Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2015, 16:00

Styx: Master of Shadows doczeka się kontynuacji pt. Shards of Darkness

Studio Cyanide zapowiedziało Styx: Shards of Darkness - kontynuację udanej skradanki z goblinem w roli głównej. Gra ma wykorzystywać Unreal Engine 4 i zadebiutuje w 2016 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Wydany rok temu Styx: Master of Shadows może nie zaliczał się do produkcji idealnych (słaby system walki, bugi), ale mimo pewnego nieoszlifowania produkcja okazała się jedną z lepszych skradanek ostatnich lat (w naszym serwisie wystawiliśmy jej ocenę 8/10). Ci, którzy nie zapoznali się jeszcze z przygodami tytułowego goblina, mogą zakupić pierwszego Styksa za bezcen w polskich sklepach lub też na wyprzedaży gier z elementami skradanki w serwisie Steam. Celowo piszemy „pierwszą”, bowiem dziś studia Focus Home Interactive oraz Cyanide Studios zapowiedziały Styx: Shards of Darkness, będące bezpośrednią kontynuacją Master of Shadows.

Konkretnych informacji o powstającej od pół roku produkcji mamy póki co nie za wiele. Ogólnym założeniem twórców jest, jakżeby inaczej, stworzenie gry „większej”, bardziej ambitnej i ogólnie lepszej od poprzednika (duży budżet robi swoje), o czym świadczy zmiana silnika na Unreal Engine 4. Świat gry ma być znacznie bardziej rozległy od tego z Master of Darkness, o czym świadczy komentarz do jedynego ujawnionego screena, przedstawiającego Styksa w mieście Körangar, czyli – jak podano – „jednym z wielu rozległych obszarów misji do zwiedzania i czajenia się”. Oczywiście nie zabraknie nowych środowisk, wrogów, ale znajdą się też nowe mechanizmy rozgrywki, wliczając w to możliwość wykorzystania noża do zjeżdżania po linie.

Pierwszy Styx okazał się produkcją bardzo udaną, a Shards of Darkness ma ją przebić pod każdym względem. - Styx: Master of Shadows doczeka się kontynuacji - wiadomość - 2015-10-14
Pierwszy Styx okazał się produkcją bardzo udaną, a Shards of Darkness ma ją przebić pod każdym względem.

Również pod względem fabularnym Shards of Darkness ma zostać rozwinięty w stosunku do poprzedniczki. Zmuszony do wyjścia z ukrycia, Styx zakrada się do wspomnianego miasta Mrocznych Elfów i – jak czytamy – odkrywa, że rzekome zamknięte spotkanie dyplomatyczne jest jedynie fikcją. A Elfy i Krasnoludy połączyły się w niepewnym sojuszu, mimo że obie rasy łączy tylko jedno – nienawiść do Goblinów. Tyle jeśli chodzi o podane informacje, zapewne więcej dowiemy się wraz ze zbliżającą się premierą gry na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, wyznaczoną wstępnie na 2016 rok.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej