Unreal Engine - newsy i ciekawostki (2)
The Vanishing of Ethan Carter Redux - darmowa aktualizacja z UE 4 trafiła na pecety
Adrian Werner, 12 września 2015, 09:10
Rodzime studio The Astronauts wypuściło The Vanishing of Ethan Carter Redux, czyli darmową aktualizację pecetowej przygodówki Zaginięcie Ethana Cartera, która wprowadza wiele ulepszeń i przestawia grę na silnik Unreal Engine 4.
Unreal Engine 4 - słynne demo Elemental w wersji dla DirectX 12
Piotr Bicki, 6 sierpnia 2015, 21:00
W internecie pojawiła się nowa wersja Elemental – słynnego dema technologicznego silnika Unreal Engine 4. Została ona opracowana przez jednego z fanów, który przystosował ją do DirectX 12, chcąc tym samym pokazać potencjalne możliwości najnowszych bibliotek Microsoftu.
Epic Games udostępniło demo A Boy and His Kite
Kamil Zwijacz, 14 czerwca 2015, 09:52
Firma Epic Games postanowiła oddać do dyspozycji zainteresowanych osób słynne demo technologiczne A Boy and His Kite, promujące technologię Unreal Engine 4.
The Bard’s Tale IV – zobacz środowisko gry w Unreal Engine 4
Michał Jodłowski, 5 czerwca 2015, 10:35
W sieci pojawił się filmik przedstawiający możliwości silnika graficznego The Bard’s Tale IV – kontynuacji legendarnej serii gier RPG, która od kilku dni zbiera fundusze w serwisie Kickstarter. Dotychczas na poczet budżetu produkcji udało się zgromadzić nieco ponad milion dolarów.
BlueStreak - shooter Cliffa Bleszinskiego wykorzysta Unreal Engine 4
Kamil Zwijacz, 8 marca 2015, 12:15
Studio Boss Key Productions ujawniło na imprezie PAX East, że arena shooter BlueStreak tworzony jest w oparciu o technologię Unreal Engine 4. Tytuł dodatkowo doczekał się pierwszego zwiastuna stworzonego na rzeczonym silniku.
Wieści ze świata (Notch, Unreal Engine 4, Humble Weekly Bundle) 6/3/15
Łukasz Szliselman, 6 marca 2015, 13:16
Dziś piszemy m.in. o fortunie Markusa „Notcha” Perssona, pierwszych biorcach dotacji na projekty związane z Unreal Engine 4 oraz nowej ofercie Humble Weekly Bundle. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Unreal Engine 4 darmowy dla wszystkich
Luc, 2 marca 2015, 19:05
Po blisko roku obecności na rynku, Unreal Engine 4 został przez twórców udostępniony za darmo. Od tej pory wszyscy chętni mogą wykorzystywać silnik graficzny bez konieczności wnoszenia początkowych opłat lub miesięcznego abonamentu.
Wieści ze świata (Call of Duty: Advanced Warfare, Unreal Engine 4, Greg Zeschuk) 20/2/15
Łukasz Szliselman, 20 lutego 2015, 11:52
Dziś piszemy o darmowym weekendzie z grą Call of Duty: Advanced Warfare, dotacji dla projektów opartych na Unreal Engine 4 oraz powrocie Grega Zeschuka do branży gier wideo. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Za kilka lat tablety staną się potężniejsze od konsol - twierdzi EA
Piotr Doroń, 13 lutego 2015, 16:24
Przedstawiciel firmy Electronic Arts, Blake Jorgensen, twierdzi, że za kilka lat tablety przegonią pod względem mocy typowe konsole. W efekcie na urządzeniach mobilnych zaczną się pojawiać gry znacznie bardziej rozbudowane i głębsze na płaszczyźnie mechaniki rozgrywki.
Unreal Paris - nowe demo technologiczne Unreal Engine 4
Jakub Błażewicz, 28 stycznia 2015, 12:11
Benoit Dereau, pracujący wcześniej przy Dishonored, opublikował demo technologiczne Unreal Engine 4, pozwalające zwiedzić luksusowy apartament. W największym skrócie: robi wrażenie. I to spore.
Zwiastun Lost Ark - Diablo spotyka MMO
Jakub Błażewicz, 14 listopada 2014, 12:52
Firma Smile Gate ujawniła zwiastun Lost Ark - gry MMO z elementami hack’n’slasha, która ma rywalizować z Lineage Eternal: Twilight Resistance. Informacji póki co niewiele, ale jedno jest pewne – to może być najlepiej wyglądająca gra Diablopodobna.
Kholat - polski horror porzuca Unity i przechodzi na Unreal Engine 4
Kamil Zwijacz, 19 sierpnia 2014, 09:59
Deweloper survival horroru Kholat, firma IMGN.PRO, opublikował nowy zwiastun rodzimej produkcji, prezentujący lokacje dostępne w grze. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że tytuł porzucił technologię Unity na rzecz Unreal Engine 4 od Epic Games.
Unreal Engine 4 - nowe demo technologiczne na urządzenia mobilne
Marcin Skierski, 26 czerwca 2014, 12:55
Na konferencji Google I/O 2014 zaprezentowano demo technologiczne Rivalry przedstawiające działanie silnika Unreal Engine 4 na urządzeniach mobilnych z procesorem Tegra K1 i rozszerzeniem Google AEP (Android Extension Pack). Graficznie całość robi imponujące wrażenie.
The Beggar's Opera - imponujący zwiastun od studia Ninja Theory
Kamil Zwijacz, 2 czerwca 2014, 10:16
W sieci pojawił się zwiastun tajemniczego projektu, przygotowany przez studio Ninja Theory (autorzy m.in. Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West oraz DMC: Devil May Cry). Animację stworzono przy wykorzystaniu technologii Unreal Engine 4, jednak nie wiemy czy faktycznie prezentuje ona nową grę uznanego dewelopera, czy też jest to zwykłe demo technologiczne.
Space Hulk: Deathwing na pierwszych screenach
Bartosz Woldański, 22 maja 2014, 13:55
Zespół deweloperski Streum on Studio udostępnił pierwsze screeny z zapowiedzianego w ubiegłym roku Space Hulk: Deathwing. Produkcja oparta na licencji Warhammera 40,000 wygląda bardzo obiecująco. Pierwsze obrazki z gry pokrywają się z wcześniejszymi informacjami o tym, że szykuje się mroczna i najprawdopodobniej także krwawa przygoda w popularnym uniwersum.
Demo technologiczne Unreal Engine 4 dostępne do pobrania
Michał Jodłowski, 29 kwietnia 2014, 12:25
Demo technologiczne Unreal Engine 4 pojawiło się w Internecie w wersji do pobrania, możliwe że w efekcie wycieku. Dzięki temu programowi możemy przetestować swoje komputery pod kątem wydajności przy użyciu najnowszych technologii, a także obejrzeć Elemental Demo „na żywo”, bez pośrednictwa np. serwisu YouTube.
MIND: Path to Thalamus – przygodówka FPP z piękną grafiką walczy o zielone światło na Steamie
Krzysztof Mysiak, 6 kwietnia 2014, 16:10
W usłudze Steam Greenlight trwa zbieranie głosów dla gry MIND: Path to Thalamus. Jest to produkcja przygodowo-logiczna z perspektywą FPP, która odznacza się piękną grafiką, generowaną przez technologię Unreal Engine 3. Tytuł będzie obsługiwać okulary wirtualnej rzeczywistości i wyjdzie tylko na pecety w trzecim kwartale 2014 roku.
Prodigy – wystartowała zbiórka pieniędzy na miks taktycznego cRPG i stołowej gry figurkowej
Krzysztof Mysiak, 4 kwietnia 2014, 12:44
W serwisie Kickstarter rozpoczęto zbiórkę pieniędzy na grę Prodigy. Mowa o taktycznym cRPG, w którym starcia między bohaterami będą toczone nie przy użyciu myszki i klawiatury, lecz specjalnej elektronicznej planszy z figurkami i oddziałującymi na nie kartami. Twórcy potrzebują 100 tysięcy dolarów, by przygotować tytuł do wypuszczenia w wersji alfa. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 4, głównie z myślą o pecetach.
Unreal Engine 4 debiutuje na rynku
Michał Jodłowski, 20 marca 2014, 11:50
Silnik nowej generacji Unreal Engine 4 wraz z kodem źródłowym jest już dostępny za 19 dolarów miesięcznie oraz pięcioprocentową tantiemę w przypadku sprzedaży stworzonego dzieła. Domyślnie UE4 wspiera platformy Windows, Mac, iOS oraz Android. Możliwe jest także portowanie na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, choć wymaga to indywidualnych konsultacji z firmą Epic Games. Trwają również prace nad wsparciem dla kolejnych platform.
Unreal Engine 4 w przeglądarce Firefox – zobacz demonstrację dwóch gier
Michał Jodłowski, 13 marca 2014, 10:32
Mozilla i Epic Games zademonstrowały Unreal Engine 4 – silnik nowej generacji – działający w przeglądarce Firefox. Firmy zapewniają, że gry w Firefoksie działają z najwyższą prędkością spośród wszystkich przeglądarek, dzięki optymalizacji przeglądarki pod kątem obsługi podzbioru JavaScript – asm.js – oraz wsparciu przez sam silnik portowania na urządzenia mobilne i przeglądarki.
Daylight zadebiutuje w kwietniu bieżącego roku
Krzysztof Mysiak, 17 lutego 2014, 10:20
Studio Zombie poinformowało, że jego nadchodzący survival horror o tytule Daylight zadebiutuje w kwietniu bieżącego roku. Informację taką podano przy okazji krótkiej prezentacji tytułu dla serwisu IGN. Gra jest przygotowywana z myślą o pecetach i PlayStation 4.
Nadchodzi Pandora Stealth - wieloosobowa skradanka wzorowana na Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Adrian Werner, 10 lutego 2014, 11:48
Studio Heartcore Games oficjalnie ujawniło projekt Pandora Stealth. Będzie to sieciowa gra akcji wzorowana na trybie multiplayer z Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow, w której zmierzą się ze sobą szpiedzy i najemnicy.
Solus – nadchodzi survivalowy sandbox na Unreal Engine 4 od twórców The Ball
Adrian Werner, 18 stycznia 2014, 08:12
Studio Teotl, czyli autorzy The Ball i Unmechanical, pracuje nad survivalowym sandboksem Solu. Jego akcja osadzona zostanie na obcej planecie z brutalnym klimatem i licznymi sekretami.
Nadchodzi Wake Up Call - postapokaliptyczna skradanka na Unreal Engine 4
Adrian Werner, 12 stycznia 2014, 08:49
Studio Dark Synergy ujawniło oficjalnie projekt Wake Up Call, czyli postapokaliptyczną skradankę, która powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 4.
Silverstreak to oldskulowy FPS, nad którym pracuje Cliff Bleszinski
Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2013, 11:55
Podczas podcastu DeathSquad Cliff Bleszinski wyjawił, że jego nowa gra, roboczo nazwana Silverstreak, będzie arenowym FPS-em, który ukaże się na komputerach PC. Produkcja prawdopodobnie powstanie w oparciu o technologię Unreal Engine 4.
Unreal Engine 4 zaprezentowany na nowym materiale wideo
Marcin Skierski, 5 grudnia 2013, 14:05
W sieci pojawił się kolejny materiał wideo prezentujący możliwości graficzne silnika Unreal Engine 4. Nowa technologia zostanie wykorzystana w nadchodzących grach na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.
Obduction ufundowany – nowa przygodówka twórców Myst coraz bardziej realna
Łukasz Szliselman, 14 listopada 2013, 09:26
Kilkadziesiąt godzin przed końcem akcji na Kickstarterze udało się ufundować Obduction, czyli nową grę przygodową ojców cyklu Myst. Wciąż istnieje szansa, że twórcom uda się zgromadzić dodatkową sumę, potrzebną na implementację wsparcia dla okularów Oculus Rift VR.
Rime, nowa gra twórców Deadlight, wykorzystuje technologię Unreal Engine 4
Kamil Zwijacz, 31 października 2013, 08:35
Studio Tequila Works, pracujące aktualnie nad ciekawie zapowiadającą się platformówką Rime, ujawniło, że projekt działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4. Jest to więc trzecia gra na konsolę PlayStation 4, o której wiemy, że korzysta z rozwiązań firmy Epic Games.
Unreal Engine 4 - zaprezentowano proces tworzenia postaci
Kamil Zwijacz, 26 września 2013, 08:24
Unreal Engine 4, silnik nowej generacji od firmy Epic Games, doczekał się kolejnej prezentacji swoich możliwości. Tym razem postanowiono przedstawić proces tworzenia postaci, z uwzględnieniem opcji oferowanych przez czwartą wersję popularnej technologii.
Alien Rage na PC już w sprzedaży
Łukasz Szliselman, 25 września 2013, 09:27
Studio CI Games wypuściło swój nowy produkt – pierwszoosobową strzelaninę Alien Rage. Dystrybucja gry odbywa się drogą cyfrową, na razie tylko na PC. Premiera wersji konsolowych odbędzie się w przyszłym miesiącu. Jeśli chcecie się dowiedzieć, jak wypada najnowsza produkcja polskiego studia, zapraszamy do przeczytania naszej recenzji.
Space Hulk: Deathwing kolejną grą w świecie Warhammera 40K?
Bartosz Woldański, 25 sierpnia 2013, 13:25
Wygląda na to, że w produkcji znajduje się kolejna gra w uniwersum Warhammera 40,000. Jak wynika z broszury, która pochodzi z nieznanego źródła, nad FPS-em zatytułowanym Space Hulk: Deathwing pracują autorzy E.Y.E. Divine Cybermancy, a premierę datuje się na 2014 rok.
Unreal Engine 4 – opublikowano nowe demo technologiczne
Krzysztof Mysiak, 19 sierpnia 2013, 10:55
W sieci pojawiła się nowa demonstracja możliwości silnika Unreal Engine 4. Pokazuje ona efekty, które zobaczymy w produkcjach na konsole nowej generacji. Według twórcy filmu specyfikacja porównywalna do Xboksa One lub PlayStation 4 pozwoliłaby płynnie uruchomić prezentację również na komputerze.
Nowa gra Ninja Theory będzie miksem gatunkowym i powstaje na Unreal Engine 4?
Bartosz Woldański, 11 lipca 2013, 18:11
Do sieci trafiły zrzuty z obecnie powstającego projektu studia Ninja Theory, który na razie jest owiany tajemnicą. Tytuł prawdopodobnie powstaje na silniku Unreal Engine 4 i będzie hybrydą gatunkową.
Routine - rozgrywka w kosmicznym horrorze FPP
Kamil Zwijacz, 26 czerwca 2013, 09:11
Twórcy gry Routine ze studia Lunar Software opublikowali materiał wideo z wersji alfa, prezentujący klimatyczną rozgrywkę w nadchodzącym kosmicznym horrorze. Szykuje się bardzo klimatyczny projekt.
Daylight ukaże się na PlayStation 4 i PC w przyszłym roku
Kamil Zwijacz, 8 czerwca 2013, 07:58
W pierwszym kwartale przyszłego roku ukaże się Daylight - horror na komputery PC i konsolę PlayStation 4. Twórcy ze studia Zombie ujawnili kilka faktów dotyczących edycji na sprzęt firmy Sony i opublikowali nowe materiały, w tym trailer.
Thanatophobia - pierwszy zwiastun oldskulowego survival-horroru
Adrian Werner, 27 maja 2013, 10:45
Zespół Death Kneel Games opublikował pierwszy zwiastun survival horroru Thanatophobia. Gra ma stanowić powrót do rozwiązań z początków tego gatunku.
Zapowiedziano Chaos Domain - strzelankę inspirowaną serią Contra
Adrian Werner, 18 maja 2013, 06:10
Zespół Holy Warp zapowiedział pecetową strzelankę Chaos Domain. Produkcja wzorowana jest na serii Contra oraz grze Abuse i powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 3.
Fortnite – nowe materiały wideo i prezentacja z GDC 2013
Michał Marian, 10 kwietnia 2013, 11:59
Niemiecki serwis PCGamesHardware opublikował nagranie z prezentacji najnowszego dzieła studia Epic Games - Fortnite. Materiał wideo pochodzący z marcowej Game Developers Conference 2013 zawiera wiele nieznanych dotąd scen i informacji o grze.
Thief z nowym aktorem wcielającym się w Garreta. Gra działa na Unreal Engine 3
Marcin Skierski, 5 kwietnia 2013, 13:18
Studio Eidos Montreal nie ma dobrych wieści dla fanów Stephena Russella wcielającego się w Garreta w poprzednich częściach serii Thief. W najnowszej odsłonie cyklu w tej roli zastąpi go Romano Orzari, którego znamy m.in. z roli Giovanniego Auditore da Firenze w grze Assassin’s Creed II i serialu Assassin’s Creed: Lineage.
Porównanie silnika Unreal Engine 4 działającego na PS4 i PC
Marcin Skierski, 30 marca 2013, 11:00
Elemental to nazwa jednego z dem technologicznych silnika Unreal Engine 4, które zostało właśnie zaprezentowane w wersji na PlayStation 4. Jest to świetna okazja do porównania go z tą samą technologią działającą na PC, pokazywaną kilka miesięcy temu.
Prezentacje silników Unreal Engine 4 i FOX Engine
Michał Kułakowski, 29 marca 2013, 19:01
W sieci pojawiły się dwa nowe filmy pokazujące możliwości silników graficznych Unreal Engine 4 i FOX Engine. Obejrzymy więc ponad trzyminutowe demo Infiltrator, które zostało zapowiedziane w tym tygodniu przez Epic Games. Ze strony studia Hideo Kojimy możemy natomiast liczyć na prezentację technologii oświetlenia oraz animacji i modeli postaci.
CryEngine 3 i Unreal Engine 4 – nowości wprost z GDC
Przemysław Bartula, 26 marca 2013, 11:08
Firma Crytek podczas odbywającego się obecnie Game Developers Conference, zaprezentowała zwiastun gier tworzonych przy wykorzystaniu jej najnowszego silnika – CryEngine 3. Podobnie postąpili deweloperzy z Epic Studios, upubliczniając teaser silnika Unreal Engine 4.
Daylight - pierwszy zwiastun z horroru FPP na Unreal Engine 4
Adrian Werner, 23 marca 2013, 16:36
Studio Zombie wypuściło pierwszy zwiastun z pierwszoosobowego horroru Daylight. Będzie to jeden z pierwszych tytułów zbudowanych w oparciu o technologię Unreal Engine 4.
Prezentacja technologii Unreal Engine 4 na PlayStation 4
Kamil Zwijacz, 21 lutego 2013, 10:51
Podczas konferencji PlayStation Meeting pokazano Unreal Engine 4 w wersji na nową konsolę firmy Sony – PlayStation 4. Nie ujawniono jednak żadnych gier korzystających z rozwiązania studia Epic Games.
Zombie Studios zapowiedziało grę Daylight - horror FPP na Unreal Engine 4
Adrian Werner, 8 lutego 2013, 09:19
Zespół Zombie Studios ujawnił grę Daylight. Będzie to pierwszoosobowy horror oparty na Unreal Engine 4, w którym gracz zwiedzi opanowany przez upiory stary szpital psychiatryczny.
Nadchodzi kolejna odsłona przygód Sherlocka Holmesa – Crimes and Punishments
Michał Marian, 1 lutego 2013, 17:23
Firma Focus Home Interactive zapowiedziała kolejną odsłonę przygód Sherlocka Holmesa, detektywa wszech czasów. Najnowsza część będzie zatytułowana Crimes and Punishments i wydana zostanie najprawdopodobniej pod koniec roku. Autorzy zapowiadają wiele dużych zmian, m.in. wykorzystanie technologii Unreal Engine 3.
Thriller psychologiczny na silniku Unreal Engine 4 od twórców Blacklight
Łukasz Szliselman, 18 grudnia 2012, 20:08
Twórcy Blacklight, Zombie Studios, pracują nad thrillerem psychologicznym na silniku Unreal 4. Gra ukazać się ma w drugim kwartale 2013 roku, co uczyni ją jedną z pierwszych produkcji napędzanych kolejną wersją Unreal Engine.
Nicolas Games dogadało się z Epic Games w sprawie licencji na Unreal Engine
Szymon Liebert, 7 grudnia 2012, 12:46
Spółka Nicolas Games podpisała porozumienie z firmą Epic Games w sprawie licencji na silnik Unreal Engine 3. Amerykański producent oskarżył twórców Afterfall: InSanity o nieuregulowanie należności finansowych i żądał wycofania gry ze sprzedaży.
Według Epic Games konsole nowej generacji wymuszą dwukrotny wzrost budżetów gier
Adrian Werner, 14 listopada 2012, 08:56
Następna generacja konsol ma przynieść duży skok jakościowy pod względem grafiki. To bez wątpienia wywoła też wzrost kosztów produkcji. Według studia Epic Games, budżety gier wzrosną dwukrotnie.
Polskie studio The Astronauts nie tworzy strzelaniny ani gry mobilnej
Marcin Skierski, 16 października 2012, 11:05
Pierwsza gra polskiego studia The Astronauts z pewnością nie będzie strzelaniną, produkcją dedykowaną platformom mobilnym i nie pracuje nad nią Cliff Bleszinski. Twórcy ucięli tego typu spekulacje za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Założycielami rodzimego zespołu deweloperskiego są Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki - byli pracownicy People Can Fly.