Unreal Engine 4 – opublikowano nowe demo technologiczne
W sieci pojawiła się nowa demonstracja możliwości silnika Unreal Engine 4. Pokazuje ona efekty, które zobaczymy w produkcjach na konsole nowej generacji. Według twórcy filmu specyfikacja porównywalna do Xboksa One lub PlayStation 4 pozwoliłaby płynnie uruchomić prezentację również na komputerze.
Jeden z użytkowników serwisu Polycount, poświęconego sztuce cyfrowej i zrzeszającego zajmujących się nią twórców, opublikował demo technologiczne napędzane silnikiem Unreal Engine 4. Prezentacja, zawierająca głównie sceny w realiach science-fiction, wykorzystuje biblioteki DirectX 11 i przedstawia efekty, jakich możemy spodziewać się po produkcjach przeznaczonych na konsole najnowszej generacji, które zadebiutują w listopadzie bieżącego roku.
Za stworzenie omawianej demonstracji odpowiedzialny jest Alden Filion, który ma w dorobku chociażby prace nad wydawanym pod koniec tego miesiąca Lost Planet 3. Grafik powiedział, że pokaz można byłoby uruchomić płynnie (tj. w 30 klatkach na sekundę) na komputerze o specyfikacji porównywalnej do tej, którą uświadczymy w konsolach nadchodzącej generacji. Przypomnijmy, że zarówno dla Xboksa One, jak i dla PlayStation 4 jest to ośmiordzeniowy procesor AMD Jaguar, 8 GB pamięci RAM oraz karta graficzna oparta na układzie AMD, dysponująca mocą obliczeniową rzędu 1,8 TFLOP-ów.
O silniku Unreal Engine 4 po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2011 roku, lecz na prezentację jego możliwości w kontekście powstających gier przyszło nam czekać kilkanaście miesięcy. Do pierwszych ujawnionych tytułów, które mają korzystać z tej technologii, należą między innymi Fortnite (od samego Epic Games, twórców Unreal Engine) i Daylight. W lutym bieżącego roku przedstawiono demo Elemental uruchomione na PlayStation 4 (możecie je zobaczyć poniżej), a kilka tygodni później pojawił się jeszcze efektowny Infiltrator.