The Vanishing of Ethan Carter Redux - darmowa aktualizacja z UE 4 trafiła na pecety
Rodzime studio The Astronauts wypuściło The Vanishing of Ethan Carter Redux, czyli darmową aktualizację pecetowej przygodówki Zaginięcie Ethana Cartera, która wprowadza wiele ulepszeń i przestawia grę na silnik Unreal Engine 4.
Polskie studio The Astronauts udostępniło dla graczy pecetowych The Vanishing of Ethan Carter Redux, czyli potężną darmową aktualizację zeszłorocznej przygodówki, znanej w naszym kraju pod tytułem Zaginięcie Ethana Cartera. Najważniejszą nowością jest przestawienie gry z silnika Unreal Engine 3 na Unreal Engine 4, dzięki czemu grafika prezentuje się wyraźnie ładniej. Twórcy nie ograniczyli się jednak tylko do poprawienia oprawy wizualnej i wprowadzili także sporo ulepszeń rozgrywki. Większość zmian wcześniej mogliśmy podziwiać w konwersji projektu na PlayStation 4.
W wersji Redux silnik zapisuje stan całego wirtualnego świata po większości czynności wykonanych przez gracza. Oznacza to, że możemy wyjść z gry w dowolnym momencie, a gdy do niej wrócimy to wznowimy zabawę dokładnie od tego momentu, w którym ją przerwaliśmy. Znacznemu ulepszeniu uległo także wczytywanie danych w tle. Teraz da się bez problemu przebiec z jednego końca mapy na drugi, podczas gdy wykonanie tego wcześniej potrafiło doprowadzić do zacięcia się gry na krótką chwilę.
Gracze narzekali na konieczność żmudnych powrotów do odwiedzonych wcześniej lokacji w końcowych etapach kampanii. Twórcy twierdzą, że ten problem został całkowicie wyeliminowany, choć nie chcą wyjaśnić jak dokładnie to osiągnięto, gdyż zdradziłoby to zakończenie fabuły. Ponadto niektórym użytkownikom nie podobał się jeden z fragmentów kampanii, który według nich był zbyt straszny/wyczerpujący. Ta sekwencja została lekko przerobiona, ale autorzy obiecują, że nie odbyło się to kosztem ich oryginalnej wizji.
Warto dodać, że korzystanie z wersji Redux jest opcjonalne i posiadacze gry mogą bawić się także pierwszą edycją. W bibliotekach usług Steam czy GOG.com oba wydania pojawiają się po prostu jako odrębne produkcje. To dobra nowina, gdyż wersja korzystająca z Unreal Engine 3 posiada znacznie niższe wymagania sprzętowe. Natomiast, aby cieszyć się Zaginięciem Ethana Carthera na Unreal Engine 4 potrzebujemy 64-bitowego systemu operacyjnego i minimum 6 GB pamieci RAM.
Przypomnijmy, że Zaginięcie Ethana Carthera to przygodówka będąca debiutanckim projektem założonego przez Adriana Chmielarza studia The Astronats. Produkcja trafiła na pecety we wrześniu zeszłego roku i została ciepło przyjęta przez recenzentów, którym podobała się zwłaszcza ciekawa fabuła oraz piękna oprawa graficzna.
Gra okazała się także sporym sukcesem finansowym, sprzedając się w ponad 250 tysiącach egzemplarzy. Świetnie poradziła sobie również wydana w lipcu tego roku konwersja na PlayStation 4, której koszty produkcji zwróciły się dwukrotnie w ciągu tygodnia od premiery.