autor: Kamil Zwijacz
Unreal Engine 4 - zaprezentowano proces tworzenia postaci
Unreal Engine 4, silnik nowej generacji od firmy Epic Games, doczekał się kolejnej prezentacji swoich możliwości. Tym razem postanowiono przedstawić proces tworzenia postaci, z uwzględnieniem opcji oferowanych przez czwartą wersję popularnej technologii.
Firma Epic Games opublikowała nowy materiał wideo, prezentujący możliwości technologii Unreal Engine 4. Tym razem skupiono się na tworzeniu postaci, modelowaniu ich wyglądu i przywiązaniu do detali.
O wszystkich funkcjach opowiadają Zak Parrish, będący pomocnikiem programistów, a także starszy artysta techniczny – Jordan Walker. Do prezentacji wybrano jedną z postaci występujących w demie technologicznym Infiltrator, o którym pisaliśmy w marcu bieżącego roku. W nagraniu padają między innymi zapewnienia o hybrydowej technice tworzenia powierzchni materiałów, która wykorzystuje znane już rozwiązania i łączy je z zupełnie nowymi.
Unreal Engine 4 to silnik nowej generacji przeznaczony dla komputerów PC i konsol Xbox One oraz PlayStation 4. Spośród powstających gier, opartych na tej technologii, można wymienić takie tytuły jak Daylight (Zombie Studios - PC, PS4), Fable Legends (Lionhead Studios - XOne), Fortnite (Epic Games - PC) czy też Space Hulk: Deathwing (Focus Home Interactive – nie ujawniono platform docelowych).
Technologia Unreal Engine zadebiutowała w 1998 roku wraz z grą Unreal. Od tamtej pory silnik był stale rozwijany, a apogeum jego popularności przypadło na trzecią wersję, dostępną na konsolach PlayStation 3, Xbox 360, Wii U i komputerach PC. Na rynku znajdują się także edycje dedykowane urządzeniom mobilnym. Technologia napędza szereg gier, począwszy od niezależnej produkcji Antichamber, przez mniejsze projekty dużych firm, np. Brothers: A Tale of Two Sons czy też Flashback, po wielkie hity w stylu Batman: Arkham Asylum, Gears of War i Mass Effect.