Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2024, 20:08

autor: Maciej Gaffke

Walka w Asassin’s Creed: Shadows bez tajemnic. Ubisoft zapewni sporą różnorodność podczas starć

Ubisoft opublikował drugi artykuł omawiający szczegóły Assassin’s Creed: Shadows. Tym razem twórcy przybliżyli system walki.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Jakiś czas temu Ubisoft wytłumaczył nam w obszernej wiadomości, jak będzie działało skradanie się w nadchodzącym Assassin’s Creed: Shadows. Dziś otrzymaliśmy kolejny, drugi artykuł (łącznie mają być cztery) od francuskiego studia, w którym deweloperzy skupili się na mechanice walki.

Warto zaznaczyć, że główną bohaterką poprzedniej publikacji była Naoe – postać dedykowana dyskretnemu poruszaniu się oraz likwidowaniu wrogów. Tym razem pierwsze skrzypce gra Yasuke, który będzie najlepszym wyborem dla graczy uwielbiających bezpośrednie starcia twarzą w twarz.

Mechanika walki w Assassin’s Creed: Shadows

Jak zatem będzie wyglądała walka w AC: Shadows? Ma się ona składać m.in. z ofensywnych i defensywnych ruchów.

  1. Nacierając na przeciwników, dość standardowo wyprowadzimy zarówno lekkie, jak i mocne ataki. Te pierwsze są szybkie, ale zadają mniejsze obrażenia. Drugie z kolei powodują większe rany u rywali. Twórcy wprowadzili również tzw. „atak postawy”, czyli mocniejsze uderzenie we wroga, skutkujące przełamaniem jego gardy. Działa ono po przytrzymaniu przycisku przy obu wspomnianych typach ciosów. Poniżej możecie zobaczyć odpowiednią prezentację.
  1. Podczas walki rywal może wpaść też w tzw. stan bezbronności. W tym czasie warto wyprowadzać bardzo silne ciosy i wykończyć naszego konkurenta. Ów stan osiągniemy, wykonując np. perfekcyjny unik.
  2. Tym ostatnim nasi bohaterowie popiszą się w defensywie, która obejmuje także blokowanie czy parowanie wrogich razów. Kiedy dobrze wykonamy parowanie, przejdziemy od razu do kontrataku.
  1. Wraz z rozwojem opowieści i postępami w rozgrywce odblokujemy szereg umiejętności walki. Będziemy do tego potrzebować „mistrzoswskich punktów”. Otrzymamy je, osiągając nowy poziom lub eliminując niektórych przeciwników (zapewne członków Zakonu etc.).
  2. Poznaliśmy też wszystkie bronie, jakimi będzie dysponować dwójka protagonistów. W repertuarze Naoe znajdą się: katana, kusarigama, sztylet tanto oraz ukryte ostrze (kombinacja tych dwóch ostatnich umożliwi podwójne zabójstwo). Yasuke z kolei zostanie wyposażony w: wielką katanę, naginatę, kanabo, łuk yumi i broń palną teppo.
  3. Z czasem na naszej drodze staną coraz silniejsi wrogowie. Ubisoft ujawnił, że wśród nich znajdą się: bandyci, żołnierze Ashigaru, roninowie, samurajowie (w tym daisho) oraz strażnicy.
  4. Wymienieni wcześniej nieprzyjaciele także posiadają dedykowane ataki. Francuzi pokazali nam w akcji precyzyjne uderzenie (oznaczone niebieskim kolorem) i „niepowstrzymane” cięcia (wyróżnione czerwoną barwą).

Całą publikację omawiającą mechanikę walki znajdziecie bezpośrednio na stronie Ubisoftu. Przypomnijmy, że dwa ostatnie artykuły mają wyjaśnić nam system parkouru i eksplorację. Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 14 lutego 2025 roku na PC, Xboxach Series X/S i PlayStation 5.

  1. Assassin’s Creed: Shadows – oficjalna strona gry

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej