Unikalny system walki z ślicznego RPG na pierwszym gameplayu. Clair Obscur: Expedition 33 da się przejść, nie otrzymując choćby jednego ciosu
Udostępniono pierwszy gameplay z obiecująco zapowiadającego się RPG-a Clair Obscur: Expedition 33. Materiał przybliża przede wszystkim unikalny system walki, łączący elementy taktyczne i zręcznościowe.
Francuskie studio Sandfall Interactive wypuściło do sieci pierwszy gameplay (poniżej) z nadchodzącej gry RPG Clair Obscur: Expedition 33. Ta pięknie prezentująca się produkcja, powstająca na Unreal Engine 5 i nazywana „europejskim jRPG-iem”, zadebiutuje w przyszłym roku na komputerach osobistych, konsolach Xbox Series X/S oraz PS5. Warto nadmienić, że tytuł od premiery ma być dostępny w abonamencie PC/Xbox Game Pass.
Zamieszczony wyżej gameplay z Clair Obscur: Expedition 33 pozwala rzucić okiem na surrealistyczne prezentujący się wycinek regionu Latających Wód, gdzie Gustaw i Luna poszukują swojej towarzyszki Maelle. Udostępniony fragment rozgrywki pochodzi z jednego z początkowych etapów gry i daje nam okazję do spojrzenia nie tylko na zjawiskowo prezentujące się przerywniki filmowe i świat gry, lecz również na unikalny system walki.
Częściowo jest on turowy, podobny do tego ze starszych odsłon serii Final Fantasy czy nowszych części cyklu Persona. Przy czym potyczki w Clair Obscur: Expedition 33 okraszone zostały elementami zręcznościowymi, które m.in. pozwolą nam w czasie rzeczywistym unikać ciosów wrogów bądź parować je.
Co ciekawe, według twórców wyjątkowo wprawni gracze będą w stanie ukończyć całe Clair Obscur: Expedition 33 bez otrzymania choćby jednego trafienia. Każdy atak w grze będzie bowiem można odbić bądź go uniknąć.
Ciekawym smaczkiem jest to, że głosu jednej z głównych postaci w Clair Obscur: Expedition 33, Lunie, użyczyła znana z Baldur’s Gate 3 Jennifer English, która zyskała rozgłos dzięki roli Shadowheart.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Clair Obscur: Expedition 33, odsyłam Was do tekstu Macieja Pawlikowskiego, który miał okazję zobaczyć produkcję studia Sandfall Interactive na niedawno zakończonych targach gamescom 2024.