autor: Kamil Zwijacz
Kholat - polski horror porzuca Unity i przechodzi na Unreal Engine 4
Deweloper survival horroru Kholat, firma IMGN.PRO, opublikował nowy zwiastun rodzimej produkcji, prezentujący lokacje dostępne w grze. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że tytuł porzucił technologię Unity na rzecz Unreal Engine 4 od Epic Games.
- Gatunek: survival horror
- Deweloper: IMGN.PRO
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: 2014 rok
- Technologia: wcześniej Unity, obecnie Unreal Engine 4
Firma IMGN.PRO, pracująca obecnie przy horrorze Kholat, opublikowała nowy zwiastun polskiej produkcji. O ile nie dowiadujemy się z niego niczego konkretnego na temat rozgrywki, tak okazało się, że tytuł porzucił technologię Unity na rzecz Unreal Engine 4. Niestety przy okazji nie podzielono się żadnymi szczegółami dotyczącymi tej decyzji, ale raczej oczywistym jest, że chodzi o poprawę jakości oprawy graficznej. Nie wiadomo także, czy zmiana silnika wpłynie również na zmianę terminu premiery. Oficjalnie Kholat ma się ukazać w tym roku na komputerach osobistych, ale powoli zbliża się już wrzesień, IMGN.PRO niezbyt nagłaśnia swój projekt, do tego dochodzi nowa technologia – wszystko to sugeruje, że premiera zostanie przełożona, niemniej deweloper nie wystosował żadnego komunikatu w tej sprawie.
Przypominam, że Kholat opowie historię opartą na wydarzeniu znanym jako tragedia na Przełęczy Diatłowa. W 1959 roku kilku rosyjskich alpinistów zginęło na zboczu góry Cholat Sjakl, a ich ciała znaleziono niedaleko rozciętego od wewnątrz namiotu. Sprawy nigdy nie wyjaśniono, ale wokół niej wyrosły liczne historie i legendy. Tytuł ma zaoferować otwarty świat, po którym będziemy się poruszać pomagając sobie mapą i kompasem. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się być system „fear manager”, dzięki któremu podczas zabawy cały czas ma nam towarzyszyć uczucie zagrożenia.