Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2014, 16:10

MIND: Path to Thalamus – przygodówka FPP z piękną grafiką walczy o zielone światło na Steamie

W usłudze Steam Greenlight trwa zbieranie głosów dla gry MIND: Path to Thalamus. Jest to produkcja przygodowo-logiczna z perspektywą FPP, która odznacza się piękną grafiką, generowaną przez technologię Unreal Engine 3. Tytuł będzie obsługiwać okulary wirtualnej rzeczywistości i wyjdzie tylko na pecety w trzecim kwartale 2014 roku.

Nastrojowa podróż po surrealistycznych krainach wykreowanych w umyśle mężczyzny próbującego wrócić do rzeczywistości – poznajcie MIND: Path to Thalamus. - MIND: Path to Thalamus – przygodówka FPP z piękną grafiką walczy o zielone światło na Steamie - wiadomość - 2014-04-06
Nastrojowa podróż po surrealistycznych krainach wykreowanych w umyśle mężczyzny próbującego wrócić do rzeczywistości – poznajcie MIND: Path to Thalamus.

Steam Greenlight to usługa, w ramach której o głosy graczy zabiegają setki tytułów, toteż nie sposób pisać o wszystkich zapowiedzianych tam tytułach. Jednak czasem zdarza się, że któryś projekt przyciąga uwagę skuteczniej niż inne. Tak jest właśnie z MIND: Path to Thalamus – mowa tu o pierwszoosobej grze logiczno-przygodowej, cechującej się piękną i bardzo nastrojową oprawą wizualną oraz wsparciem dla okularów wirtualnej rzeczywistości. Za jej powstanie odpowiada Carlos Coronado, utalentowany deweloper, który może pochwalić się uznanym modem Warcelona do Left for Dead 2. Omawiana pozycja powstaje z myślą o komputerach osobistych (Windows, Mac), a jej premiera mogłaby nastąpić w trzecim kwartale bieżącego roku. Polecam Waszej uwadze bardzo klimatyczny pierwszy zwiastun gry:

MIND: Path to Thalamus w skrócie:
  • Twórca: Carlos Coronado
  • Gatunek: gra logiczno-przygodowa z widokiem FPP
  • Na czym to polega: przemierzamy surrealistyczne światy powstałe w ludzkim umyśle i rozwiązujemy zagadki, manipulując pogodą i czasem
  • Technologia: Unreal Engine 3; obsługuje Oculus Rift i Project Morpheus
  • Docelowe platformy: PC, Mac
  • Termin premiery: III kwartał 2014

Bohaterem MIND: Path to Thalamus jest mężczyzna, który został uwięziony we wnętrzu własnego umysłu i próbuje wrócić do rzeczywistości. Wiele elementów fabuły spowija aura tajemniczości – tego, kim jest nasza postać i co jej się przytrafiło, będziemy dowiadywali się w toku wędrówki, w dużej mierze dzięki towarzyszącemu nam głosowi narratora. Gra zabierze nas w surrealistyczne krainy fantazji, będące wytworem wyobraźni protagonisty – zwiedzimy pustynie, lodowe pustkowia, jaskinie, lasy i inne nastrojowe lokacje.

Narzędziem, którego użyjemy do rozwiązywania zagadek, będzie możliwość manipulowania otoczeniem poprzez zmienianie warunków atmosferycznych (na przykład nic nie stanie na przeszkodzie, by wywołać mgłę albo deszcz) oraz kontrolowanie czasu, wyrażające się wpływem na cykl dobowy i pory roku. Deweloper zapowiada, że każda lokacja i panujące w niej warunki będą odzwierciedleniem stanu psychicznego bohatera, a całej historii zostanie nadany dojrzały charakter.

Schody pośrodku pustyni pokrytej warstwą wody? W krainach wyobraźni wszystko jest możliwe.

Jak wspomniano we wstępie, gra cechuje się piękną oprawą wizualną – jest to zasługa użycia technologii Unreal Engine 3. Modele okularów wirtualnej rzeczywistości (VR), które otrzymają wsparcie, to Oculus Rift i Project Morpheus. Jeśli jesteście zainteresowani projektem Carlosa Coronado i chcecie go wspomóc, udajcie się na stronę omawianego tytułu w usłudze Steam Greenlight:

Choć obrazki ukazują rozległe przestrzenie, raczej nie ma co spodziewać się otwartego świata.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej