autor: Grzegorz Ferenc
Zapowiedziano Routine – survival-horror w opuszczonej bazie na Księżycu
Niezależne studio Lunar Software zapowiedziało Routine, przypominający grę Amnesia horror rozgrywający się w opuszczonej bazie na Księżycu. Za muzykę i dźwięk odpowiadać będzie Mick Gordon, który pracował m.in. przy Dead Space 3.
Trzyosobowe, niezależne studio Lunar Software zapowiedziało grę Routine, będącą horrorem rozgrywającym się w opuszczonej bazie na księżycu. Oparta na silniku Unreal Engine 3 gra stylem będzie przypominać filmy science-fiction z lat osiemdziesiątych.
Osią fabuły tytułu jest konieczność wyjaśnienia przyczyn zaginięcia wszystkich członków załogi bazy. Eksplorując opuszczone zakamarki kosmicznego osiedla, gracz będzie musiał odkryć tajemnice jakie ono skrywa. Co ciekawe, podczas przemierzania bazy niektóre jej elementy mają być generowane losowo, przez co gra nigdy nie będzie taka sama. Wśród nich znajdą się na przykład czyhające na nas niebezpieczeństwa czy też rozmieszczenie postaci sterowanych przez sztuczną inteligencji.
Na oficjalnej stronie Routine twórcy z Lunar Software podkreślają, że stawiają przede wszystkim na wolność eksploracji oraz konieczność walki o przetrwanie. W tym celu tytuł nie będzie posiadać żadnego interfejsu i w przypadku śmierci nie będzie dawał możliwości ładowania uprzednio zapisanej gry. Jednym z niewielu elementów wyposażenia ma być Cosmonaut Assitance Tool (CAT), czyli przypominające pistolet narzędzie naprawcze, które będzie można wykorzystywać także do walki. Ma być ono podatne na modyfikacje dzięki znajdowanym na terenie bazy dyskietkom.
Mroczny klimat produkcji dodatkowo zwiększy oprawa dźwiękowa autorstwa Micka Gordona, który pracował m.in. przy serii Need for Speed, Crysis 3 czy Dead Space 3.
Routine ukaże się na początku 2013 roku na platformy PC i Mac. Więcej informacji na temat tytułu zostanie prawdopodobnie ujawnionych na rozpoczynających się jutro targach gamescom w Kolonii.