system walki - newsy i ciekawostki

Civilization 7 wprowadzi spore zmiany w walce. Starcia zostaną istotnie urozmaicone
Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2024, 11:55
Studio Firaxis Games sporo zmieni w walce. Dowódcy urozmaicą starcia i ograniczą mikrozarządzanie, a nowe animacje pozwolą na ataki z flanki i sprawią, że potyczki nie będą już kojarzyły się z rybnym skeczem Monty Pythona.

W Kingdom Come 2 krew będzie lała się strumieniami. Warhorse zaprezentowało szczegóły systemu walki średniowiecznego RPG w zabawnym materiale
Kamil Kleszyk, 11 grudnia 2024, 18:36
Do sieci trafił kolejny materiał promujący Kingdom Come: Deliverance 2. Obszerne wideo w zabawny sposób prezentuje przygody odtwórców ról Henryka i Hansa.

Walka w Asassin’s Creed: Shadows bez tajemnic. Ubisoft zapewni sporą różnorodność podczas starć
Maciej Gaffke, 10 grudnia 2024, 20:08
Ubisoft opublikował drugi artykuł omawiający szczegóły Assassin’s Creed: Shadows. Tym razem twórcy przybliżyli system walki.

Unikalny system walki z ślicznego RPG na pierwszym gameplayu. Clair Obscur: Expedition 33 da się przejść, nie otrzymując choćby jednego ciosu
Marcin Przała, 28 sierpnia 2024, 17:24
Udostępniono pierwszy gameplay z obiecująco zapowiadającego się RPG-a Clair Obscur: Expedition 33. Materiał przybliża przede wszystkim unikalny system walki, łączący elementy taktyczne i zręcznościowe.

Ten system walki nigdy mi się nie znudzi - Sekiro: Shadows Die Twice to dla mnie największe osiągnięcie FromSoftware
Maciej Bogusz, 1 sierpnia 2024, 15:42
Każda gra studia FromSoftware ma swoich hardcore’owych fanów, którzy potrafią spędzać z nią setki godzin, nawet po jej wymaksowaniu. Dla mnie taką pozycją jest Sekiro: Shadows Die Twice.

Zachwycające grafiką RPG ma przynieść małą rewolucję dla turowych systemów walki. Twórca Clair Obscur: Expedition 33 wyjaśnił niezbyt chwytliwy tytuł gry
Marcin Bukowski, 29 lipca 2024, 21:54
Twórcy Clair Obscur: Expedition 33 zamierzają wnieść powiew świeżości do turowych systemów walki. Wytłumaczyli również genezę niezbyt chwytnego tytułu produkcji.

Twórcy RPG Avowed wzięli sobie do serca krytykę graczy. Dokładają dużo starań, by walka była jak najbardziej „soczysta”
Zuzanna Domeradzka, 4 lipca 2024, 19:34
Reżyserka nadchodzącego RPG Avowed wypowiedziała się na temat krytykowanego systemu walki w grze. Twórcy początkowo mieli być z niego zadowoleni.

Walka w Dragon Age: The Veilguard ma być najprzyjemniejszą w całej serii. „Naprawdę sprawia frajdę”, twierdzi producent
Marcin Przała, 19 czerwca 2024, 20:51
Twórcy Dragon Age: The Veilguard opowiedzieli nieco więcej o systemie walki, których ich zdaniem ma być najprzyjemniejszym w historii serii, a także o decyzji dotyczącej trzyosobowego składu drużyny.

Dwarf Fortress pozwala już swobodnie eksplorować świat i przeżywać rozmaite przygody w odświeżonym Adventure Mode
Adrian Werner, 18 kwietnia 2024, 09:12
Autorzy Dwarf Fortress udostępnili wersję beta nowego trybu przygodowego. Zwłaszcza intrygujące jest szalenie rozbudowane menu zapasów podczas walk.

Efektowne starcia w RPG Rise of the Ronin to zasługa 3 starodawnych japońskich stylów walki i mechaniki zaczerpniętej z Bloodborne
Marcin Przała, 27 lutego 2024, 16:49
Premiera Rise of the Ronin nadchodzi wielkimi korkami, dlatego twórcy odsłaniają kolejne karty na temat gry. Tym razem zespół Team Ninja ujawnił informacje o systemie walki, który czerpie z dorobku studia, historii Japonii, jak i innych uznanych dzieł.

Nowej, pięknej grze twórców cyklu Ori bliżej do Dark Souls niż do Diablo. „Chcemy podnieść graczom tętno tak bardzo, jak to tylko możliwe”
Zuzanna Domeradzka, 20 lutego 2024, 21:48
Nadchodzące RPG akcji No Rest for the Wicked bardziej przypomina serię Dark Souls niż Diablo – przynajmniej zdaniem twórców. Tytuł będzie wymagał od gracza dobrania odpowiedniej strategii do walki.

Gameplay z Avowed nie pokazał nie tylko ostatecznego, ale nawet aktualnego systemu walki
Jakub Błażewicz, 7 lutego 2024, 10:47
System walki w Avowed nie wzbudził zachwytów po pierwszej prezentacji rozgrywki. Dla zespołu Obsidian Entertainment było to „krzepiące”, bo gameplay był znacznie opóźniony w stosunku do aktualnego stanu gry.

Nowy gameplay trailer Outcast 2 przybliża system walki, gra wyrasta na dziecko Elexa i Mass Effecta
Hubert Śledziewski, 16 listopada 2023, 17:55
Nowy gameplay trailer gry akcji TPP Outcast: A New Beginning prezentuje atuty systemu walki. Produkcja coraz mocniej przypomina połączenie Elexa i Mass Effecta.

AC: Mirage wraca do starego systemu walki, choć ze zmianami
Jakub Błażewicz, 31 sierpnia 2023, 12:55
Wygląda na to, że Assassin's Creed: Mirage rzeczywiście wraca do korzeni serii. Walka przypomina to, co znamy z pierwszych części cyklu, choć są też pewne usprawnienia.

Star Wars Jedi: Survivor dostał znacznie lepszą walkę dzięki jednemu projektowi
Jakub Błażewicz, 11 maja 2023, 10:00
Moder dodał do Star Wars Jedi: Survivor opcję, której brak mocno doskwierał graczom i recenzentom.

O mały włos South Park: Kijek Prawdy miałby jeszcze prostszy system walki
Hubert Śledziewski, 21 stycznia 2023, 16:45
Trey Parker i Matt Stone chcieli, by South Park: The Stick of Truth miał jeszcze prostszy system walki. Jego rewolucji dokonał Feargus Urquhart, CEO studia Obsidian Entertainment. Co ciekawe, zrobił on to bez wiedzy autorów serialu.

Fan zmienił walkę w Wiedźminie 3 nie do poznania, Geralt dostał supermoce
Kamil Kleszyk, 20 listopada 2022, 13:34
Advanced Combat System to fanowski mod do Wiedźmina 3, który wynosi dotychczasowe potyczki Geralta na zupełnie nowy poziom.

Skyrim z walką jak w Elden Ring; tak można przerobić grę
Miriam Moszczyńska, 15 kwietnia 2022, 11:58
Crossovery gier leżą zazwyczaj w gestii fanów, którzy z pomocą modów łączą ulubione produkcje. Na takiej właśnie zasadzie w Skyrimie jeden z graczy postanowił odtworzyć system walki z Elden Ring.

Deweloper Hellblade 2 zapowiada radykalne zmiany w systemie walki
Patryk Kubiak, 9 kwietnia 2022, 13:35
Projektant systemu walki w Senua's Saga: Hellblade 2 zdradził, jakie zmiany czekają nas w nim względem oryginału. Będzie więcej realizmu i opcji pokonywania wrogów oraz zwiększy się różnorodność samych przeciwników.

Elex 2: system walki na trailerze z polskim dubbingiem
Hubert Śledziewski, 11 stycznia 2022, 15:50
THQ Nordic udostępniło nowy trailer Elexa 2. Zwiastun prezentuje system walki z nadchodzącego RPG-a studia Piranha Bytes. Można w nim usłyszeć rodzimy dubbing.

Nowe gameplaye z Sifu spodobają się miłośnikom sztuk walki
Michał Ciężadlik, 16 grudnia 2021, 17:28
Do sieci trafiły nowe materiały prezentujące rozgrywkę w grze akcji Sifu. Tym razem twórcy skupili się na przybliżeniu mechaniki walki.

Dying Light 2 z brutalną walką i „wyczuwalnym fizycznie” parkourem; zobacz nowy gameplay trailer
Hubert Śledziewski, 26 sierpnia 2021, 23:02
Targi gamescom 2021 przyniosły trzeci epizod Dying 2 Know – serii streamów, w których deweloperzy z Techlandu opowiadają o Dying Light 2. Tym razem na warsztat wzięto system walki, bronie oraz parkour.

Turowe walki z Yakuza: Like a Dragon zostaną w serii na stałe
Hubert Śledziewski, 8 maja 2021, 12:08
Studio Ryu ga Gotoku ogłosiło, że walka w kolejnych grach z serii Yakuza zostanie oparta o znany z Like a Dragon turowy system starć. Klasyczne bitki zaoferuje natomiast cykl Judgment.

Lepsze strzelanie z łuku w Bannerlord - patch ma poprawić walkę na dystans
Karolina Chodzyńska, 28 października 2020, 13:41
Mount & Blade II: Bannerlord otrzyma aktualizację, która udoskonali rozgrywkę, przede wszystkim walkę na dystans, a także wprowadzi parę nowości.

Pathfinder Kingmaker - aktualizacja z systemem turowej walki już jest
Damian Gacek, 19 sierpnia 2020, 13:50
Najnowsza aktualizacja do gry Pathfinder: Kingmaker wprowadziła system turowej walki oraz szereg innych usprawnień. Ponadto gra trafiła na konsole PS4 i XONE.

Cyberpunk 2077 – twórcy nie są w pełni zadowoleni z walki wręcz
Bartosz Świątek, 11 sierpnia 2020, 12:20
Paweł Kapała ze studia CD Projekt RED stwierdził w wywiadzie prasowym, że deweloperzy nadal nie są w pełni zadowoleni z systemu walki wręcz w Cyberpunku 2077. Jest to jeden z aspektów rozgrywki, które są obecnie poprawiane.

Pathfinder Kingmaker otrzyma oficjalny turowy system walki
Damian Gacek, 11 czerwca 2020, 10:57
Przy okazji premiery gry RPG Pathfinder: Kingmaker na PS4 oraz XONE tytuł doczeka się oficjalnie implementacji turowego systemu walki. Będzie on oparty na wydanym jakiś czas temu modzie do gry.

Mount and Blade 2: Bannerlord - Auto Resolve irytuje graczy
Damian Gacek, 7 maja 2020, 12:06
Bannerlord od studia TaleWorlds cieszy się niesłabnącą popularnością – jednocześnie gra w niego nawet ponad 50 tys. graczy. Nic dziwnego więc, że jest na ustach wielu. Jednym z gorętszych tematów poruszanych przez społeczność jest problem z automatycznym rozwiązywaniem bitew, który towarzyszy serii już od wielu lat.

Datę startu wczesnego dostępu Mount and Blade 2 Bannerlord możemy poznać na dniach
Krystian Pieniążek, 18 lutego 2020, 17:37
Firma TaleWorlds najwyraźniej przymierza się do rychłego ujawnienia daty premiery gry Mount & Blade 2 Bannerlord we wczesnym dostępie na platformie Steam. Ponadto deweloperzy opisali usprawnienia, jakich doczekała się sztuczna inteligencja przeciwników w ich najnowszej produkcji.

Final Fantasy VII Remake z opcjonalnym turowym systemem walki
Adrian Werner, 15 września 2019, 09:41
Do sieci trafił zapis prezentacji gry Final Fantasy VII Remake z targów TGS. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że produkcja zaoferuje opcjonalny turowy system walki, wiernie odtwarzający mechanizmy tego z pierwowzoru na pierwsze PlayStation.

Yakuza 7 - turowy system walki pozwoli lepiej wykorzystać otoczenie
Bartosz Świątek, 2 września 2019, 12:08
Masayoshi Yokoyama - producent gry Yakuza: Like a Dragon, czyli kolejnej części gangsterskiej serii firmy Sega - przedstawił na Twitterze ogólne założenia nowego, turowego systemu walki, który trafi do tej produkcji.

Pillars of Eternity 2 z finalnym patchem 5.0 - tryb turowy wyszedł z bety
Miłosz Szubert, 9 maja 2019, 10:25
Po przeszło trzech miesiącach tryb turowy w Pillars of Eternity II: Deadfire opuścił fazę beta. Stało się to dzięki najnowszemu patchowi, oznaczonemu numerem 5.0, który dodatkowo wprowadza do gry między innymi nowe dialogi, interfejs statku oraz tzw. ostateczne wyzwanie.

Star Wars Jedi: Fallen Order z walkami z bossami, za to bez DLC
Konrad Serafiński, 16 kwietnia 2019, 13:12
Star Wars Jedi: Fallen Order zaoferuje starcia z bossami, a także przeciwników, którzy będą wymagali specjalnej strategii - zapewnia Stig Asmussen, reżyser gry. Co więcej, tytuł nie dostanie w przyszłości żadnych DLC.

Prezentacja systemu walki na nowym filmie z The Outer Worlds
Krystian Pieniążek, 12 lutego 2019, 18:29
Do sieci trafił nowy gameplay z The Outer Worlds, okraszony komentarzem Tima Caina i Charlesa Staplesa ze studia Obsidian Entertainment. Deweloperzy opowiadają w nim o systemie walki, który ma przypominać klasyczne FPS-y… ale to tylko jedna strona medalu.

Pillars of Eternity 2 otrzymało tryb turowy
Konrad Serafiński, 24 stycznia 2019, 20:15
Wszyscy fani Pillars of Eternity 2 mogą już zacierać ręce. Zgodnie z obietnicą, twórcy udostępnili dziś darmową aktualizację, która wprowadza do gry tryb turowy. Warto podkreślić, że nowa mechanika jest jak na razie dostępna w wersji beta.

Obsidian potwierdza: Pillars of Eternity 2 otrzyma tryb turowy
Krystian Pieniążek, 22 stycznia 2019, 19:21
Za dwa dni studio Obsidian Entertainment udostępni aktualizację do gry Pillars of Eternity II: Deadfire, która wprowadzi tryb turowy. Dzięki temu tytuł może przypomnieć o sobie weteranom, a także zwrócić uwagę fanów bestsellerowego Divinity: Original Sin II.

Sekiro stawia na inną formę narracji niż Dark Souls
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2019, 09:43
Yasuhiro Kitao – menadżer komunikacji studia From Software – przedsatwił w rozmowie z serwisem Game Informer kilka nowych detali na temat Sekiro: Shadows Die Twice. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak będzie wyglądała narracja w grze i czym system walki odróżni się od tego z serii Dark Souls.

Pillars of Eternity 2 dostało tryb turowy, ale szybko go usunięto
Adrian Werner, 27 grudnia 2018, 10:00
Studio Obsidian Entertainment bez zapowiedzi dodało do Pillars of Eternity II: Deadfire turowy system walki. Został on jednak usunięty kilka godzin później za pomocą patcha.

Darksiders 3 – nowa łatka wprowadza "klasyczny" system walki
Michał Kułakowski, 21 grudnia 2018, 19:35
Najnowsza aktualizacja Darksiders 3 wprowadza do gry tzw. klasyczny system walki, który upodabnia rozgrywkę do dwóch pierwszych odsłon cyklu. Twórcy przygotowali także szereg drobnych poprawek oraz zwiększyli maksymalny poziom postaci.

Były profesjonalny gracz CS pomaga w pracach nad Cyberpunkiem 2077
Bartosz Świątek, 27 sierpnia 2018, 08:58
W prace nad futurystycznym RPG-iem akcji studia CD Projekt RED – czyli Cyberpunkiem 2077 – zaangażowany jest były profesjonalista Counter-Strike’a – Łukasz „Luq” Wnęk.

Assassin’s Creed Odyssey - nowy filmik objaśnia bitwy morskie
Adrian Werner, 18 sierpnia 2018, 12:08
Firma Ubisoft udostępniła nowy materiał wideo z Assassin’s Creed Odyssey. Filmik koncentruje się na bitwach morskich.

Zdolności bitewne mocno wpłyną na walkę w Assassin’s Creed Odyssey
Bartosz Świątek, 2 sierpnia 2018, 11:51
System walki w Asssassin’s Creed Odyssey postawi na ruch i agresję. Gracz będzie mógł dostosować postać do swojego stylu gry, wykorzystując do tego celu szeroką gamę ataków specjalnych.

Rune Ragnarok - pierwszy filmik pokazujący system walki
Adrian Werner, 25 lutego 2018, 10:56
Studio Human Head udostępniło krótki filmik z Rune: Ragnarok, który pozwala po raz pierwszy zobaczyć, jak prezentować się będzie system walki w grze.

Mount & Blade II: Bannerlord - nowe informacje o statystykach i wytwarzaniu broni
Jakub Błażewicz, 3 listopada 2017, 11:00
Studio TaleWorlds opublikowało pierwszą część wpisu omawiającego zmiany dotyczące broni. Nowy system pozwoli na bardziej realistyczne wyliczanie obrażeń oraz ułatwi tworzenie ekwipunku.

Mnóstwo nowych informacji na temat Elexa
Grzegorz Chmielewski, 22 września 2017, 14:30
Jeden z twórców Elexa ze studia Piranha Bytes w wywiadzie na stronie Wccftech ujawnił wiele informacji o produkcji – m.in. na temat świata, systemu walki, długości gry i dostępnych w niej opcji romansowych.

Assassin's Creed Origins - nowy filmik pokazuje zmieniony system walki i starcia na arenach
Adrian Werner, 12 sierpnia 2017, 13:26
Do sieci trafił nowy materiał wideo z Assassin's Creed Origins. Główny projektant prezentuje w nim zmiany w systemie walki i dostępne uzbrojenie, różnorodne typy przeciwników oraz potyczki gladiatorskie na arenach.

Mass Effect: Andromeda – prezentacja rozwoju postaci i umiejętności bojowych
Krzysztof Mysiak, 23 lutego 2017, 15:40
Studio BioWare wypuściło kolejny kilkuminutowy gameplay z gry Mass Effect: Andromeda, na którym zaprezentowano rozwój postaci i walkę. Ponadto mamy dla Was wrażenia z pokazu, na którym niedawno byliśmy, i informację o wielkości plików gry do ściągnięcia.

Mass Effect: Andromeda - opublikowano kolejny film z rozgrywki
Miłosz Szubert, 17 lutego 2017, 22:32
Kolejna porcja informacji na temat gry Mass Effect: Andromeda. Studio BioWare opublikowało fragment rozgrywki, prezentujący walkę i sposób działania umiejętności specjalnych.

The Bard's Tale IV - prezentacja systemu walki
Krzysztof Sobiepan, 8 lutego 2017, 09:52
Na nowym materiale z gry The Bard's Tale IV studio inXile Entertainment prezentuje swobodną eksplorację ruin oraz ciekawy system walki turowej. Zaznacza jednak, że wiele z widocznych elementów może się jeszcze zmienić.

Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr
Nowak Jakub, 29 września 2016, 19:20
Philippe Moreau, reżyser nadchodzącej gry Vampyr, podzielił się dzisiaj na blogu playstation.com szczegółami na temat systemu walki i drzewka rozwoju. Gracze mają otrzymać dużo swobody w kreowaniu własnego stylu walki; ważnym elementem rozgrywki będzie też zmaganie między naturą człowieka i wampira.