Walka w Asassin’s Creed: Shadows bez tajemnic. Ubisoft zapewni sporą różnorodność podczas starć
Ubisoft opublikował drugi artykuł omawiający szczegóły Assassin’s Creed: Shadows. Tym razem twórcy przybliżyli system walki.
Jakiś czas temu Ubisoft wytłumaczył nam w obszernej wiadomości, jak będzie działało skradanie się w nadchodzącym Assassin’s Creed: Shadows. Dziś otrzymaliśmy kolejny, drugi artykuł (łącznie mają być cztery) od francuskiego studia, w którym deweloperzy skupili się na mechanice walki.
Warto zaznaczyć, że główną bohaterką poprzedniej publikacji była Naoe – postać dedykowana dyskretnemu poruszaniu się oraz likwidowaniu wrogów. Tym razem pierwsze skrzypce gra Yasuke, który będzie najlepszym wyborem dla graczy uwielbiających bezpośrednie starcia twarzą w twarz.
Mechanika walki w Assassin’s Creed: Shadows
Jak zatem będzie wyglądała walka w AC: Shadows? Ma się ona składać m.in. z ofensywnych i defensywnych ruchów.
- Nacierając na przeciwników, dość standardowo wyprowadzimy zarówno lekkie, jak i mocne ataki. Te pierwsze są szybkie, ale zadają mniejsze obrażenia. Drugie z kolei powodują większe rany u rywali. Twórcy wprowadzili również tzw. „atak postawy”, czyli mocniejsze uderzenie we wroga, skutkujące przełamaniem jego gardy. Działa ono po przytrzymaniu przycisku przy obu wspomnianych typach ciosów. Poniżej możecie zobaczyć odpowiednią prezentację.
- Podczas walki rywal może wpaść też w tzw. stan bezbronności. W tym czasie warto wyprowadzać bardzo silne ciosy i wykończyć naszego konkurenta. Ów stan osiągniemy, wykonując np. perfekcyjny unik.
- Tym ostatnim nasi bohaterowie popiszą się w defensywie, która obejmuje także blokowanie czy parowanie wrogich razów. Kiedy dobrze wykonamy parowanie, przejdziemy od razu do kontrataku.
- Wraz z rozwojem opowieści i postępami w rozgrywce odblokujemy szereg umiejętności walki. Będziemy do tego potrzebować „mistrzoswskich punktów”. Otrzymamy je, osiągając nowy poziom lub eliminując niektórych przeciwników (zapewne członków Zakonu etc.).
- Poznaliśmy też wszystkie bronie, jakimi będzie dysponować dwójka protagonistów. W repertuarze Naoe znajdą się: katana, kusarigama, sztylet tanto oraz ukryte ostrze (kombinacja tych dwóch ostatnich umożliwi podwójne zabójstwo). Yasuke z kolei zostanie wyposażony w: wielką katanę, naginatę, kanabo, łuk yumi i broń palną teppo.
- Z czasem na naszej drodze staną coraz silniejsi wrogowie. Ubisoft ujawnił, że wśród nich znajdą się: bandyci, żołnierze Ashigaru, roninowie, samurajowie (w tym daisho) oraz strażnicy.
- Wymienieni wcześniej nieprzyjaciele także posiadają dedykowane ataki. Francuzi pokazali nam w akcji precyzyjne uderzenie (oznaczone niebieskim kolorem) i „niepowstrzymane” cięcia (wyróżnione czerwoną barwą).
Całą publikację omawiającą mechanikę walki znajdziecie bezpośrednio na stronie Ubisoftu. Przypomnijmy, że dwa ostatnie artykuły mają wyjaśnić nam system parkouru i eksplorację. Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 14 lutego 2025 roku na PC, Xboxach Series X/S i PlayStation 5.