Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2024, 10:47

Gameplay z Avowed nie pokazał nie tylko ostatecznego, ale nawet aktualnego systemu walki

System walki w Avowed nie wzbudził zachwytów po pierwszej prezentacji rozgrywki. Dla zespołu Obsidian Entertainment było to „krzepiące”, bo gameplay był znacznie opóźniony w stosunku do aktualnego stanu gry.

Źródło fot. Obsidian Entertainment / Microsoft.
i

Od czasu ostatniej prezentacji rozgrywki swojego nowego dzieła twórcy ze studia Obsidian Entertainment chętnie udzielają wywiadów i zdradzają informacje na temat produkcji. Carrie Patel pojawiła się także w niedawnym odcinku podcastu Dropped Frames (via IGN / Idle Sloth w serwisie X / monarch10 w serwisie Resetera). Reżyserka Avowed zapewniła, że stan systemu walki w pierwszym gameplayu był nieaktualny już w momencie publikacji materiału.

Walka o wiele tygodni do tyłu

Patel stwierdziła, że część uwag graczy była dla deweloperów „krzepiąca”, bo fani wytykali rzeczy, nad których poprawieniem zespół aktywnie pracował od dłuższego czasu. Jednym z takich elementów był właśnie system walki, a dokładniej: wrażenia towarzyszące atakowaniu i trafianiu wrogów.

Patel podkreśla, że to, co fani zobaczyli w trakcie z Xbox Developer Direct, już w chwili publikacji filmiku było „do tyłu” w stosunku do faktycznego stanu prac nad Avowed. Po prostu taka jest „natura rzeczy” – wszelkie materiały są montowane z wyprzedzeniem, a więc w przypadku wciąż dopracowywanego projektu wykorzystują nagrania ze „starej” wersji gry.

Reżyserka zapewniła też, że zespół bacznie przygląda się opiniom graczy. Jeśli więc internauci często zwracają uwagę na niesatysfakcjonujący ich element, fani mogą być pewni, iż jest on tematem rozmów deweloperów. A system walki jest bez wątpienia najczęstszym obiektem krytyki w dyskusjach poświęconych Avowed.

Avowed nie tylko dla weteranów Pillars of Eternity

To nie pierwszy raz, gdy Patel lub inny przedstawiciel Obsidian Entertainment odnosi się do nieprzychylnych komentarzy. Z wcześniejszych wypowiedzi twórców dowiedzieliśmy się, jaki tytuł jest wzorem dla zespołu w kwestii walki wręcz. Deweloperzy wspomnieli też o innych systemach czy mechanikach, w tym romansach (czy raczej ich braku) oraz towarzyszach.

Ci ostatni przewinęli się również w trakcie podcastu Dropped Framed przy okazji dyskusji na temat rozwoju bohatera. O ile postać gracza nie będzie ograniczona klasami (co Patel ponownie potwierdziła w trakcie rozmowy), o tyle drzewka umiejętności kompanów będą ograniczone do jednego z „archetypów”. Niemniej i w nich gracze będą mieli pewną swobodę, co pozwoli im delikatnie dostosować styl walki towarzyszy pod własne preferencje.

Poza tym reżyserka potwierdziła brak systemu budowania bazy (bohater będzie miał obóz „podążający” za nim), minigier i wierzchowców, „skalę” gry (porównywalną z The Outer Worlds, a więc wyraźnie mniejszą od typowych „dużych RPG”), cykl dzień-noc (choć niemający wpływu na rozgrywkę) oraz znaną z serii Pillars of Eternity magię grymuarów. Patel wspomniała również, że znajomość obu części cyklu PoE nie będzie konieczna, by nadążyć za fabułą.

Avowed ukaże się na PC i XSX/S (oraz w subskrypcji Xbox Game Pass) jesienią tego roku. Deweloperzy nadal nie podają dokładnej daty premiery, co niejako potwierdza, że mają jeszcze wiele do zrobienia.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. Po pokazie Avowed zastanawiam się, czy Obsidian w ogóle wie, co robi

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej