autor: Kamil Zwijacz
Routine - rozgrywka w kosmicznym horrorze FPP
Twórcy gry Routine ze studia Lunar Software opublikowali materiał wideo z wersji alfa, prezentujący klimatyczną rozgrywkę w nadchodzącym kosmicznym horrorze. Szykuje się bardzo klimatyczny projekt.
Routine, kosmiczny survival-horror od studia Lunar Software, został ujawniony w połowie 2012 roku. Tytuł zapowiada się bardzo ciekawie, co potwierdza najnowszy, pochodzący z wersji alfa, gameplay.
- Niezależny, kosmiczny horror
- Akcja rozgrywa się w bazie na Księżycu. Cała stacjonująca w niej załoga zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach
- Gra tworzona na silniku Unreal Engine 3
Uwagę przyciąga kilka rzeczy. Po pierwsze bezradność bohatera, który ucieka przed każdym zagrożeniem. Po drugie system skradankowy – delikatne wychylanie się zza ścian, chowanie się za elementami otoczenia, itd. Po trzecie brak jakiegokolwiek HUD-a i menu. Opcje można wyświetlić na jednym z wielkich ekranów, już w czasie gry. Po czwarte klimat. Ciasne korytarze często spowite są ciemnością (zwłaszcza pod koniec nagrania), w której by cokolwiek dojrzeć, trzeba skorzystać z niewielkiego ekranu urządzenia noszonego przez kierowaną postać.
Jak już wiemy, akcja rozgrywać będzie się na księżycowej bazie. Zadaniem gracza będzie wyjaśnienie przyczyn zaginięcia wszystkich członków załogi, co nie będzie łatwe, między innymi przez system permanentnej śmierci. Tytuł wykorzystuje technologię Unreal Engine 3 i ukaże się w tym roku na komputerach PC.
Lunar Software to niezależne studio założone w 2011 roku przez Aarona Fostera, byłego pracownika firmy Eurocom. Obecnie w skład ekipy wchodzą trzy osoby. Oprócz Fostera grę Routine tworzy projektantka Jemma Hughes i programista Pete Dissler.