi.
Powrócisz do badanego już wcześniej pomieszczenia (M1, 3), tyle że obecnie znajdujesz się na parterze. Przebywa tu dwóch nowych wartowników, których warto byłoby się pozbyć. Zacznij od wroga patrolującego główną salę (screen), a następnie wejdź do jednego z lewych pomieszczeń w celu zneutralizowania jego kolegi. Korzystając z okazji rozejrzyj się za amunicją. Możesz skierować się w stronę oznaczonych przez grę drzwi (M1, 6). Do rozwiązania będzie tu nowy typ mini-gry.
Założeniem tej mini-gry jest otwarcie drzwi. Jest ona na szczęście bardzo prosta, nawet pomimo obecności limitu czasowego. Poruszaj myszką do góry i w dół aż dany obiekt się podświetli, a następnie wciskaj lewy przycisk myszy. Wejdź do nowego korytarza, podnosząc po drodze amunicję. Po dotarciu do większej strefy (M1, 7) gra wyświetli krótką cut-scenkę, obrazującą neutralizację jednego z wartowników.
Zacznij od zabrania amunicji. Zbliż się do balustrady i celnym strzałem z pistoletu pozbądź się pierwszego przeciwnika. Kolejnych wrogów również mógłbyś zlikwidować (między innymi celując w wybuchowe beczki), ale nie jest to konieczne. Po zejściu na dół możesz mianowicie skorzystać z drabiny (M1, 8), dzięki czemu automatycznie znajdziesz się na górnych balkonikach. Wystarczy teraz dotrzeć do drzwi (M1, 9) prowadzących do kolejnej strefy.
Patrolującego ten korytarz wartownika dobrze byłoby pozbyć się z większej odległości i z pomocą pistoletu. Pamiętaj jednocześnie żeby jego ciało nie znalazło się w obszarze monitorowanym przez nową kamerę. Podejmij teraz próbę włamania się do prawego komputera (M1, 10). Przed Tobą zdecydowanie najtrudniejszy rodzaj mini-gry.
Założeniem tej mini-gry jest wpasowanie widocznych u góry ekranu dwóch ciągów znaków w odpowiednie pola. Podstawowym utrudnieniem jest to, że każdy ciąg jest przemieszczany po głównej planszy w inny sposób - lewy z pomocą klawiszy ruchu (zatwierdzanie SPACJĄ), a prawy za pomocą myszki (zatwierdzaniem kliknięciem). Poszukuj w głównym polu miejsc, w których wartości się zatrzymały i szybko przesuwaj tam odpowiednie ciągi znaków. Musisz się śpieszyć, bo każdorazowo po napełnieniu znajdującego się u dołu ekranu czerwonego paska plansza zostanie "wymieszana". Nie przejmuj się jeśli za pierwszym czy drugim razem Ci się nie uda - po kilkunastu próbach powinieneś tę mini-grę dość dobrze opanować. Zignoruj też ewentualny alarm, bo nic Ci tu nie grozi.
Jeśli chcesz, możesz zabrać z pobliskiej szafki czarną walizkę (2500 dolarów), ale musiałbyś zaczekać aż kamera się obróci lub ją zniszczyć. Skieruj się teraz do południowego pomieszczenia (M1, 11), gdzie czeka Cię rozmowa z szefem operacji organizacji Alpha Protocol. Będzie to mianowicie Yancy Westridge. Warto zauważyć, że w trakcie tej rozmowy po raz pierwszy będziesz mógł skorzystać ze specjalnej opcji dialogowej rekruta (Recruit), przy założeniu oczywiście, że grasz taką klasą. W sumie w trakcie rozgrywania tej misji opcję tę będziesz mógł wybrać dziesięć razy, za co na sam koniec zostałbyś nagrodzony punktami rozwoju postaci.