Dostępne klasy | Tworzenie postaci | Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Utworzenie nowej postaci
Dostępne klasy i różnice pomiędzy klasami
Wyboru klasy postaci dokonuje się na samym początku gry (po ustaleniu poziomu trudności zabawy). Dostępnych jest sześć głównych klas:
- żołnierz (Soldier)
- agent (Field Agent)
- specjalista od technologii (Tech Specialist)
- wolny strzelec (Freelancer)
- rekrut (Recruit)
- weteran (Veteran)
Szczegółowe omówienie każdej z klas odnajdziesz w kolejnym podpunkcie atlasu. Dwie poniższe tabelki prezentują natomiast różnice pomiędzy wszystkimi sześcioma klasami.
Wybór klasy postaci jest de facto ustaleniem przeszłości Michaela i wykonywanego przez niego do tej pory zawodu.
TABELA 1
Legenda:
Dostępna - Kolumna ta informuje o tym czy dana klasa jest dostępna od samego początku gry czy też nie.
Umiejętności na starcie - Kolumna ta informuje o liczbie odblokowanych umiejętności w momencie rozpoczynania gry daną klasą.
Wartość umiejętności - Kolumna ta informuje o tym ile punktów rozwoju wydanych zostało na umiejętności lub ile z nich jest dostępnych do rozdysponowania. Umiejętności z różnych kategorii wymagają wydawania innej liczby punktów rozwoju. Dla przykładu, każda umiejętność z kategorii Działań z ukrycia wymaga wydania sześciu punktów rozwoju, a każda umiejętność z kategorii sabotażu - trzech punktów rozwoju.
Liczba kategorii - Kolumna ta informuje o liczbie kategorii, w których odblokowane są już na starcie gry jakieś umiejętności.
Sugerowane kategorie - Kolumna ta informuje o sugestiach gry odnośnie rozwijania konkretnych kategorii umiejętności po wyborze danej klasy postaci.
KLASA | DOSTĘPNA | UMIEJĘTNOŚCI NA STARCIE | WARTOŚĆ UMIEJĘTNOŚCI | LICZBA KATEGORII | SUGEROWANE KATEGORIE |
Żołnierz | tak | 7 | 31 | 4 | pistolety maszynowe karabiny szturmowe umiejętności techniczne wytrzymałość |
Agent | tak | 6 | 31 | 3 | działania z ukrycia pistolety sztuki walki |
Specjalista od technologii | tak | 8 | 31 | 4 | działania z ukrycia shotguny sabotaż umiejętności techniczne |
Wolny strzelec | tak | 0 | 31 | 0 | - |
Rekrut | tak | 0 | 0 | 0 | - |
Weteran | nie | 27 | 120 | 9 | - |
TABELA 2
Tabela ta prezentuje dokładne informacje na temat liczby umiejętności z poszczególnych kategorii, które są od razu dostępne po wybraniu danej klasy.
Legenda:
DzU - kategoria umiejętności "Działania z ukrycia"; Pi - kategoria umiejętności "Pistolety"; PM - kategoria umiejętności "Pistolety maszynowe"; Sh - kategoria umiejętności "Shotguny"; KS - kategoria umiejętności "Karabiny szturmowe"; Sa - kategoria umiejętności "Sabotaż"; UT - kategoria umiejętności "Umiejętności techniczne"; Wy - kategoria umiejętności "Wytrzymałość"; SW - kategoria umiejętności "Sztuki walki".
KLASA | DzU | Pi | PM | Sh | KS | Sa | UT | Wy | SW |
Żołnierz | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Agent | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Specjalista od technologii | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Wolny strzelec | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Rekrut | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Weteran | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |