autor: Nowak Jakub
Ujawniono szczegóły na temat systemu walki i rozwoju postaci w grze Vampyr
Philippe Moreau, reżyser nadchodzącej gry Vampyr, podzielił się dzisiaj na blogu playstation.com szczegółami na temat systemu walki i drzewka rozwoju. Gracze mają otrzymać dużo swobody w kreowaniu własnego stylu walki; ważnym elementem rozgrywki będzie też zmaganie między naturą człowieka i wampira.
Philippe Moreau, reżyser gry Vampyr, RPG-a planowanego na 2017 rok, za pośrednictwem bloga playstation.com przybliżył niuanse walki i rozwoju bohatera w najnowszej produkcji twórców Life is Strange. Do dyspozycji graczy, oprócz konwencjonalnych broni białych i dystansowych, oddany zostanie zestaw mocy i umiejętności pozwalających na zdobycie przewagi nad przeciwnikami. System rozwoju postaci ma być elastyczny i pozwalać graczom na wykreowanie własnego stylu.
Z omawianego wpisu wynika, że w grze znajdziemy wariację znanego z wielu gier akcji systemu adrenaliny: zadawanie obrażeń wrogom i skuteczne unikanie ich ataków pozwoli Jonathanowi, czyli protagoniście, uwolnić coraz potężniejsze moce, jak np. wysysanie krwi z oddalonych przeciwników czy nabijanie ich na pal. W miarę napełniania się "paska krwi" wampirza część bohatera będzie stopniowo przezwyciężać ludzką, czyniąc go coraz silniejszym.
Jeśli chodzi o drzewko rozwoju, to umiejętności będzie można pozyskiwać w dowolnej kolejności. Należy oczekiwać standardowego podziału na rozwiązania siłowe, nastawione na zadawanie jak największych obrażeń, oraz bezpieczniejsze, skoncentrowane na kontrolowaniu grup przeciwników i mniej bezpośredniej ich neutralizacji. Gracze preferujący bardziej pacyfistyczne podejście też znajdą coś dla siebie – w Vampyr pojawi się również możliwość minimalizacji liczby ofiar przez skradanie się lub omijanie starć w ogóle, dzięki szybkości i zwinności właściwej wampirom.
Wszystkie umiejętności mają ponadto posiadać dwa różne rozwinięcia do wyboru; za przykład posłużył tutaj skill "Spring", który pozwala błyskawicznie znaleźć się przy wybranym wrogu – w jednym wariancie zada ona obrażenia obszarowe, w drugim pozwoli bohaterowi stać się nietykalnym przez krótką chwilę.
Możliwość unikania starć nie jest bez znaczenia. Zgodnie z zapowiedziami twórców, liczba ofiar będzie nie tylko wpływać na skuteczność Jonathana w walce, ale również na stan jego zdrowia – im więcej ludzi uśmierci, tym bardziej będzie przeważać jego wampirza natura. Gracze staną więc przed wyborem: punkty doświadczenia i znacznie potężniejsza postać, czy człowieczeństwo?
Vampyr to gra twórców Life is Strange – studia DONTNOD. Historia ma miejsce w Londynie – w roku 1918, stolicę Anglii nawiedza niewyjaśniona plaga. Jedną z jej ofiar pada Jonathan Reid – w czasie Wojny Światowej znany chirurg – który budząc się w masowym grobie odkrywa, że stał się wampirem. Jest on niemal pewny, że jego przypadłość można wyleczyć jak zwyczajną chorobę, jednak nie będzie to zadaniem łatwym.
- Omawiany wpis na blogu playstation.com
- Strona główna gry Vampyr
- Nasza zapowiedź z targów gamescom 2016