Solus – nadchodzi survivalowy sandbox na Unreal Engine 4 od twórców The Ball
Studio Teotl, czyli autorzy The Ball i Unmechanical, pracuje nad survivalowym sandboksem Solu. Jego akcja osadzona zostanie na obcej planecie z brutalnym klimatem i licznymi sekretami.
Znany z udanej pierwszoosobowej gry logicznej The Ball oraz pełnej łamigłówek platformówki Unmechanical szwedzki zespół deweloperski Teotl Studios pracuje nad kolejnym projektem. Jest nim utrzymany w klimacie science-fiction survivalowy sandbox zatytułowany Solus. Zostaniemy w nim wrzuceni na obcą planetę z bezlitosnym klimatem i liczną populacją drapieżników, a naszym zadaniem będzie nie tylko przeżycie, ale również odkrycie licznych sekretów, jakie kryje ten świat. Produkcja powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 4 i zmierza na pecety, choć w przyszłości niewykluczone są także wersje na inne platformy sprzętowe. Na razie jest zbyt wcześnie, aby autorzy mogli podać jakąkolwiek, nawet przybliżoną, datę premiery.
Gra osadzona będzie w tym samym świecie co The Ball, choć jednocześnie akcja przeniesiona zostanie daleko w przyszłość, w czasy gdy Ziemia stoi na skraju zagłady ekologicznej. Ludzkość w desperacji rozpoczyna poszukiwania nowych światów do skolonizowania, a my wcielamy się w członka jednej z odpowiedzialnych za to ekip odkrywców. Po dwudziestu latach podróży gwiezdnej docieramy wreszcie na miejsce, ale lądowanie na planecie kończy się wypadkiem, w wyniku którego ginie cała załoga poza nami. Co gorsza, uszkodzeniu ulega większość sprzętu, w tym urządzenia komunikacyjne. Tym samym zostajemy kompletnie sami i będziemy mogli liczyć tylko na siebie.
W przeciwieństwie do typowych survivalowych sandboksów Solus zaoferuje rozbudowaną warstwę fabularną. Planeta kryć ma liczne sekrety i szybko okaże się, że niekoniecznie jesteśmy pierwszą osobą, która postawiła stopę na jej powierzchni. Ponadto naszym zadaniem będzie także naprawienie komunikatorów i wezwanie pomocy.
Obca planeta posiadać ma atmosferę zdolną utrzymać ludzkie życie, jak również duże zbiorniki wody, ale daleko jej będzie do raju. Większość jej powierzchni stanowić mają pustynie i skały. Podczas dnia temperatura przekraczać będzie 40 stopni Celsjusza, a w nocy spadnie poniżej minus 35 stopni. Przetrwanie utrudnią regularne burze z licznymi piorunami, tornada, wybuchy wulkanów, huragany oraz nagłe przypływy i odpływy w morzach. Istotną rolę odegra eksploracja planety. Na jej powierzchni znajdziemy sporo tajemniczych struktur i sporo czasu spędzimy także na zwiedzaniu rozległych jaskiń. W grze regularnie pojawiać się także mają wyzwania typowo logiczne, wymagające sprytnego manipulowania otoczeniem.
Wszystko to ukazane zostanie w atrakcyjnej oprawie graficznej napędzanej technologią Unreal Engine 4. Autorzy mają spore doświadczenie z tym silnikiem, gdyż na jego trzeciej wersji zbudowali swoje poprzednie dwa projekty. Solus zaoferuje wsparcie dla Oculus Rift, a społeczności udostępnione zostaną potężne narzędzia moderskie, pozwalające w łatwy sposób dodawać do wirtualnego świata nowe lokacje i zadania.